Prima pagină » Piața de bunuri de larg consum din România, creștere de 9% în T1

Piața de bunuri de larg consum din România, creștere de 9% în T1

Piața de bunuri de larg consum din România, creștere de 9% în T1
Fotografii: Shutterstock

Piața românească de bunuri de larg consum (FMCG) s-a majorat cu aproximativ 9% în primul trimestru din 2025 față de aceeași perioadă a anului trecut.

Aceasta este concluzia unei analize realizată de YouGov Shopper, un grup internațional de cercetare de piață, activ în Europa, SUA, Orientul Mijlociu, Asia și India.

Piața locală de bunuri de larg consum a crescut, în ciuda unei inflații medii de 6%

Piața de bunuri de larg consum din România, creștere de 9% în T1

Evoluția pozitivă a venit pe fondul unei inflații medii de 6% în sector și a unei ușoare creșteri a volumelor de vânzări (+2%), după un an 2024 marcat de contracție în consum.

Unul dintre semnalele importante ale începutului de an îl reprezintă accentuarea fenomenului de „up-trading”, în care consumatorii încep să renunțe la produse mai ieftine în favoarea celor situate la un nivel superior de preț. Acest lucru indică o încredere crescută în stabilitatea financiară sau o nevoie sporită de calitate. Astfel, peste 54% dintre categoriile de produse FMCG au raportat creșteri în perioada ianuarie-martie 2025, în timp ce doar o treime au fost în scădere, potrivit raportului YouGov Shopper România.

Printre categoriile cu inflație peste media pieței s-au numărat laptele, iaurtul, băuturile carbogazoase, apa îmbuteliată și berea. De remarcat este faptul că doar laptele a înregistrat o scădere a volumelor vândute, în timp ce celelalte categorii au continuat să crească, ceea ce reflectă o cerere rezilientă pentru produsele cu un caracter recreațional sau percepute ca esențiale.

Studiul YouGov Shopper (fostul GfK Consumer Panel) a fost realizat pe baza datelor colectate continuu de la un eșantion reprezentativ de 6.000 de gospodării din România.

Coșul mediu de cumpărături devine mai scump

Valoarea coșului mediu de cumpărături a crescut cu 10,6% în primul trimestru din 2025, în linie cu evoluția din ultimul trimestru al anului trecut, dar peste ritmul din trimestrele anterioare din 2024. Acest indicator consolidează ideea unei reveniri a consumului, deși presiunea inflaționistă persistă.

O schimbare semnificativă comparativ cu anii trecuți este reducerea dinamicii promoțiilor, mai ales la categoriile alimentare de bază, lactate și băuturi calde. În schimb, produsele de îngrijire personală și cele pentru îngrijirea locuinței continuă să fie cele mai vizate de promoții.

Totodată, cota de piață a mărcilor proprii ale retailerilor a scăzut până la 26% în trimestrul I din 2025, cu aproape un punct procentual mai puțin față de aceeași perioadă din 2024. Scăderi semnificative s-au înregistrat în special la produsele alimentare de bază, precum conserve, făină, etc., potrivit raportului YouGov Shopper Romania, preluat de Agerpres.

Segmentul de comerț tradițional a stagnat la o cotă de piață de puțin sub 24%, confruntându-se cu scăderea frecvenței vizitelor din partea gospodăriilor urbane. În schimb, în zonele rurale, aceste formate au reușit să câștige ușor cotă de piață, marcând o excepție pozitivă în peisajul general.

Alte articole importante
Startup-urile de apărare din Europa atrag capital străin
Startup-urile de apărare din Europa atrag capital străin
Startup-urile europene din apărare au atins un nivel record de investiții, depășind 5,2 miliarde de dolari. Acest lucru se întâmplă pe fondul creșterii bugetelor militare și a presiunilor NATO. Capital record pentru apărarea europeană Startup-urile europene din domeniul apărării au intrat într-o nouă etapă. Potrivit unui raport realizat de Dealroom și NATO Innovation Fund, investițiile […]
Londra devine capitala luxului în sezonul friguros
Londra devine capitala luxului în sezonul friguros
Londra începe să prindă culoare în UK, odată cu venirea toamnei. De la costume create pe Savile Row la ceaiuri inspirate din povești de spionaj, toamna și iarna aduce luxul. Londra de lux din sezonul rece Londra își dezvăluie adevărata personalitate în sezonul rece. Străzile victoriene, luminate de ghirlande festive, puburile cu lumânări aprinse și […]
Cum reușește un mall dedicat exclusiv produselor secondhand să schimbe fața comerțului
Analize
Cum reușește un mall dedicat exclusiv produselor secondhand să schimbe fața comerțului
Descoperirea mall – ului ReTuna din Eskilstuna a fost o surpriză plăcută pentru cercetătorii în sustenabilitatea modei. Acest centru comercial din Suedia este primul de acest fel la nivel mondial care vinde exclusiv produse secondhand și refolosite. Experiențe autentice și un model inovator de afaceri În cele peste 18 luni de vizite repetate la ReTuna, […]
Vremea extremă a generat pierderi record în economia globală
Vremea extremă a generat pierderi record în economia globală
Vremea extremă a generat pierderi directe și indirecte de peste 43 de miliarde de euro în economia globală. Cercetătorii avertizează că adevăratul cost se va resimți abia în anii următori. Vremea extremă și bilanțul pierderilor directe în economia globală Europa a traversat în vara 2025 una dintre cele mai grele perioade din ultimii ani. Valurile […]
România importă cu 54% mai multă energie
România importă cu 54% mai multă energie
România atinge un nou record în ceea ce privește consumul de energie, arată datele INS. Importurile de energie au crescut accelerat, exporturile s-au intensificat, iar consumul casnic a urcat vizibil. Cum stă România la capitolul energie: importurile cresc, producția internă scade Institutul Național de Statistică a publicat luni datele privind balanța energetică pentru primele șapte […]
Aurul atinge un maxim istoric pe piețele internaționale
Aurul atinge un maxim istoric pe piețele internaționale
În septembrie 2025, prețul aurului a atins un maxim istoric, marcând o nouă etapă în evoluția metalului prețios pe piețele internaționale. Această creștere reflectă atât incertitudinile economice globale, cât și cererea puternică pentru active considerate sigure în perioade de volatilitate financiară. Faptul că aurul atinge un maxim istoric subliniază aceste tendințe. Aurul atinge un nou […]