Într-un ecosistem digital în continuă transformare, în care comerțul online câștigă tot mai mult teren, 55% dintre români renunță la cumpărături, preocupați fiind de siguranța plăților, dar și de libertatea de a alege.
Un raport realizat de o mare companie de servicii financiare privind comportamentul de plată în Europa Centrală și de Est arată că 79% dintre români consideră securitatea drept cel mai important criteriu atunci când fac achiziții pe internet. De asemenea, 9 din 10 consumatori ar opta pentru o altă metodă de plată dacă aceasta le-ar garanta un nivel superior de protecție.
Fotografii: Shutterstock
Apetitul pentru soluții inovatoare este în creștere. Faptul că tot mai mulți consumatori sunt dispuși să testeze metode noi de plată arată faptul că alegerea unui instrument de plată sigur și personalizat devine esențială în decizia de cumpărare. Comoditatea și rapiditatea sunt alte două criterii importante în acest nou peisaj digital.
Un studiu recent realizat de Visa arată că 65% dintre respondenți finalizează o plată online în mai puțin de 30 de secunde, ceea ce sugerează așteptări tot mai mari privind fluiditatea procesului. Pe de altă parte, 55% dintre români afirmă că ar renunța la cumpărături dacă nu pot utiliza metoda de plată preferată.
Totodată, chiar și introducerea manuală a detaliilor cardului bancar poate deveni un obstacol. Spre exemplu, în Europa Centrală și de Est, 14% dintre utilizatori abandonează coșul de cumpărături în clipa în care sunt nevoiți să facă acest pas suplimentar. În plus, peste 90% dintre consumatorii din regiune spun că disponibilitatea metodei favorite de plată este un criteriu-cheie pentru a duce o achiziție până la capăt.
Toate aceste date reprezintă un semnal de alarmă pentru comercianți. Pentru a rămâne competitivi, aceștia trebuie să simplifice procesul de checkout și să ofere opțiuni multiple de plată, punând accent pe securitate și pe confort.
„Pe măsură ce plățile digitale evoluează, interesul consumatorilor români față de inovație crește, 3 din 4 dintre aceștia fiind gata să experimenteze metode noi de plată. În acest cadru dinamic, securitatea și confortul capătă o importanță crucială”, precizează Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
Tehnologia de tokenizare propusă de Visa devine o soluție esențială prin care datele sensibile ale cardului bancar sunt înlocuite cu un cod unic, criptat. În acest fel este redus semnificativ riscul de fraudă și se optimizează simultan experiența de plată.
„Pentru comercianți, acest lucru înseamnă rate de conversie mai mari și mai puține cumpărături abandonate. Pentru cumpărători, oferă încrederea de a finaliza achizițiile fără ezitare“, subliniază Elena Ungureanu.
Într-o perioadă în care încrederea digitală și rapiditatea contează mai mult ca oricând, capacitatea comercianților de a integra soluții sigure și flexibile de plată va face diferența între un client fidel și un coș abandonat.