Michael O’Leary, CEO-ul Ryanair, a anunțat că, începând din noiembrie 2025, bonusul acordat angajaților care identifică pasageri cu bagaje de cabină depășind dimensiunile permise va crește de la 1,50 euro la 2,50 euro pentru fiecare bagaj descoperit. Șeful companiei a precizat pentru BBC că nu regretă acest pas și îl justifică drept o metodă de descurajare a celor care încearcă să aducă bagaje prea mari.
O’Leary a afirmat:
„Bonusul este destinat să descurajeze micuța minoritate care aduce bagaje care depășesc limita, dar nu încercăm să prindem oamenii în capcană.” El a adăugat: „Dacă nu respectați regulile și încercați să urcați cu un bagaj supradimensionat, vă vom prinde și aștept cu nerăbdare să recompensez și să bonusăm angajații noștri care vor depista acele bagaje prea mari.”
În prezent, fiecare pasager Ryanair are dreptul la o geantă mică de cabină, cu dimensiuni maxime de 40cm x 20cm x 25cm și o greutate de maximum 10 kilograme. Totuși, după noile reguli europene, din septembrie 2025, limita pentru dimensiunea geantelor mici va crește la 40cm x 30cm x 20cm.
Pasagerii care încearcă să aducă bagaje mai mari de dimensiunile permise sau al doilea bagaj de cabină fără a plăti va trebui să plătească o taxă suplimentară, care poate ajunge până la 75 de lire sterline, în funcție de traseu și dată.
Michael O’Leary a declarat că aproximativ 200.000 de pasageri pe an trebuie să plătească în plus pentru ca bagajele lor să fie puse în cala avionului și că nu are milă pentru „șmecherii” care încearcă să aducă rucsacuri disproporționate în cabină.
„Suntem compania aeriană cu cele mai mici tarife din Europa,” a afirmat O’Leary. „Acestea sunt regulile noastre. Vă rugăm să le respectați, pentru că 99,9% dintre cei 200 de milioane de pasageri o fac și nu au probleme.”
Respectarea regulilor despre bagaje duce, conform șefului Ryanair, la o îmbarcare mai rapidă și mai puține întârzieri la zboruri.
Pe lângă majorarea bonusului per bagaj, Ryanair a decis să elimine și limita lunară de 80 de euro pe care angajații o puteau primi pentru detectarea bagajelor supradimensionate.
Șeful companiei a mai dorit să sublinieze că dorește ca personalul la sol să intervină pentru a „prinde persoanele care încearcă să păcălească sistemul”.
Michael O’Leary și-a exprimat scepticismul față de combustibilii sustenabili pentru aviație (SAF), declarând că „nu există nicio șansă ca ținta Regatului Unit de a avea 10% din combustibilul aviației provenit din surse sustenabile până în 2030 să fie atinsă”.
El a afirmat că Ryanair nu va crește consumul de SAF pentru că „nu există suficient combustibil pe piață” și a numit acest concept „o prostie”.
O’Leary a mai spus că țintele de sustenabilitate pentru aviație „se sting la fel ca o lumânare” și că sectorul va rata atât obiectivele pentru 2030 privind combustibilii sustenabili, cât și ținta de neutralitate de carbon pentru 2050.