Mega Image a anunțat investiții de 3,3 milioane de euro în programul „Gusturi românești de la gospodari”. De asemenea, programul a depășit un record de peste 3.000 de tone de roșii livrate la raft în sezon. Retailerul marchează 11 ani de parteneriat cu fermierii locali.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/10/gusturi-romanesti-6.jpg)
Retailerul Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize, a construit un model unic în România prin programul său dedicat producătorilor locali.
În 2025, bilanțul cuprinde peste 16.200 de tone de legume și 7.000 de tone de fructe care au ajuns pe rafturile magazinelor. Dintre acestea, vedeta absolută a rămas roșia românească. Roșiile au stabilit un record istoric, cu peste 3.000 de tone livrate într-un singur sezon.
Roșiile tradiționale, precum soiurile roz și „inimă de bou”, au cunoscut o explozie a cererii. În doar un an, volumele livrate s-au dublat.
Astăzi, programul reunește peste 350 de producători și cooperative, care cultivă pe aproximativ 450 de hectare. Toate legumele și fructele sunt crescute în sistem tradițional, direct pe sol, fie în câmp, fie în spații protejate sau livezi.
În ultimii doi ani, Mega Image a investit 3,3 milioane de euro în program. Banii au fost folosiți pentru sprijinirea fermierilor prin:
furnizarea de semințe și fertilizatori;
tehnologii pentru combaterea biologică a bolilor și dăunătorilor;
realizarea de analize de sol și apă, dar și a testelor pentru reziduuri;
obținerea certificării Global GAP, care atestă bune practici agricole și respectarea legislației europene;
consultanță agricolă permanentă prin echipe de ingineri horticultori cu experiență.
Programul include și audituri anuale de secundă parte, pentru a verifica respectarea standardelor. Rezultatele arată un nivel de conformitate de 97% în siguranța alimentară, cu peste 2.000 de buletine de analize efectuate până la finalul anului.
„Programul „Gusturi românești de la gospodari” pune accent pe gustul autentic, siguranța și calitatea produselor și oferă în prezent unele dintre cele mai bune fructe și legume de sezon, cultivate local, într-un mod prietenos cu mediul. Mega Image activează ca un catalizator al comunităților agricole locale, oferind producătorilor o variantă sustenabilă de a cultiva și a vinde fructe și legume, oferind o afacere la cheie și sprijin continuu, pe perioada desfășurării activității”, a transmis retailerul.
Unul dintre pilonii principali ai programului este asigurarea calității. Toate produsele sunt testate riguros înainte de a ajunge la raft, iar tratamentele aplicate culturilor sunt strict controlate. Bolile și dăunătorii sunt combătuți cu soluții biologice, nu cu pesticide agresive, pentru a menține fructele și legumele cât mai curate.
De asemenea, retailerul a implementat o soluție pentru reducerea risipei alimentare. Astfel, legumele și fructele cu mici imperfecțiuni nu sunt aruncate, ci sunt folosite în producția de sucuri proaspete.
„Parteneriatul cu producătorii locali de fructe și legume este un pilon important în strategia noastră prin care ne dorim să oferim clienților produse românești, cu gust și sănătoase, din grădini și livezi direct la raft.
Programul aduce beneficii pentru fiecare parte implicată: pentru consumatori, care pot cumpăra în sezon legume de la producătorii locali, sigure, controlate în fiecare etapă de creștere; pentru producătorii locali, prin stabilitate financiară și prin formarea lor continuă în legumicultură, în agricultura sustenabilă, prin consultanță de specialitate, cu impact direct asupra dezvoltării agriculturii locale.
Vom continua să investim în programul “Gusturi românești de la gospodari” pentru a face cu adevărat o diferență în calitatea produselor pe care le oferim clienților, din producția locală, pentru a-i aduce mai aproape de fructe și legume proaspăt culese, locale”, a declarat Mircea Moga, CEO Mega Image.