Prima pagină » Motivul pentru care tot mai mulți români aleg să plece în vacanță în luna iunie

Motivul pentru care tot mai mulți români aleg să plece în vacanță în luna iunie

Motivul pentru care tot mai mulți români aleg să plece în vacanță în luna iunie
Tarife mai mici pe litoral la final de august: vacanțe cu până la 20% mai accesibile

Cum sezonul estival bate la ușă, mulți români încep să-și facă deja planuri pentru vacanță, iar alegerea momentului potrivit devine esențială pentru un sejur reușit.

Potrivit unei analize publicate recent de platforma de rezervări Travelminit.ro, tot mai mulți turiști își planifică escapadele de vară în prima lună calendaristică de sezon.

Iunie, luna preferată de români pentru a merge în vacanță

vacanță

Fotografii: Shutterstock

În contextul unui sezon estival care se anunță și în 2025 la fel de aglomerat și de scump ca în anii precedenți, luna iunie devine perioada ideală pentru vacanțele românilor care vor să economisească, dar și să evite aglomerația specifică vârfului de sezon.

Datele publicate de Travelminit.ro și preluate de Agerpres arată că 37% dintre rezervările pentru perioada iunie-septembrie sunt programate în luna iunie. Acestea devansează chiar și lunile de vârf iulie (34,8%) și august (27,8%). Motivele pentru care românii preferă să meargă în vacanță în a șasea lună a anului sunt clare, și anume prețuri mai mici, oferte speciale și o atmosferă relaxată, cu mai puțini turiști în stațiuni.

De altfel, iunie domină segmentul vacanțelor low-cost, fiind preferată de românii care dispun de bugete de până la 2.000 de lei. Săptămâna 15-21 iunie este una dintre cele mai căutate, concentrând în jur de 10% din totalul rezervărilor estivale. În această perioadă, gradul de ocupare este redus, iar prețurile sunt considerabil mai mici comparativ cu vârful de sezon.

În schimb, iulie și august au atras cele mai scumpe vacanțe, cu tarife medii de peste 5.000 de lei. Perioada de maximă aglomerație a fost între 20 iulie și 2 august, când s-au înregistrat aproximativ 18% din totalul rezervărilor de vară.

Cele mai căutate destinații

Destinațiile preferate de turiștii români includ atât stațiunile de pe litoral, cât și cele de la munte. Pe primele locuri se situează Mamaia și Mamaia-Sat, urmate de Eforie Nord, dar și de orașe cu potențial turistic montan și cultural, precum Brașov, Sibiu și Sovata.

În ceea ce privește tarifele pe noapte, în luna iunie, o cameră dublă costă în medie 449 de lei (Mamaia), 474 de lei (Sinaia) și 456 de lei (Brașov). Odată cu apropierea vârfului de sezon, prețurile urcă semnificativ. De exemplu, în august, tariful mediu pe noapte în Mamaia ajunge la 591 de lei, iar în Delta Dunării se atinge un vârf de 599 de lei/noapte față de 560 de lei în iunie. Pe Valea Prahovei, media este de 488 de lei, în timp ce în Maramureș (478 de lei) și Bucovina (460 de lei), tarifele rămân ceva mai accesibile.

Un alt trend remarcat în 2025 este preferința pentru vacanțele scurte și dese în detrimentul concediilor lungi. Astfel, potrivit datelor Travelminit.ro, aproape 29% dintre turiști aleg sejururi de doar două nopți, iar 23,3% preferă escapadele de trei nopți. Doar 3,1% dintre români optează pentru vacanțe clasice de șapte nopți, semn că se orientează tot mai mult spre concedii scurte, dar mai frecvente, pe tot parcursul verii.

Când vine vorba de tipul de unitate de cazare, hotelurile rămân prima opțiune, fiind alese de 36,8% dintre turiști. Pensiunile atrag 29,8% din preferințe, iar apartamentele în regim hotelier sunt alese de 13,9% dintre turiștii de la noi. Alegerea este influențată în special de buget, dar și de locație sau de facilitățile oferite precum parcarea, accesul la piscină sau micul dejun inclus.

Alte articole importante
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Piața imobiliară din România încheie anul cu o prăbușire puternică. În timp ce taxele sunt în creștere și pun presiune tot mai mare, românii se gândesc de două ori înainte să-și achiziționeze o locuință. Asta în timp ce, pe șantierele, dezvoltatorii continuă la foc continuu construcțiile.  Se sparge bula imobiliarelor: românii nu mai cumpără locuințe […]
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
Companii
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
În luna noiembrie, înmatriculările de mașini noi în România a înregistrat o creștere spectaculoasă, de peste 36% față de aceeași perioadă din 2024. Această evoluție semnificativă a pieței auto locale reflectă interesul tot mai mare al românilor pentru înnoirea parcului auto național, precum și dinamica pozitivă a segmentului de vehicule prietenoase cu mediul. Vânzări record […]
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Începutul anului 2027 va fi marcat, pentru români, de regula impusă de Uniunea Europeană în ceea ce privește plățile în numerar. Deși decizia nu înseamnă eliminarea cash-ului, va exista un plafon prin care plățile vor fi limitate semnificativ. Măsura face parte din pachetul adoptat de Uniunea Europeană pentru combaterea spălării banilor și a finanțării activităților […]
Pariul uriaș al Uber. „Miza de un trilion” – boom-ul taxiurilor robot
Companii
Pariul uriaș al Uber. „Miza de un trilion” – boom-ul taxiurilor robot
Uber pregătește cea mai agresivă extindere din ultimii ani, odată cu boom-ul așteptat pe piața taxiurilor robot. CEO-ul Dara Khosrowshahi spune că Asia-Pacific va deveni motorul creșterii, într-o industrie evaluată la peste un trilion de dolari. Cu peste 20 de parteneri în domeniul autonomiei, compania vrea să intre în peste 10 piețe noi chiar de […]
Disney investește 1 miliard de dolari în Open AI.  Altman: Companiile de AI și creatorii pot lucra împreună
Companii
Disney investește 1 miliard de dolari în Open AI. Altman: Companiile de AI și creatorii pot lucra împreună
Walt Disney a anunțat o investiție de 1 miliard de dolari în OpenAI și un acord prin care aplicația video Sora va putea folosi peste 200 de personaje din universurile Disney, Marvel, Pixar și Star Wars. Parteneriatul, întins pe trei ani, marchează intrarea oficială a gigantului de divertisment în zona generativă AI. Disney investește 1 […]
O bancă americană de investiții, favorită să preia activele Lukoil într-un acord „fără bani”
O bancă americană de investiții, favorită să preia activele Lukoil într-un acord „fără bani”
Lukoil ar prefera oferta băncii americane de investiții Xtellus Partners pentru vânzarea portofoliului său internațional, evaluat la 22 de miliarde de dolari. Tranzacția ar avea loc fără numerar, printr-un schimb de titluri deținute de investitori americani. Termenul-limită impus de Trezoreria SUA pentru finalizarea vânzării a fost extins până la 17 ianuarie. Lukoil negociază o tranzacție […]