Prima pagină » Pasagerii dau în judecată Delta și United pentru locurile de la la fereastră care, de fapt, nu au ferestre

Pasagerii dau în judecată Delta și United pentru locurile de la la fereastră care, de fapt, nu au ferestre

Pasagerii dau în judecată Delta și United pentru locurile de la la fereastră care, de fapt, nu au ferestre
Delta și United date în judecată pentru locurile de la la fereastră. Foto: Freepik

Un grup de pasageri intenționează să ia măsuri legale împotriva companiilor aeriene Delta Air Lines și United Airlines, după ce au descoperit că au plătit suplimentar pentru locuri la fereastră, dar au fost așezați în scaune situate lângă pereți fără ferestre.

Dosare colective depuse în instanță în două orașe americane

Acțiunile în justiție au fost inițiate prin plângeri colective depuse în instanța federală din San Francisco, în cazul United Airlines, și în tribunalul federal din Brooklyn, New York, pentru Delta Air Lines. Reclamanții solicită daune miliardare, reprezentând un număr ce depășește un milion de pasageri pentru fiecare dintre companii, scrie TheGuardian.

Locurile „la fereastră” care nu oferă priveliște

Documentele judiciare menționează că anumite aeronave, precum Boeing 737, Boeing 757 și Airbus A321, au locuri care ar trebui să fie alocate lângă ferestre, însă în realitate acestea se află lângă pereți fără ferestre. Cauza acestui fenomen este amplasarea conductelor de aer condiționat, cablurilor electrice sau a altor componente tehnice, care elimină spațiul ferestrei.

Lipsa avertizărilor clare în procesul de rezervare

Reclamația afirmă că Delta și United nu indică clar, în momentul achiziționării biletelor, că respectivele locuri desemnate „la fereastră” nu au ferestre, spre deosebire de alte companii aeriene precum Alaska Airlines sau American Airlines. Pasagerii care aleg aceste locuri, contra unei taxe suplimentare uneori de zeci sau chiar sute de dolari, se trezesc așezați alături de un perete complet lipsit de fereastră.

În cererea formulată împotriva United, se afirmă:

„Dacă reclamanții și ceilalți membri ai clasei ar fi știut că locurile pe care le-au cumpărat sunt fără ferestre, acestea nu ar fi fost alese, nici măcar nu s-ar fi plătit suplimentar.” Textul plângerii depuse împotriva Delta are un limbaj asemănător.

Carter Greenbaum, avocatul firmei Greenbaum Olbrantz LLP, care a inițiat procesele, a declarat pentru New York Times:

„Ne propunem să tragem la răspundere United și Delta pentru faptul că au perceput taxe suplimentare pentru produse care nu au fost livrate și pentru că au oferit o prezentare înșelătoare a acelor produse.”

Până în prezent, nici Delta, nici United nu au oferit comentarii oficiale pentru Reuters cu privire la aceste procese.

Ce spun companiile în rapoartele și site-urile lor

În raportul său anual de anul acesta, United se descrie drept „cea mai mare companie aeriană din lume, măsurată în mile de scaune disponibile”. Pe site-ul oficial al Delta, compania afirmă că „intenționează să asigure o experiență de călătorie aeriană cât mai completă și orientată către satisfacția clienților, în limitele posibilităților sale.”

Aceste procese aduc în prim-plan o dispută legată de transparența și corectitudinea oferită consumatorilor care plătesc pentru un anumit tip de confort și perspectivă vizuală în timpul zborurilor comerciale.

Alte articole importante
La un post TV britanic a apărut o prezentatoare generată de AI
Tehnologie
La un post TV britanic a apărut o prezentatoare generată de AI
Un post TV britanic a stârnit controverse după ce a difuzat un documentar prezentat de o gazdă creată integral de AI. Emisiunea „Dispatches” de pe Channel 4 a devenit, astfel, primul program de televiziune din Regatul Unit care folosește un prezentator bazat pe inteligență artificială. Experimentul marchează o premieră în televiziunea mainstream. Un documentar Channel […]
Noi reguli pentru șoferii din UE. Ce s-a schimbat?
Companii
Noi reguli pentru șoferii din UE. Ce s-a schimbat?
Parlamentul European a adoptat noi reguli care îi vizează în special pe șoferii cu permisul de conducere suspendat într-o țară UE. Aceștia nu vor mai putea să conducă mașina în nici una dintre celelalte state din Uniunea Europeană. Noile măsuri au fost adoptate pentru a spori siguranța rutieră. Noi reguli în UE: ai carnetul suspendat, […]
O nouă regulă la îmbarcare surprinde industria aviatică. Cine urcă primul și cum funcționează sistemul WILMA
O nouă regulă la îmbarcare surprinde industria aviatică. Cine urcă primul și cum funcționează sistemul WILMA
Southwest Airlines implementează o nouă regulă la îmbarcare care va schimba modul în care pasagerii urcă în avion. Începând cu 27 ianuarie 2026, fiecare pasager va avea loc rezervat, iar procesul de îmbarcare va urma metoda WILMA — fereastră, mijloc, culoar. Cum funcționează noua regulă la îmbarcare Conform NewYorkPost, fiecare pasager va primi un bilet […]
Moda africană cucerește Occidentul: cum au transformat pop-up-urile designerii din Nigeria și Senegal într-un fenomen global
Moda africană cucerește Occidentul: cum au transformat pop-up-urile designerii din Nigeria și Senegal într-un fenomen global
În timp ce marile case de modă investesc masiv în experiențe digitale, designerii din moda africană au găsit o cale diferită de a câștiga încrederea publicului internațional. Astfel, evenimentele fizice și pop-up-urile au devenit din ce în ce mai faimoase. De la New York la Londra, hainele tradiționale reinterpretate au devenit un magnet pentru clienții […]
Decizie istorică la Kiev: legea marțială a fost prelungită până în 2026, iar bugetul pentru armată crește cu 7,7 miliarde de dolari
Decizie istorică la Kiev: legea marțială a fost prelungită până în 2026, iar bugetul pentru armată crește cu 7,7 miliarde de dolari
Parlamentul ucrainean a aprobat extinderea legii marțiale până în februarie 2026 și a suplimentat bugetul apărării cu 7,7 miliarde de dolari. Inițiativa a fost cerută direct de președintele Volodimir Zelenski. Aceata a insistat asupra necesității menținerii măsurilor excepționale în contextul conflictului prelungit. Kievul prelungește mobilizarea și legea marțială pentru încă doi ani Parlamentul Ucrainei a […]
ANALIZĂ
De ce trece timpul mai repede când îmbătrânim?
Tehnologie
De ce trece timpul mai repede când îmbătrânim?
Cercetătorii au descoperit că schimbările din creierul uman odată cu înaintarea în vârstă pot explica de ce anii par să zboare mai repede pe măsură ce îmbătrânim. Fenomenul observat susține o teorie veche de peste 2.000 de ani. Creierul și iluzia timpului: ce au arătat experimentele pe sute de participanți Un studiu publicat în revista […]