Prima pagină » Producătorii germani de automobile investesc preponderent în străinătate

Producătorii germani de automobile investesc preponderent în străinătate

Producătorii germani de automobile investesc preponderent în străinătate

Industria auto aflată în stare critică de mai mult timp în Germania i-a determinat pe constructorii de automobile să investească mai mult în producția din afara țării.

Tot mai mulți producători avertizează că industria s-ar putea muta masiv în străinătate.

Conform datelor Asociației Germane a Industriei Auto (VDA), începând cu 2022, industria auto germană a investit mai mulți bani în alte țări decât în Germania.

La acea dată, raportul era de 51% la 49% în favoarea țărilor străine, cu cheltuieli totale de 89 miliarde euro.

Industria auto critică de ceva timp condițiile din Germania și avertizează că industria s-ar putea muta în străinătate. Conform datelor Asociației Germane a Industriei Auto (VDA), începând cu 2022, industria auto germană a investit mai mulți bani în alte țări decât în Germania. La acea dată, raportul era de 51% la 49% în favoarea țărilor străine, cu cheltuieli totale de 89 miliarde de euro.

Un an mai târziu, ponderea investițiilor străine era de 53%, cheltuielile totale ridicându-se la 99 de miliarde de euro în 2023. Nu sunt disponibile date mai recente.

„Până în 2021, o ușoară majoritate a investițiilor totale se îndrepta către Germania, dar de atunci tendința s-a schimbat în favoarea țărilor străine. Unul dintre motive este reprezentat de condițiile inadecvate ale amplasamentului : prețuri ridicate la energie și costuri birocratice ridicate „, a declarat pentru FAZ economistul șef al VDA, Manuel Kallweit.

Industria automobilelor critică de ceva timp condițiile din Germania și avertizează cu privire la un exod al industriei. Tendința investițiilor în imobilizări corporale – de exemplu în fabrici – este deosebit de clară. În 2012, raportul era încă aproape echilibrat (51% investiții în străinătate, 49% in țară). În 2023, ponderea investițiilor în străinătate era de 62%. Doar 38% se mai îndreptau către locația germană.

Există o tendință similară în ceea ce privește investițiile în cercetare și dezvoltare. În 2008, producătorii germani de automobile investeau încă 70 % în Germania, iar 15 ani mai târziu doar 53 %.

„Este imperativ să avem grijă de Germania ca amplasament de afaceri, astfel încât producția de automobile și locurile de muncă să rămână în Germania. Există tentația de a reloca cercetarea-dezvoltarea din cauza costurilor. Practic, munca de dezvoltare este mai ușoară și mai bună dacă are loc la locul de producție”, a declarat Kallweit.

https://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-konsumgueter/autoindustrie-deutsche-autohersteller-investieren-ueberwiegend-im-ausland/100108194.html

 

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]