Prima pagină » Renault este dispus să furnizeze în continuare tehnologie altor producători auto

Renault este dispus să furnizeze în continuare tehnologie altor producători auto

Renault este dispus să furnizeze în continuare tehnologie altor producători auto

Constructorul de automobile francez Renault a anunțat că este dispus să pună la dispoziția altor producători din industrie tehnologiile proprii.

Scopul este acela de a reduce costurile de producție și de a crește volumul total de vehicule fabricate cu specificații similare. Anunțul a fost făcut de directorul general al grupului, Luca De Meo, în cadrul unei audieri în Parlamentul italian.

Renault va împărtăți tehnologie cu mari constructori europeni

Renault

Fotografii: Renault

Recentul proiect comun cu Volkswagen privind dezvoltarea unei versiuni electrice low-cost a modelului Twingo, nu s-a concretizat. Cu toate acestea, De Meo nu s-a arătat descurajat și a precizat că Renault rămâne deschis colaborărilor industriale. „Rămânem complet deschiși”, a declarat acesta, citat de Reuters.

În trecut, producătorul din Hexagon a colaborat cu rivali importanți precum Mercedes-Benz și Fiat pe diverse segmente. Acum, Luca De Meo propune partajarea de platforme și tehnologii. Această decizie s-ar putea dovedi utilă mai ales în cazul automobilelor de dimensiuni mici și a vehiculelor comerciale. Vorbim despre segmentele unde marjele sunt reduse, iar investițiile sunt semnificative.

„În mod normal, aceste segmente implică investiții mari, dar generează profituri mici”, a explicat CEO-ul Renault, subliniind astfel raționamentul pentru deschiderea către alianțe industriale.

Costurile de producție vor crește cu 20%

Într-o declarație făcută săptămâna trecută alături de președintele Stellantis, John Elkann, De Meo a atras atenția asupra faptului că modelele de clasă mică devin din ce în ce mai neprofitabile.

Din cauza reglementărilor europene stricte în ceea ce privește emisiile de carbon, costurile de producție pentru un automobil Renault de clasă medie ar urma să crească cu 20% până în 2030. În cazul modelelor de clasă mică, se estimează o majorare de 40%, conform US News.

Această evoluție complică și mai mult misiunea producătorilor de a oferi vehicule electrice accesibile, într-un context în care Europa impune reglementări din ce în ce mai stricte privind emisiile și sustenabilitatea.

Alte articole importante
Europa în 2026: harta salariilor se redesenează, cu Estul în avantaj și România pe minus
Europa în 2026: harta salariilor se redesenează, cu Estul în avantaj și România pe minus
Salariile reale vor continua să crească în majoritatea statelor europene în 2026, însă ritmul va fi inegal, iar decalajele dintre Est și Vest se vor adânci. În timp ce unele economii emergente din Europa Centrală și de Est sunt prognozate să depășească media regională, România și Ucraina apar din nou pe lista țărilor cu evoluții […]
Europenii nu vor avea carne de vită braziliană pe masa de Crăciun. Acordul Mercosur mai așteaptă
Europenii nu vor avea carne de vită braziliană pe masa de Crăciun. Acordul Mercosur mai așteaptă
Acordul comercial UE-Mercosur, considerat de Comisia Europeană o piesă-cheie în strategia geopolitică și economică a Uniunii, continuă să provoace tensiuni majore în rândul fermierilor europeni. Deși importurile de carne de vită din America Latină nu vor ajunge pe mesele europenilor de Crăciun, nemulțumirea din sectorul agricol rămâne puternică și a fost extrem de vizibilă, până […]
Raportul ANRE explică direcția energetică a României: consum moderat, producție în creștere accelerată
Raportul ANRE explică direcția energetică a României: consum moderat, producție în creștere accelerată
Raportul anual al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) pentru anul 2024 oferă o imagine detaliată asupra modului în care vor evolua consumul și producția de energie electrică în România în următorul deceniu. Documentul, finalizat în luna iulie și transmis Parlamentului, indică un scenariu de creștere moderată a cererii de energie, în paralel […]
O stațiune de schi din Franța renunță la abonamente: schiatul devine gratuit. Are un motiv întemeiat
O stațiune de schi din Franța renunță la abonamente: schiatul devine gratuit. Are un motiv întemeiat
O stațiune de schi din Alpii francezi a luat o decizie fără precedent, care ilustrează dificultățile tot mai mari cu care se confruntă turismul montan în Europa. Saint-Colombant-de-Villars, o mică stațiune situată în regiunea Savoia, a decis să elimine complet taxele pentru abonamentele de schi, oferind acces gratuit pe pârtii, într-o încercare disperată de a […]
ANALIZĂ
Paşaportul românesc urcă spectaculos pe locul 2 în topul celor mai dorite documente pentru antreprenori. Nomad Capitalist: „Este povestea de succes a anului”
Paşaportul românesc urcă spectaculos pe locul 2 în topul celor mai dorite documente pentru antreprenori. Nomad Capitalist: „Este povestea de succes a anului”
Paşaportul românesc urcă spectaculos pe locul 2 în topul celor mai dorite documente pentru antreprenori şi cetăţeni, potrivit clasamentului Nomad Capitalist Passport Index. Este „povestea de succes” a anului după ce a fost, ani de zile, o destinație subestimată din Europa de Est, apreciază experții  firmei de consultanţă fiscală şi imigraţie Nomad Capitalist. Grecia, Irlanda […]
Dispar sau nu banii cash? Cât numerar mai folosesc europenii în prezent
Dispar sau nu banii cash? Cât numerar mai folosesc europenii în prezent
Deși plățile digitale câștigă rapid teren, banii cash nu dispar din Europa, iar numerarul continuă să joace un rol important în viața de zi cu zi a milioane de oameni. Un studiu recent al Băncii Centrale Europene (BCE) arată că utilizarea numerarului este în scădere constantă, însă rămâne profund influențată de cultură, obiceiuri sociale și […]