Prima pagină » Micile răsfățuri care schimbă regulile. Cum redefinește Gen Z consumul de lux

Micile răsfățuri care schimbă regulile. Cum redefinește Gen Z consumul de lux

Micile răsfățuri care schimbă regulile. Cum redefinește Gen Z consumul de lux
Micile răsfățuri care schimbă regulile. Foto: Freepik

Generația Z caută micile răsfățuri care să le ofere plăcere fără a afecta bugetul. Acești consumatori preferă experiențe și produse accesibile, care să le transmită statut și bun gust, scrie BusinessInsider.

Pentru ani de zile, liderii din retail și economiștii au discutat despre „lipstick effect – efectul rujului”, ideea că oamenii renunță la cumpărături mari în favoarea micilor luxuri, precum rujul, în perioade economice dificile. Fenomenul este asociat cu Leonard Lauder, moștenitorul averii Estée Lauder.

Cum rescrie Gen Z regulile luxuluiprin micile răsfățuri

Generația Z are propria versiune a acestui concept, potrivit unui raport PwC care a analizat aproape un milion de tranzacții. Tinerii cumpără articole precum matcha sau adidași de designer mai des decât rujuri.

„Micile răsfățuri precum un matcha scump, o pereche de adidași de colecție sau cosmetice care funcționează și ca îngrijire a pielii pot transmite relevanță culturală fără a afecta bugetul,” arată raportul.

Rujul, conform teoriei, este un lux ce poate costa câțiva dolari, dar impactul asupra stimei de sine a cumpărătorului este mare. Generația Z, însă, caută „prosperitate accesibilă,” notează PwC. Aceasta include produse care oferă plăcere, dar și valoare și posibilitatea de dezvoltare personală, a declarat Ali Furman, partener PwC, pentru Business Insider.

„Pentru această generație, rezultatele în auto-îmbunătățire sunt foarte apreciate,” a spus Furman.

Matcha și ritualurile zilnice cu micile răsfățuri

De exemplu, matcha a devenit popular în SUA și în alte piețe externe Japoniei, datorită TikTok-ului. Unii utilizatori menționează nivelul ridicat de antioxidanți și efectul asupra reducerii stresului. „Acum câțiva ani, se afla pe raftul de ceaiuri,” a spus Furman. „Acum s-a transformat într-un ritual de energie calmă, mult mai atractiv pentru consumatorul Gen Z.”

Planurile de cheltuieli pentru sărbători

Planurile de cheltuieli ale Generației Z arată presiunea resimțită în acest an. Prognoza PwC indică o reducere a cheltuielilor de sărbători cu 23%. Millennials reduc cheltuielile cu 1%, iar Gen X și baby boomers intenționează să le crească ușor. Sondajul PwC a inclus 4.000 de consumatori — 1.000 din fiecare generație între iunie și iulie.

Raportul arată că tendințele Gen Z reprezintă

„o schimbare generatională în modul în care este definită valoarea și în ce merită cheltuit banii.”

Mulți tineri așteaptă reduceri sau aleg versiuni mai accesibile ale produselor de marcă pentru a economisi.

Provocările financiare ale Gen Z

Generația Z se confruntă cu piața muncii dificile pentru debutanți și cu plata datoriilor de studii. În același timp, ating etape de viață importante, precum căsătoria și apariția copiilor, ambele costisitoare, spune Furman. Această presiune financiară face ca urmărirea micilor răsfățuri și a ofertelor bune să fie o tendință pe termen lung, mai degrabă decât un simplu fenomen de criză. „Este acea problemă de maturizare combinată cu climatul economic,” a adăugat Furman.

Obiceiuri de cumpărare diferite

Mulți tineri Gen Z așteaptă să apară reduceri înainte de achiziții și nu ezită să cumpere produse alternative sau private label. Aceste comportamente reflectă o schimbare în definirea valorii și în modul în care banii sunt cheltuiți. „Micile răsfățuri” devin astfel o parte integrantă a modului în care tinerii gestionează bugetul și prioritățile personale.

Generația Z arată că luxul nu trebuie să fie costisitor, ci inteligent ales. Aceste tendințe redefiniesc piața de retail și comportamentul consumatorilor pentru anii următori.

Alte articole importante
Tarifele lui Trump vor costa companiile 1,2 trilioane de dolari în 2025
Tarifele lui Trump vor costa companiile 1,2 trilioane de dolari în 2025
Un nou raport S&P Global avertizează că tarifele impuse de Donald Trump vor genera costuri suplimentare uriașe pentru companii. Povara va pica pe consumatorii care vor fi afectaţi direct. Impactul estimat la care se va ajunge este de 1,2 trilioane de dolari într-un singur an. Tarifele lui Trump: un şoc economic fără precedent pentru companii […]
În lumea violentă a traficanților: bandele câștigă războiul împotriva drogurilor
În lumea violentă a traficanților: bandele câștigă războiul împotriva drogurilor
Producția și consumul de cocaină ating recorduri, în ciuda celor 50 de ani de război acerb împotriva drogurilor. Rețelele descentralizate de traficanți și metodele tot mai ingenioase de transport fac contrabanda globală de cocaină tot mai greu de contracarat. Nouă tone de cocaină într-un container de fructul-pasiunii Agenții vamali care au deschis niște cutiile cu […]
OpenAI anunță investiții de peste un trilion $ în următorul deceniu
Companii
OpenAI anunță investiții de peste un trilion $ în următorul deceniu
Gigantul tech american OpenAI și-a anunțat intenția de a investi peste un trilion de dolari în următorul deceniu. Această strategie marchează una dintre cele mai importante inițiative financiare din istoria sectorului tehnologic, care subliniază cursa globală pentru dominația în domeniul AI. OpenAI pune la bătaie un trilion $ pentru a domina era inteligenței artificiale Compania […]
Aplicația mobilă ChatGPT: scădere a descărcărilor și utilizării zilnice
Tehnologie
Aplicația mobilă ChatGPT: scădere a descărcărilor și utilizării zilnice
Aplicația mobilă ChatGPT pare să fi atins un punct de plafonare, înregistrând o scădere a descărcărilor și utilizării zilnice. Aceasta indică faptul că expansiunea rapidă inițială a utilizatorilor începe să încetinească, în pofida popularității continue a inteligenței artificiale conversaționale. Încetinire a ritmului de creștere pentru aplicația mobilă ChatGPT Creșterea aplicației mobile ChatGPT ar fi putut […]
Cum arată un hotel cu roboți în Tokyo: viitorul ospitalității este aici, dar mai are nevoie de ajustări
Cum arată un hotel cu roboți în Tokyo: viitorul ospitalității este aici, dar mai are nevoie de ajustări
Industria ospitalității din Japonia experimentează noile servicii cu roboți și automatizare, însă tehnologia încă necesită rafinare pentru o adevărată integrare practică. Experimentul Yotel Tokyo Ginza Yotel Tokyo Ginza, un hotel hibrid, deservit de roboți, a fost deschis în Ginza, la începutul acestui an. Cele 244 de camere compact concepute sunt mereu pline, spun reprezentanții consorțiului […]
Câinele pierdut este egal cu bagajul pierdut pentru companiile aeriene. Ce despăgubiri se aplică
Câinele pierdut este egal cu bagajul pierdut pentru companiile aeriene. Ce despăgubiri se aplică
Curtea Europeană de Justiție, cu sediul în Luxemburg, a decis că animalele de companie nu sunt considerate pasageri  ci vor fi tratate conform regulilor aplicabile bagajului pierdut. Aceasta implică faptul că pierderea unui animal în timpul transportului nu poate genera despăgubiri mai mari decât cele prevăzute pentru bagajul pierdut. Cazul concret din Spania Cazul care […]