O companie chineză prezintă o baterie pentru vehicule electrice care promite să elimine definitiv obstacolul timpilor de încărcare, într-o perioadă în care giganți precum CATL, BYD, Panasonic sau Tesla investesc masiv în acest domeniu.
Dacă infrastructura de încărcare la 1.000V va fi adoptată la scară largă, Star Chaser 2.0 ar putea deveni un punct de cotitură în accelerarea tranziției globale către electromobilitate.
Foto: News.metal.com
Producătorul chinez SEVB a prezentat la Târgul Internațional de Baterii din Shenzhen o baterie care integrează o tehnologic care va revoluționa electromobilitatea. bateria de generația a doua Star Chaser 2.0 este prima din lume capabilă de încărcare ultra-rapidă la 1.400 A, care oferă peste 150 km de autonomie după doar un singur minut de alimentare!
Această inovație vine într-un moment-cheie pentru industria vehiculelor electrice (EV), unde accentul începe să se mute de la anxietatea legată de autonomie (care a fost în mare parte rezolvată) spre timpii de încărcare. Acesta este considerat un obstacol major în adoptarea pe scară largă a mașinilor electrice.
Star Chaser 2.0 înlocuiește standardul anterior de încărcare la 4°C (care poate încărca o baterie de vehicul electric în 15 minute) cu un nou standard de 12°C. Asta înseamnă o încărcare completă a bateriei în doar cinci minute, echivalentul unei opriri la benzinărie pentru vehiculele cu motoare termice.
Performanțele oferite de noua baterie de la SEVB este posibilă datorită unei arhitecturi noi, denumită Tianqing, care susține o densitate mare de energie cu separare termo-electrică. Aceasta combină o unitate integrată de deconectare a bateriei (BDU) răcită cu lichid și inserarea de circuite imprimate flexibile (FPC) direct în pachetul de baterii, pentru a economisi spațiu și a spori caracteristicile de siguranță.
SEVB a prezentat și un nou sistem de încărcare ultra-rapidă. Denumit Xinxingchi 2.0 Kiloamp Extreme Charging Edition, acesta este capabil să livreze un curent de 1.400 A la o tensiune de 1.000V. Astfel, generează o putere de încărcare de 1,4 megawați (MW), o valoare comparabilă cu alimentarea convențională cu combustibil, atingându-se, astfel, paritatea petrol-electricitate în ceea ce privește realimentarea.
Performanțele Star Chaser 2.0 nu se limitează doar la viteza de încărcare. Astfel, la o rată de încărcare de 6°C, bateria oferă o autonomie de peste 800 km, o valoare-record pentru bateriile comerciale actuale. Mai mult decât atât, SEVB a rezolvat și alte probleme precum riscurile de fluctuații termice și incendiu, printr-un nou sistem de răcire tip „sandwich” cu mai multe straturi, izolație de grad aerospațial și rezistență la frig extrem, păstrând 90% din energie la -20°C și funcționând normal la -40°C.
Star Chaser 2.0 nu vizează doar încărcarea rapidă a viitoarelor vehicule electrice, ci va extinde această tehnologie pentru asigurarea unei autonomii echilibrate și în cazul vehiculelor pe două roți.
Astfel, compania chineză SEVB va lansa primul pachet de acumulatori pentru motociclete electrice cu rate de încărcare de 6°C, care va oferi o autonomie de circa 800 km, ceea ce reprezintă, de asemenea, un record. Aceste baterii vor genera cu până la 5°C mai puțină căldură în timpul utilizării, ceea ce constituie un avantaj important pentru siguranță și durabilitate.
SEVB nu vizează doar performanța, ci și reducerea costurilor de utilizare. Potrivit oficialilor chinezi, noile baterii vor permite ca prețul total de deținere al unui automobil electric, timp de trei ani, să fie mai mic comparativ cu cel al unui vehicul cu motor termic, o schimbare de paradigmă în competiția ICE (termic) vs EV.