Prima pagină » Prețurile mai mari la bilete propulsează Ryanair la un profit de 820 milioane de euro în T1

Prețurile mai mari la bilete propulsează Ryanair la un profit de 820 milioane de euro în T1

Prețurile mai mari la bilete propulsează Ryanair la un profit de 820 milioane de euro în T1
Prețurile mai mari la bilete propulsează Ryanair la un profit de 820 milioane € în T1

Gigantul low-cost Ryanair marchează o performanță financiară și marchează un profit net de 820 de milioane de euro în doar trei luni, în principal datorită scumpirii biletelor și creșterii traficului în perioada Paștelui. Deși costurile operaționale au urcat și ele, strategia de acoperire a prețurilor la combustibil a ținut compania pe linia de plutire.

Ryanair, în zbor financiar: profit aproape dublu față de anul trecut

Ryanair, una dintre cele mai mari companii low-cost din Europa, a început noul an fiscal în forță. În primul trimestru, care se va încheia la 31 martie 2026, operatorul a înregistrat un profit net de 820 de milioane de euro, o creștere spectaculoasă de 128% față de aceeași perioadă a anului trecut, când profitul se situa la 360 de milioane de euro.

Această evoluție vine pe fondul unei creșteri semnificative a tarifelor pentru biletele de avion (în medie cu 21%), dar și sezonul vacanței de Paște care, fiind inclus integral în luna aprilie, a adus un flux masiv de rezervări.

Tarifele din primul trimestru au beneficiat substanțial de poziționarea vacanței de Paște, dar și de rezervările de ultim moment, care au venit la prețuri ușor mai mari decât era estimat inițial”, a declarat compania în raportul oficial.

Vânzări în creștere și pasageri mai mulți: Ryanair țintește 206 milioane de clienți în 2025

Veniturile totale înregistrate de Ryanair în această perioadă au fost de 4,34 miliarde de euro, în creștere cu 20% față de anul trecut. Din această sumă, aproape 3 miliarde de euro provin din vânzarea de bilete, o componentă care a înregistrat o creștere de 26%.

Compania a raportat și o creștere de 4% a numărului total de pasageri transportați, păstrând un grad de ocupare extrem de ridicat, de 94%, semn că cererea rămâne puternică în ciuda tarifelor mai mari. Estimările pentru restul anului fiscal la care speră compania este să transporte până la 206 milioane de pasageri, un salt de 3% comparativ cu anul precedent.

Costuri mai mari, dar profit păstrat: strategia combustibilului, cheia succesului

În mod surprinzător, chiar dacă cheltuielile operaționale ale Ryanair au crescut cu 5%, până la 3,42 miliarde de euro, compania a reușit să mențină un echilibru profitabil datorită politicii sale inteligente de hedging pentru combustibil.

În contextul în care taxele de control aerian și cele de mediu au crescut cu 16%, Ryanair a reușit să compenseze aceste cheltuieli prin achiziționarea din timp a combustibilului la un preț avantajos. Pentru anul fiscal curent, compania are asigurat 85% din necesarul de combustibil la un preț de 76 dolari pe baril, iar pentru anul fiscal 2027, deja 36% din necesar este securizat la 66 dolari/baril.

Alte articole importante
Black Friday 2025: eMAG estimează vânzări de 940 milioane de lei
Companii
Black Friday 2025: eMAG estimează vânzări de 940 milioane de lei
eMAG, cel mai mare retailer din comerțul electronic din România, vizează vânzări record de 940 de milioane de lei de Black Friday 2025. Această estimare reflectă atât creșterea continuă a interesului consumatorilor pentru ofertele de sezon, cât și amploarea campaniilor promoționale desfășurate de retailer. Black Friday 2025 la eMAG: Promoții masive la peste 2,2 milioane […]
eMAG lansează primul agent AI de shopping din România. Ce știe să facă și cum va schimba experiența de cumpărături
Tehnologie
eMAG lansează primul agent AI de shopping din România. Ce știe să facă și cum va schimba experiența de cumpărături
eMAG, cel mai mare retailer online din România, anunță lansarea primului agent de shopping bazat pe inteligență artificială dezvoltat integral în România. Noul instrument va combina funcționalitatea aplicației clasice cu puterea conversațională a AI. eMAG devine primul retailer român care integrează un agent AI Luni, în cadrul unui eveniment oficial, Tudor Manea, CEO-ul eMAG, a […]
M&S lansează boxeri masculini cu „susținere secretă” care oferă purtătorilor o „ridicare discretă”
M&S lansează boxeri masculini cu „susținere secretă” care oferă purtătorilor o „ridicare discretă”
Retailerul britanic Marks & Spencer, lider pe piața lenjeriei din Regatul Unit, a lansat o nouă gamă de boxeri masculini. Aceștia sunt concepuți pentru a oferi „un plus de încredere purtătorilor”, conform reclamelor. Noutatea, prezentată ca echivalentul masculin al sutienului push-up, a fost anunțată sub denumirea de „pantaloni de susținere secretă/secret support pants”. Produsele sunt […]
ANALIZĂ
Sphere Las Vegas, locul unde trăiești senzația că ești în mijlocul filmului. Fiecare explozie și rafală de vânt se simt în sală
Sphere Las Vegas, locul unde trăiești senzația că ești în mijlocul filmului. Fiecare explozie și rafală de vânt se simt în sală
În Las Vegas, cinefilii descoperă cum Sphere schimbă complet modul în care prosperă filmele. Locul promite senzații unice și tehnologie impresionantă. Sphere în Las Vegas, locul Evenimentul are loc în Las Vegas, orașul jocurilor de noroc. Nu în Los Angeles, unde cinematograful clasic și videotecile încă există. Sphere este o arenă uriașă, cu formă sferică, […]
ANALIZĂ
Cât ajunge să plătească un român pentru factura la curent în Italia, Spania sau Marea Britanie
Cât ajunge să plătească un român pentru factura la curent în Italia, Spania sau Marea Britanie
Prețurile la electricitate diferă masiv între statele europene. Un român stabilit în străinătate poate ajunge să plătească pentru factura la curent de la jumătate, până la dublu față de factura din țară. În funcție de sistemul energetic, politicile fiscale și infrastructura națională, costurile variază considerabil. Potrivit celor mai recente analize ale Eurostat din 2024-2025, Spania […]
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Tehnologie
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Compania HONOR a lansat MagicOS 10, primul sistem de operare cu agent AI auto-evolutiv. Noua platformă trece de la un sistem clasic la un ecosistem inteligent, capabil să învețe, să acționeze și să se adapteze. În paralel, brandul chinez a anunțat extinderea strategiei sale 1×3×N și lansarea platformei HONOR AI Connect. Noua platformă va crea […]