Prima pagină » Piața de bunuri de larg consum din România, creștere de 9% în T1

Piața de bunuri de larg consum din România, creștere de 9% în T1

Piața de bunuri de larg consum din România, creștere de 9% în T1
Fotografii: Shutterstock

Piața românească de bunuri de larg consum (FMCG) s-a majorat cu aproximativ 9% în primul trimestru din 2025 față de aceeași perioadă a anului trecut.

Aceasta este concluzia unei analize realizată de YouGov Shopper, un grup internațional de cercetare de piață, activ în Europa, SUA, Orientul Mijlociu, Asia și India.

Piața locală de bunuri de larg consum a crescut, în ciuda unei inflații medii de 6%

Piața de bunuri de larg consum din România, creștere de 9% în T1

Evoluția pozitivă a venit pe fondul unei inflații medii de 6% în sector și a unei ușoare creșteri a volumelor de vânzări (+2%), după un an 2024 marcat de contracție în consum.

Unul dintre semnalele importante ale începutului de an îl reprezintă accentuarea fenomenului de „up-trading”, în care consumatorii încep să renunțe la produse mai ieftine în favoarea celor situate la un nivel superior de preț. Acest lucru indică o încredere crescută în stabilitatea financiară sau o nevoie sporită de calitate. Astfel, peste 54% dintre categoriile de produse FMCG au raportat creșteri în perioada ianuarie-martie 2025, în timp ce doar o treime au fost în scădere, potrivit raportului YouGov Shopper România.

Printre categoriile cu inflație peste media pieței s-au numărat laptele, iaurtul, băuturile carbogazoase, apa îmbuteliată și berea. De remarcat este faptul că doar laptele a înregistrat o scădere a volumelor vândute, în timp ce celelalte categorii au continuat să crească, ceea ce reflectă o cerere rezilientă pentru produsele cu un caracter recreațional sau percepute ca esențiale.

Studiul YouGov Shopper (fostul GfK Consumer Panel) a fost realizat pe baza datelor colectate continuu de la un eșantion reprezentativ de 6.000 de gospodării din România.

Coșul mediu de cumpărături devine mai scump

Valoarea coșului mediu de cumpărături a crescut cu 10,6% în primul trimestru din 2025, în linie cu evoluția din ultimul trimestru al anului trecut, dar peste ritmul din trimestrele anterioare din 2024. Acest indicator consolidează ideea unei reveniri a consumului, deși presiunea inflaționistă persistă.

O schimbare semnificativă comparativ cu anii trecuți este reducerea dinamicii promoțiilor, mai ales la categoriile alimentare de bază, lactate și băuturi calde. În schimb, produsele de îngrijire personală și cele pentru îngrijirea locuinței continuă să fie cele mai vizate de promoții.

Totodată, cota de piață a mărcilor proprii ale retailerilor a scăzut până la 26% în trimestrul I din 2025, cu aproape un punct procentual mai puțin față de aceeași perioadă din 2024. Scăderi semnificative s-au înregistrat în special la produsele alimentare de bază, precum conserve, făină, etc., potrivit raportului YouGov Shopper Romania, preluat de Agerpres.

Segmentul de comerț tradițional a stagnat la o cotă de piață de puțin sub 24%, confruntându-se cu scăderea frecvenței vizitelor din partea gospodăriilor urbane. În schimb, în zonele rurale, aceste formate au reușit să câștige ușor cotă de piață, marcând o excepție pozitivă în peisajul general.

Alte articole importante
Lovitură de proporții pentru imperiul Kering: vânzările Gucci s-au prăbușit cu 25%
Companii
Lovitură de proporții pentru imperiul Kering: vânzările Gucci s-au prăbușit cu 25%
Grupul de lux Kering, proprietarul renumitului brand Gucci, trece prin cea mai dificilă perioadă din ultimii ani, raportând o scădere dramatică a vânzărilor în al doilea trimestru din 2025.  Cădere abruptă a vânzărilor Gucci și rezultate dezamăgitoare pentru întregul grup Rezultatele financiare publicate marți de Kering au șocat piața de lux: veniturile totale ale grupului […]
Promisiune imposibilă: Uniunea Europeană recunoaște că nu poate investi 600 de miliarde de dolari în SUA
Promisiune imposibilă: Uniunea Europeană recunoaște că nu poate investi 600 de miliarde de dolari în SUA
Uniunea Europeană se află în centrul unui scandal internațional după ce a admis că nu poate respecta promisiunea făcută recent de a investi 600 de miliarde de dolari în economia Statelor Unite. Deși angajamentul a fost prezentat ca o victorie diplomatică menită să evite un război comercial între cele două mari puteri economice, oficialii de […]
Capitala domină piața muncii din România: Peste 1,11 milioane de salariați și salarii medii nete de peste 7.300 lei
Capitala domină piața muncii din România: Peste 1,11 milioane de salariați și salarii medii nete de peste 7.300 lei
Capitala României domină piața muncii în continuare, înregistrând la finalul lunii aprilie 2025 peste 1,11 milioane de angajați activi. Salariile medii nete au crescut semnificativ, depășind pragul de 7.300 de lei, iar rata șomajului a scăzut la un nivel istoric de doar 0,6%. Datele INS confirmă trendul ascendent al economiei bucureștene, care atrage tot mai […]
Electrica scrie istorie pe piața de capital. Obligațiuni verzi de 500 de milioane de euro, listate la BVB
Electrica scrie istorie pe piața de capital. Obligațiuni verzi de 500 de milioane de euro, listate la BVB
Electrica marchează un moment istoric pe piața de capital din România prin lansarea celei mai mari emisiuni de obligațiuni verzi, corporative și non-financiare, în valoare de 500 de milioane de euro, listate pe Piața Reglementată a Bursei de Valori București. Evenimentul nu doar că reflectă încrederea investitorilor internaționali în stabilitatea și potențialul companiei, ci și […]
Cutremur pe bursă: Acțiunile Novo Nordisk se prăbușesc după schimbarea CEO-ului
Cutremur pe bursă: Acțiunile Novo Nordisk se prăbușesc după schimbarea CEO-ului
Acțiunile Novo Nordisk au scăzut abrupt după ce compania a anunțat schimbarea conducerii și o reducere semnificativă a estimărilor financiare pentru 2025. Investitorii au reacționat negativ la perspectiva înrăutățită privind vânzările în SUA și la incertitudinile legate de noul șef al gigantului farmaceutic danez. Acțiunile Novo Nordisk suferă cea mai mare cădere din ultimii ani […]
Foametea. O știință apărută între războaie rămâne relevantă și astăzi
Foametea. O știință apărută între războaie rămâne relevantă și astăzi
În anii 1940, pe măsură ce războiul se extindea în Europa și dincolo de ea, un fiziolog american a anticipat că va urma, inevitabil, o perioadă de foamete, însă a constatat că efectele unui astfel de flagel erau prea puțin cunoscute din punct de vedere științific. Ancel Keys, profesor la Universitatea din Minnesota și consultant […]