Prima pagină » Prețurile mai mari la bilete propulsează Ryanair la un profit de 820 milioane de euro în T1

Prețurile mai mari la bilete propulsează Ryanair la un profit de 820 milioane de euro în T1

Prețurile mai mari la bilete propulsează Ryanair la un profit de 820 milioane de euro în T1
Prețurile mai mari la bilete propulsează Ryanair la un profit de 820 milioane € în T1

Gigantul low-cost Ryanair marchează o performanță financiară și marchează un profit net de 820 de milioane de euro în doar trei luni, în principal datorită scumpirii biletelor și creșterii traficului în perioada Paștelui. Deși costurile operaționale au urcat și ele, strategia de acoperire a prețurilor la combustibil a ținut compania pe linia de plutire.

Ryanair, în zbor financiar: profit aproape dublu față de anul trecut

Ryanair, una dintre cele mai mari companii low-cost din Europa, a început noul an fiscal în forță. În primul trimestru, care se va încheia la 31 martie 2026, operatorul a înregistrat un profit net de 820 de milioane de euro, o creștere spectaculoasă de 128% față de aceeași perioadă a anului trecut, când profitul se situa la 360 de milioane de euro.

Această evoluție vine pe fondul unei creșteri semnificative a tarifelor pentru biletele de avion (în medie cu 21%), dar și sezonul vacanței de Paște care, fiind inclus integral în luna aprilie, a adus un flux masiv de rezervări.

Tarifele din primul trimestru au beneficiat substanțial de poziționarea vacanței de Paște, dar și de rezervările de ultim moment, care au venit la prețuri ușor mai mari decât era estimat inițial”, a declarat compania în raportul oficial.

Vânzări în creștere și pasageri mai mulți: Ryanair țintește 206 milioane de clienți în 2025

Veniturile totale înregistrate de Ryanair în această perioadă au fost de 4,34 miliarde de euro, în creștere cu 20% față de anul trecut. Din această sumă, aproape 3 miliarde de euro provin din vânzarea de bilete, o componentă care a înregistrat o creștere de 26%.

Compania a raportat și o creștere de 4% a numărului total de pasageri transportați, păstrând un grad de ocupare extrem de ridicat, de 94%, semn că cererea rămâne puternică în ciuda tarifelor mai mari. Estimările pentru restul anului fiscal la care speră compania este să transporte până la 206 milioane de pasageri, un salt de 3% comparativ cu anul precedent.

Costuri mai mari, dar profit păstrat: strategia combustibilului, cheia succesului

În mod surprinzător, chiar dacă cheltuielile operaționale ale Ryanair au crescut cu 5%, până la 3,42 miliarde de euro, compania a reușit să mențină un echilibru profitabil datorită politicii sale inteligente de hedging pentru combustibil.

În contextul în care taxele de control aerian și cele de mediu au crescut cu 16%, Ryanair a reușit să compenseze aceste cheltuieli prin achiziționarea din timp a combustibilului la un preț avantajos. Pentru anul fiscal curent, compania are asigurat 85% din necesarul de combustibil la un preț de 76 dolari pe baril, iar pentru anul fiscal 2027, deja 36% din necesar este securizat la 66 dolari/baril.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Companii
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată. Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale. Cel mai mare producător auto european va continua reducerile […]
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
Companii
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
TikTok a semnat un acord foarte important care îi permite să evite blocarea platformei de socializare în Statele Unite. Înțelegerea stabilește reguli și măsuri de conformitate menite să răspundă preocupărilor autorităților privind securitatea datelor și conținutul distribuit pe platformă. TikTok evită blocarea prin încheierea unui acord prin care va fi deținută în coproprietate cu firme […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se vor scumpi din nou, de la 1 ianuarie 2026, iar românii se pregătesc pentru majorări semnificative la pompă. Creșterea prețurilor este influențată de o serie de factori internaționali, precum și de evoluția costurilor de producție și de transport. Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Cât va costa un plin de anul […]