Panasonic Holdings Corp. a anunțat concedierea a 10.000 de angajați la nivel mondial, într-o mișcare drastică de restructurare menită să crească profitabilitatea și să elimine operațiunile neperformante.
Măsura face parte dintr-un plan amplu de repoziționare către domenii cu potențial ridicat, precum producția de baterii pentru vehicule electrice și soluții energetice eficiente.
Cele 10.000 de locuri de muncă reprezintă peste 4% din forța de muncă globală a companiei nipone. Cunoscut și ca furnizor important de baterii litiu-ion pentru constructorul american de mașini electrice Tesla, Panasonic intenționează ca jumătate dintre disponibilizări să aibă loc în Japonia. Cealaltă jumătate va fi în afara țării, majoritatea în anul fiscal curent.
Pentru această restructurare, compania estimează un cost de aproximativ 130 de miliarde de yeni (circa 895 de milioane de dolari) în anul fiscal care se va încheia în martie anul viitor. Directorul executiv, Yuki Kusumi, a declarat în cadrul unei conferințe telefonice cu investitorii că aceste măsuri sunt indispensabile pentru a asigura competitivitatea pe termen lung. „Este o decizie dificilă și îmi pare sincer rău, însă fără o reducere substanțială a cheltuielilor fixe, nu vom putea reintra pe un drum sustenabil de creștere”, a spus Kusumi, citat de Reuters.
Grupul cu sediul în Osaka, care activează de 107 ani, se reorientează către sectoare cu potențial ridicat. Ne referim aici la domenii precum stocarea de energie, surse eficiente pentru centrele de date și producția de baterii pentru mașinile electrice. În același timp, Panasonic va reduce investițiile în divizii neprofitabile, precum cea de televizoare sau echipamente industriale.
Pentru exercițiul financiar în curs, japonezii preconizează un profit net de 310 miliarde de yeni (cca. 2,1 miliarde de dolari), sub estimarea medie a analiștilor de 357 de miliarde de yeni. În același timp, ei avertizează că posibilele tarife suplimentare impuse de SUA nu sunt incluse în această prognoză.
Panasonic a prognozat că profitul său se va îmbunătăți cu cel puțin 150 de miliarde de yeni (1 miliard de dolari) până în anul fiscal care se încheie în martie 2027 și cu 300 de miliarde de yeni (2,1 miliarde de dolari) până în anul fiscal care se va încheia în martie 2029, conform Business Standard.
Chiar dacă în SUA vânzările sunt în creștere, cererea din alte regiuni este în scădere. Totuși, pentru trimestrul încheiat în martie, Panasonic a raportat o creștere de 74% a profitului net, peste așteptările pieței. Compania explorează și soluții bazate pe inteligență artificială pentru eficientizarea activităților și extinderea în domenii cu randament ridicat.
Chiar dacă parteneriatele au contribuit la îmbunătățirea profitabilității pe segmentul de televizoare, rezultatele nu sunt considerate suficiente. Kusumi a precizat că se analizează diverse opțiuni strategice, inclusiv extinderea colaborărilor existente.