Prima pagină » Renault pregătește lansarea Boreal în India. Strategia gigantului auto pe piața globală a SUV-urilor de familie

Renault pregătește lansarea Boreal în India. Strategia gigantului auto pe piața globală a SUV-urilor de familie

Renault pregătește lansarea Boreal în India. Strategia gigantului auto pe piața globală a SUV-urilor de familie
Renault Boreal va fi lansat internațional / Foto: renault.com

Renault pregătește lansarea internațională a noului SUV Boreal cu 7 locuri, o versiune derivată din noua generație Duster. Boreal va debuta inițial pe piața din America Latină, urmând să fie introdus în peste 70 de țări, inclusiv în India, începând cu anul 2026, scrie India Car News. Surse alternative, neoficiale, sugerează că lansarea pe piața din India – a doua cea mai mare piață auto a lumii, după China – ar putea avea loc mai devreme, încă din în luna octombrie. Boreal urmează să fie produs în uzine regionale, precizează sursa citată, ceea ce va facilita adaptarea locală și reducerea costurilor logistice.

Testele finale ale modelului au fost deja demarate în Brazilia, scrie NDTV Auto, confirmând că lansarea este iminentă. Boreal va intra mai întâi pe piața sud-americană, urmând să ajungă în India în 2026, unde va ataca un segment foarte competitiv, cu o cerere în creștere. India este una dintre piețele-cheie pentru Renault, care își va consolida, o dată cu noul Boreal, cota de piață în segmentul SUV-urilor de familie. În cadrul strategiei de repoziționare către piețele emergente, Renault va asambla aceste mașini în uzina din Chennai, pe care tocmai a preluat-o integral, prin achiziția acțiunilor deținute de Nissan.

Patru SUV-uri și două mașini complet electrice pentru piețele indiene

Este un pas important în strategia Renault de a-și diversifica portofoliul și de a-și crește prezența în Asia de Sud, comentează India Car News. Boreal va fi lansat internațional cu noul sistem de propulsie 4×4 automat, bazat pe un motor de 1.2 litri, o cutie automată electrificată și un al doilea motor electric pe puntea spate. Planurile Renault din India se bazează pe introducerea mai multor modele, patru SUV-uri și două mașini complet electrice, care ar putea să profite de reducerile de taxe pe care le oferă statul pentru propulsiile hibride și electrice.

În concurență directă cu Hyundai și Tata

Boreal este un SUV de segment C, proiectat să răspundă cererii tot mai mari pentru vehicule de familie accesibile, dar bine echipate. Lansarea modelului Boreal marchează extinderea Renault în segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii, cu 3 rânduri de scaune, o categorie cu cerere în creștere accelerată pe piețele emergente. Modelul va concura direct cu SUV-uri consacrate precum Hyundai Alcazar, Mahindra XUV700, Tata Safari și MG Hector Plus. Renault urmărește o repoziționare a mărcii Renault, pe piața din India, pentru a reuși să ia cât mai mult din cota de piață a Suzuki – Maruti, după cum a anunțat directorul Renault India, Venkatram Mamillapalle:

„Ne-am angajat să ne redefinim poziționarea mărcii și a produselor și a experienței clienților pentru a satisface nevoile în continuă evoluție ale clienților noștri”.

Șeful Renault India a declarat că Renault va avea o atitudine mult mai agresivă pe această piață. Compania își propune să atingă un volum uriaș, de 500.000 de autovehicule anual, o creștere de peste zece ori, de la vânzările de sub 40.000 înregistrate în 2024.

Proiectat pe baza platformei Dacia Bigster

Fotografiile recente cu prototipul camuflat, testat în Brazilia, dezvăluie un design evoluat: o grilă frontală nouă, bare de protecție redesenate cu prize de aer mai ample și un logo de dimensiuni mari. Profilul lateral amintește de Dacia Duster, cu unele modificări subtile, precum posibile mânere ascunse în stâlpul C.

Boreal

SUV-ul Boreal, camuflat, la testele din Brazilia

Boreal a fost proiectat pe platforma extinsă a conceptului Dacia Bigster, urmând să ofere câteva caracteristici particulare, printre care dimensiuni competitive (lungime: 4.57 m, ampatament: 2.7 m), design robust, adaptat cerințelor piețelor globale, motorizări hibride (mild & strong hybrid) și un motor turbo pe benzină de 1.3L (167 CP). Prin folosirea platformei și a componentelor cu noul Duster, Renault optimizează costurile de dezvoltare și producție, sporind profitabilitatea în segmentul mediu.

Deși Renault nu a publicat încă detalii oficiale despre motorizare, este de așteptat ca modelul Boreal să preia gama de propulsoare de la Dacia Duster, inclusiv:

  • 1.2L mild hybrid (128 CP)
  • 1.8L full hybrid (153 CP)

Utilizarea platformelor comune îi va permite Renault să optimizeze costurile de producție și dezvoltare, în timp ce oferă soluții eficiente energetic pentru piețele internaționale, scrie carscoops.com. 

Alte articole importante
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Piața imobiliară din România încheie anul cu o prăbușire puternică. În timp ce taxele sunt în creștere și pun presiune tot mai mare, românii se gândesc de două ori înainte să-și achiziționeze o locuință. Asta în timp ce, pe șantierele, dezvoltatorii continuă la foc continuu construcțiile.  Se sparge bula imobiliarelor: românii nu mai cumpără locuințe […]
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
Companii
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
În luna noiembrie, înmatriculările de mașini noi în România a înregistrat o creștere spectaculoasă, de peste 36% față de aceeași perioadă din 2024. Această evoluție semnificativă a pieței auto locale reflectă interesul tot mai mare al românilor pentru înnoirea parcului auto național, precum și dinamica pozitivă a segmentului de vehicule prietenoase cu mediul. Vânzări record […]
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Începutul anului 2027 va fi marcat, pentru români, de regula impusă de Uniunea Europeană în ceea ce privește plățile în numerar. Deși decizia nu înseamnă eliminarea cash-ului, va exista un plafon prin care plățile vor fi limitate semnificativ. Măsura face parte din pachetul adoptat de Uniunea Europeană pentru combaterea spălării banilor și a finanțării activităților […]
O bancă americană de investiții, favorită să preia activele Lukoil într-un acord „fără bani”
O bancă americană de investiții, favorită să preia activele Lukoil într-un acord „fără bani”
Lukoil ar prefera oferta băncii americane de investiții Xtellus Partners pentru vânzarea portofoliului său internațional, evaluat la 22 de miliarde de dolari. Tranzacția ar avea loc fără numerar, printr-un schimb de titluri deținute de investitori americani. Termenul-limită impus de Trezoreria SUA pentru finalizarea vânzării a fost extins până la 17 ianuarie. Lukoil negociază o tranzacție […]
OpenAI lansează GPT-5.2 pe „cod roșu”. Răspunsul fulger la ofensiva Google Gemini 3
Tehnologie
OpenAI lansează GPT-5.2 pe „cod roșu”. Răspunsul fulger la ofensiva Google Gemini 3
OpenAI a lansat pe repede înainte GPT-5.2, cel mai avansat model al său, după ce Google a zguduit industria luna trecută cu Gemini 3. Noul model apare la numai câteva săptămâni după GPT-5.1 – cel mai scurt ciclu de lansare din istoria companiei. GPT-5.2 vine în trei versiuni și promite viteză, acuratețe și performanță fără […]