Prima pagină » Pasagerii dau în judecată Delta și United pentru locurile de la la fereastră care, de fapt, nu au ferestre

Pasagerii dau în judecată Delta și United pentru locurile de la la fereastră care, de fapt, nu au ferestre

Pasagerii dau în judecată Delta și United pentru locurile de la la fereastră care, de fapt, nu au ferestre
Delta și United date în judecată pentru locurile de la la fereastră. Foto: Freepik

Un grup de pasageri intenționează să ia măsuri legale împotriva companiilor aeriene Delta Air Lines și United Airlines, după ce au descoperit că au plătit suplimentar pentru locuri la fereastră, dar au fost așezați în scaune situate lângă pereți fără ferestre.

Dosare colective depuse în instanță în două orașe americane

Acțiunile în justiție au fost inițiate prin plângeri colective depuse în instanța federală din San Francisco, în cazul United Airlines, și în tribunalul federal din Brooklyn, New York, pentru Delta Air Lines. Reclamanții solicită daune miliardare, reprezentând un număr ce depășește un milion de pasageri pentru fiecare dintre companii, scrie TheGuardian.

Locurile „la fereastră” care nu oferă priveliște

Documentele judiciare menționează că anumite aeronave, precum Boeing 737, Boeing 757 și Airbus A321, au locuri care ar trebui să fie alocate lângă ferestre, însă în realitate acestea se află lângă pereți fără ferestre. Cauza acestui fenomen este amplasarea conductelor de aer condiționat, cablurilor electrice sau a altor componente tehnice, care elimină spațiul ferestrei.

Lipsa avertizărilor clare în procesul de rezervare

Reclamația afirmă că Delta și United nu indică clar, în momentul achiziționării biletelor, că respectivele locuri desemnate „la fereastră” nu au ferestre, spre deosebire de alte companii aeriene precum Alaska Airlines sau American Airlines. Pasagerii care aleg aceste locuri, contra unei taxe suplimentare uneori de zeci sau chiar sute de dolari, se trezesc așezați alături de un perete complet lipsit de fereastră.

În cererea formulată împotriva United, se afirmă:

„Dacă reclamanții și ceilalți membri ai clasei ar fi știut că locurile pe care le-au cumpărat sunt fără ferestre, acestea nu ar fi fost alese, nici măcar nu s-ar fi plătit suplimentar.” Textul plângerii depuse împotriva Delta are un limbaj asemănător.

Carter Greenbaum, avocatul firmei Greenbaum Olbrantz LLP, care a inițiat procesele, a declarat pentru New York Times:

„Ne propunem să tragem la răspundere United și Delta pentru faptul că au perceput taxe suplimentare pentru produse care nu au fost livrate și pentru că au oferit o prezentare înșelătoare a acelor produse.”

Până în prezent, nici Delta, nici United nu au oferit comentarii oficiale pentru Reuters cu privire la aceste procese.

Ce spun companiile în rapoartele și site-urile lor

În raportul său anual de anul acesta, United se descrie drept „cea mai mare companie aeriană din lume, măsurată în mile de scaune disponibile”. Pe site-ul oficial al Delta, compania afirmă că „intenționează să asigure o experiență de călătorie aeriană cât mai completă și orientată către satisfacția clienților, în limitele posibilităților sale.”

Aceste procese aduc în prim-plan o dispută legată de transparența și corectitudinea oferită consumatorilor care plătesc pentru un anumit tip de confort și perspectivă vizuală în timpul zborurilor comerciale.

Alte articole importante
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
România dispune de avantaje solide în competiția regională și globală pentru atragerea investițiilor străine, însă valorificarea acestora depinde decisiv de predictibilitate, stabilitate și calitatea cadrului instituțional. Mesajul a fost transmis de prim-viceguvernatorul Băncii Naționale a României, Leonardo Badea, în discursul susținut la deschiderea conferinței „Descoperiți România. Care sunt atuurile României în competiția pentru atragerea investițiilor?”. […]
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Tehnologie
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Un nou val de atacuri cibernetice lovește sistemul financiar european, după ce experții în securitate au identificat un kit de phishing extrem de sofisticat, capabil să reproducă aproape identic site-urile băncilor și platformelor financiare. Denumit sugestiv „Spiderman”, acest instrument este deja utilizat pe scară largă de infractori cibernetici și reprezintă o amenințare majoră pentru utilizatorii […]
ANALIZĂ
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Avuția netă a populației din România s-a dublat din 2019 până în prezent, ajungând la aproximativ 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare au rămas ridicate, arată  Raportul asupra stabilității financiare publicat de BNR în decembrie 2025.  Averea netă a populației reflectă atât creșterea economică susținută din ultimul deceniu, cât și […]
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Piață de Capital - Fonduri
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Trecerea la moneda euro ar putea determina o creștere semnificativă a prețurilor pentru vacanțele în Bulgaria ale turiștilor români. Scumpirile se vor resimți atât în costurile cazării, cât și la mâncare și alte servicii turistice, reflectând creșterea cheltuielilor hotelurilor și pensiunilor. Vacanțele în Bulgaria se vor scumpi cu până la 10% după trecerea la moneda […]
ANALIZĂ
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
Companii
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
UE face un pas înapoi de la planul inițial de a elimina definitiv mașinile dotate cu motoare cu ardere internă. În locul unei interdicții totale, oficialii de la Bruxelles adoptă acum o abordare mai flexibilă, care lasă loc pentru mai multe tehnologii pe piață după 2035. Decizie surpriză a UE: motoarele cu ardere internă vor […]
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
Macroeconomie
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]