Prima pagină » Piața de comerț online se extinde: un nou marketplace se lansează în România

Piața de comerț online se extinde: un nou marketplace se lansează în România

Piața de comerț online se extinde: un nou marketplace se lansează în România
sursă foto: Shutterstock

România intră pe harta unei rețele internaționale de comerț online care a cucerit deja America și Europa. Faire, marketplace-ul care conectează micii retaileri cu branduri din întreaga lume, își face oficial debutul la noi în ţară.

România, din ce în ce mai vizibilă pe piața de comerț online

Faire, platforma care a inovat modul în care comercianții cu amănuntul își aprovizionează magazinele, își lansează oficial operațiunile și în România, alături de alte 13 țări europene și Noua Zeelandă. Cu această mutare, rețeaua ajunge să fie prezentă în aproape 35 de țări, marcând cea mai ambițioasă extindere din istoria companiei.

În ultimii patru ani, Faire a cucerit cele mai importante piețe din Europa, înregistrând peste două milioane de comenzi pentru brandurile listate și generând vânzări de aproape 500 de milioane de dolari pentru comercianții cu amănuntul. În spatele acestor cifre stă o strategie clară: eliminarea barierelor dintre retailerii independenți și marile branduri internaționale.

Retailerii independenți sunt inima economiilor locale din întreaga lume, iar misiunea noastră a fost întotdeauna să îi ajutăm să prospere. Această extindere ne dublează raza de acțiune în Europa și extinde comunitatea noastră de comercianți cu amănuntul și branduri în Noua Zeelandă – oferind mii de proprietari de magazine mai mult acces la produsele, instrumentele și sprijinul de care au nevoie pentru a crește. Suntem mândri să continuăm să construim o rețea globală în care comerțul cu amănuntul local poate înflori fără frontiere”, a declarat Max Rhodes, co-fondator și CEO al Faire.

De ce România este o țintă strategică pentru Faire

Extinderea include piețe emergente precum Croația, Grecia, Polonia, dar și România și Bulgaria – țări în care retailul crește rapid, însă unde accesul la furnizori internaționali a fost mult timp o provocare.

Faire vine să schimbe acest lucru radical. Platforma permite comercianților români să comande produse internaționale de top, exact ca retailerii din Paris, Londra sau New York, fără a trece prin birocrația și costurile ridicate care, până acum, limitau oferta magazinelor locale.

Entuziasmul este vizibil încă dinaintea lansării. Peste 35.000 de comercianți din noile piețe vizate de extindere s-au înscris deja pe lista de așteptare, iar brandurile din aceste regiuni au listat peste 115.000 de produse pe platformă. Toată această dorință pentru diversitate ar putea să transforme radical rafturile magazinelor din România în următorii ani.

O șansă pentru micii retaileri să joace în liga mare

Piața românească de retail independent este plină de afaceri de familie și magazine specializate care supraviețuiesc datorită unei oferte unice și a relației apropiate cu clienții. Totuși, competiția cu lanțurile mari și accesul limitat la produse exclusive au fost adesea provocări greu de depășit.

Faire promite să rezolve această problemă oferind nu doar acces la furnizori globali, ci și instrumente digitale pentru gestionarea comenzilor, plăți simplificate și condiții de retur avantajoase. Cu un sediu european stabilit în Regatul Unit și aproximativ 100 de angajați care coordonează operațiunile, compania are infrastructura necesară pentru a oferi un serviciu de top chiar și retailerilor din cele mai mici orașe din România.

Impactul pe termen lung ar putea fi semnificativ: magazinele independente vor putea să aducă produse rare sau exclusivități internaționale, crescând astfel atractivitatea și loialitatea clienților.

Alte articole importante
România, pe ultimul loc în UE la tranziția către o economie circulară
Analize
România, pe ultimul loc în UE la tranziția către o economie circulară
Un raport recent arată că România ocupă ultimul loc în UE la utilizarea materialelor circulare, cu o rată de doar 1,3%. În timp ce țări precum Olanda, Italia sau Malta fac pași rapizi spre o economie durabilă, România rămâne blocată într-un model de consum și producție „liniar”, bazat pe risipă și dependență de materii prime […]
Un gigant auto sud-american va cumpăra două fabrici în România
Companii
Un gigant auto sud-american va cumpăra două fabrici în România
Un gigant din industria auto va pătrunde pe piața din România prin preluarea unei afaceri locale de componente auto ușoare. Prin această mișcare, gigantul sud-american se extinde în Europa Centrală și de Est, consolidându-și astfel prezența în Europa. Nemak, un gigant mexican în industria auto, pregătește achiziția a două fabrici din România Un important jucător […]
Pentru cine bat clopotele pe Wall Street? Răzvan Mihai, analist Puterea Financiară, despre pariurile uriașe pe AI și jocul dictat de tarifele lui Trump: „O dinamică fără precedent în ultimii 100 de ani”
VIDEOPentru cine bat clopotele pe Wall Street? Răzvan Mihai, analist Puterea Financiară, despre pariurile uriașe pe AI și jocul dictat de tarifele lui Trump: „O dinamică fără precedent în ultimii 100 de ani”
Giganții tehnologici dau azi ora exactă pe Wall Street, în timp ce indicii bursieri patinează între efervescența dată de pariurile AI și panica indusă de tarifele lui Trump. Răzvan Mihai, specialist în piețe de capital, a explicat la podcastul Puterea Financiară cum se vede cea mai fierbinte ecuație a momentului din spatele ecranelor cu grafice […]
Erste Group: Fitch va decide revenirea României pe piețele internaționale în septembrie
Analize
Erste Group: Fitch va decide revenirea României pe piețele internaționale în septembrie
Erste Group estimează că România va reveni pe piețele internaționale în luna septembrie, cu condiția ca agenția Fitch să confirme menținerea ratingului investment grade în această săptămână. Această perspectivă vine în contextul în care țara se pregătește să evite o eventuală retrogradare, datorită pachetului de consolidare fiscală anunțat recent. Erste Group: Fitch va decide revenirea […]
Cât de pură este de fapt apa îmbuteliată din magazine. Scandalul Perrier, departe de a se termina
Cât de pură este de fapt apa îmbuteliată din magazine. Scandalul Perrier, departe de a se termina
În ultimele luni, gigantul francez al apei minerale, Perrier, parte a grupului Nestlé, și alte mărci de renume se află în centrul unui scandal amplu legat de puritatea apei pe care o comercializează. Descoperirile recente dezvăluie utilizarea unor metode ilegale de filtrare pentru apa îmbuteliată, în special microfiltrarea, menite să elimine contaminanți precum pesticide sau […]
Bombă în presa britanică: Oligarhii ruși au spionat avocați implicați în cazuri sensibile de fraudă în Marea Britanie
Bombă în presa britanică: Oligarhii ruși au spionat avocați implicați în cazuri sensibile de fraudă în Marea Britanie
The Guardian a obținut imagini de supraveghere realizate de spioni care aveau ca scop colectarea de informații despre activitățile Procuraturii pentru Fraude Grave (Serious Fraud Office – SFO) din Marea Britanie, identificarea surselor acesteia și obținerea unor pârghii în acțiunile juridice. Aceștia, sprijiniți  de oligarhii ruși, susținuți financiar de regimul lui Vladimir Putin, au lansat […]