Un grup de pasageri intenționează să ia măsuri legale împotriva companiilor aeriene Delta Air Lines și United Airlines, după ce au descoperit că au plătit suplimentar pentru locuri la fereastră, dar au fost așezați în scaune situate lângă pereți fără ferestre.
Acțiunile în justiție au fost inițiate prin plângeri colective depuse în instanța federală din San Francisco, în cazul United Airlines, și în tribunalul federal din Brooklyn, New York, pentru Delta Air Lines. Reclamanții solicită daune miliardare, reprezentând un număr ce depășește un milion de pasageri pentru fiecare dintre companii, scrie TheGuardian.
Documentele judiciare menționează că anumite aeronave, precum Boeing 737, Boeing 757 și Airbus A321, au locuri care ar trebui să fie alocate lângă ferestre, însă în realitate acestea se află lângă pereți fără ferestre. Cauza acestui fenomen este amplasarea conductelor de aer condiționat, cablurilor electrice sau a altor componente tehnice, care elimină spațiul ferestrei.
Reclamația afirmă că Delta și United nu indică clar, în momentul achiziționării biletelor, că respectivele locuri desemnate „la fereastră” nu au ferestre, spre deosebire de alte companii aeriene precum Alaska Airlines sau American Airlines. Pasagerii care aleg aceste locuri, contra unei taxe suplimentare uneori de zeci sau chiar sute de dolari, se trezesc așezați alături de un perete complet lipsit de fereastră.
În cererea formulată împotriva United, se afirmă:
„Dacă reclamanții și ceilalți membri ai clasei ar fi știut că locurile pe care le-au cumpărat sunt fără ferestre, acestea nu ar fi fost alese, nici măcar nu s-ar fi plătit suplimentar.” Textul plângerii depuse împotriva Delta are un limbaj asemănător.
Carter Greenbaum, avocatul firmei Greenbaum Olbrantz LLP, care a inițiat procesele, a declarat pentru New York Times:
„Ne propunem să tragem la răspundere United și Delta pentru faptul că au perceput taxe suplimentare pentru produse care nu au fost livrate și pentru că au oferit o prezentare înșelătoare a acelor produse.”
Până în prezent, nici Delta, nici United nu au oferit comentarii oficiale pentru Reuters cu privire la aceste procese.
În raportul său anual de anul acesta, United se descrie drept „cea mai mare companie aeriană din lume, măsurată în mile de scaune disponibile”. Pe site-ul oficial al Delta, compania afirmă că „intenționează să asigure o experiență de călătorie aeriană cât mai completă și orientată către satisfacția clienților, în limitele posibilităților sale.”
Aceste procese aduc în prim-plan o dispută legată de transparența și corectitudinea oferită consumatorilor care plătesc pentru un anumit tip de confort și perspectivă vizuală în timpul zborurilor comerciale.