Un acord proaspăt semnat de Sony deschide drumul unei producții inspirate de celebra jucărie Labubu, devenită fenomen global în ultimii ani. Proiectul se află în dezvoltare, iar echipele implicate analizează dacă povestea va fi dusă pe ecran prin animație sau cu actori reali. Interesul este alimentat de popularitatea uriașă a personajelor create de artistul Kasing Lung, care au atras o comunitate masivă de colecționari și o vizibilitate constantă în mediul online.
Înțelegerea a fost semnată în această săptămână între producătorii din China și Sony Pictures, al cărei departament de animație vine după succesul global al filmului KPop Demon Hunters. Niciun regizor nu este implicat deocamdată, iar echipa de producție nu a fost stabilită, scrie TheGuardian.
Popularitatea pe care o are jucăria Labubu pleacă de la creațiile artistului Kasing Lung. Acesta este cunoscut pentru stilul său inspirat din basme nordice. Figurinele au fost inițial lansate ca parte a unei linii de monștri realizate de compania How2Work. Distribuția lor modestă s-a transformat radical în 2019, când retailerul chinez Pop Mart a început promovarea intensă în sud-estul Asiei. Lung a explicat că ideile personajelor s-au format după ce s-a mutat în Țările de Jos din Hong Kong, în copilărie, iar noul mediu l-a influențat în mod direct.
Răspândirea pe rețelele sociale a jucat un rol major în creșterea vizibilității pe care a căpătat-o jucăriaLabubu. Clipurile cu despachetări, colecții rare și prezentări surpriză au atras un public uriaș. Fenomenul a prins amploare după ce persoanele publice au început să afișeze figurinele în aparițiile lor. Cântăreața Lisa, membră a grupului Blackpink, a făcut ca interesul să crească rapid deoarece a prins jucăriile pe gențile sale. Rihanna și Emma Roberts au consolidat statutul acestor plușuri, prezentându-le ca accesorii percepute ca obiecte de lux.
Cererea pentru jucăria Labubu a transformat lansările Pop Mart în evenimente care se încheie în câteva minute. Profiturile Pop Mart au crescut cu 350% în ultimul an, potrivit datelor raportate. Edițiile limitate au atins valori enorme în licitațiile internaționale. Acolo, unele exemplare au fost vândute pentru sume de șase cifre, alimentând o piață secundară intensă.
Echipele Sony analizează posibilitatea de a include mai multe personaje din gama jucăriei Labubu. Printre variante se află Labubu, considerat personaj principal, Zimomo, prezentat ca lider secundar, companionul Mokoko și Tycoco, descris drept iubitul personajului principal. Lista rămâne deschisă, iar universul figurinei oferă numeroase posibilități de adaptare.
Hollywood explorează tot mai des ideea de a adapta produse pentru marele ecran, iar Labubu se aliniază acestei direcții. Fenomenul a devenit vizibil după succesul filmului Barbie, care a depășit un miliard de dolari la box office în 2023. Mattel a lucrat ulterior la propuneri pentru 45 de produse, printre care Hot Wheels, He-Man și Polly Pocket, conform informațiilor apărute la momentul respectiv.
Interesul pentru obiecte cu potențial cinematografic continuă să crească, iar Labubu sunt parte din această tendință. Tot în această săptămână, Sony și Mattel au anunțat că dezvoltă un film inspirat de jocul View Master, semnalând un interes puternic pentru transformarea unor produse cunoscute în proiecte de cinema.