Prima pagină » Tesla pierde teren într-o piață-cheie: vânzările scad pentru al șaptelea trimestru consecutiv

Tesla pierde teren într-o piață-cheie: vânzările scad pentru al șaptelea trimestru consecutiv

Tesla pierde teren într-o piață-cheie: vânzările scad pentru al șaptelea trimestru consecutiv
Foto: Tesla

Tesla marchează al șaptelea trimestru consecutiv în care vânzările scad pe una dintre piețele sale tradiționale și cele mai importante din SUA.

Performanța slabă reflectă nu doar provocările comerciale, ci și impactul contextului politic și al deciziilor strategice recente ale companiei.

 Vânzările Tesla scad în California pentru al șaptelea trimestru consecutiv

Tesla pierde teren într-o piață-cheie: vânzările scad pentru al șaptelea trimestru consecutiv

Tesla a înregistrat o scădere de 21,1% a înmatriculărilor de vehicule în California în cel de-al doilea trimestru din 2025, conform datelor furnizate de California New Car Dealers Association (CNCDA). Este al șaptelea trimestru consecutiv în care producătorul american de automobile electrice raportează un declin pe această piață-cheie, notează Reuters.

În intervalul aprilie-iunie, Tesla a raportat 41.138 de vehicule noi înmatriculate în acest stat, în scădere față de cele 52.119 unități din aceeași perioadă a anului trecut.

A doua scădere trimestrială consecutivă a veniturilor, cu un minus de 12%, vine în pofida lansării unei versiuni actualizată a SUV-ului Model Y, cel mai bine vândut model din gamă, despre care investitorii sperau că va ajuta la revigorarea cererii.

California a fost până în urmă cu aproximativ un an și jumătate un an una dintre cele mai importante piețe pentru compania condusă de Elon Musk. Însă, vânzările Tesla au fost influențate de tensiunile generate de implicarea politică a acestuia. Musk a anunțat recent formarea unei noi mișcări politice, „America Party”, pe fondul unor conflicte publice cu președintele Donald Trump, ceea ce a stârnit îngrijorări în rândul investitorilor, care se tem că CEO-ul ar putea neglija aspectele operaționale ale companiei.

Vânzările globale au scăzut cu 13,5%

Veniturile au scăzut la 22,5 miliarde de dolari pentru trimestrul aprilie-iunie, față de 25,50 miliarde de dolari cu un an mai devreme. Analiștii se așteptau, în medie, la venituri de 22,74 miliarde de dolari, conform datelor compilate de LSEG. Profitul ajustat pe acțiune de 40 de cenți a fost inferior consensului de 43 de cenți pe acțiune, transmite New York Post.

Tesla, al cărei sediu este acum în Austin (Texas), a trecut recent printr-un proces de reorganizare a producției. În prima parte a anului, producția lui Model Y, cel mai popular vehicul din portofoliul Tesla, a fost oprită temporar pentru o serie de actualizări. În cel de-al doilea trimestru, compania a lansat versiuni mai accesibile ale SUV-ului electric în încercarea de a-și menține poziția competitivă pe piață.

Chiar și în acest context, Model Y, dar și Model 3 au rămas cele mai bine vândute vehicule din categoria celor electrice din California în primele șase luni ale anului, conform CNCDA. Totodată, pickup-ul electric Cybertruck a fost înmatriculat în 3.622 de unități în California în primele șase luni ale anului. Este unul dintre primele rapoarte care oferă date clare despre vânzările camionetei cu emisii zero.

Pe plan global, Tesla a raportat o scădere de 13,5% a livrărilor în al doilea trimestru din 2025, ceea ce indică faptul că dificultățile companiei se resimt nu doar în California.

Alte articole importante
SpaceX cumpără spectru wireless pentru rețeaua Starlink
Companii
SpaceX cumpără spectru wireless pentru rețeaua Starlink
SpaceX a anunțat achiziția unor licențe de spectru wireless de la EchoStar, într-o tranzacție evaluată la 17 miliarde de dolari. Această mișcare strategică este esențială pentru extinderea rețelei de conectivitate 5G a Starlink, consolidând poziția companiei pe piața globală a comunicațiilor. SpaceX și EchoStar au bătut palma pentru spectru wireless: 17 miliarde $ SpaceX, compania […]
Angajații Microsoft trebuie să revină la birou
Companii
Angajații Microsoft trebuie să revină la birou
Angajații Microsoft sunt nevoiți să revină obligatoriu la birou. Din 2026, compania schimbă politica de lucru hibrid și impune revenirea la birouri, minim 3 zile pe săptămână. Angajații Microsoft revin la birouri. Cum va fi implementată noua regulă? Microsoft, una dintre ultimele companii mari de tehnologie care a păstrat un model flexibil de muncă, a […]
Australia va cheltui un miliard € pentru drone subacvatice
Australia va cheltui un miliard € pentru drone subacvatice
Australia investește un miliard de euro în drone subacvatice Ghost Shark pentru a proteja apele teritoriale. Inițiativa guvernului de la Canberra urmărește consolidarea supravegherii și protecției apelor teritoriale, precum și dezvoltarea tehnologiilor avansate în domeniul militar. Astfel, Australia face pași importanți în utilizarea dronelor subacvatice. Drone subacvatice Ghost Shark: Australia își întărește flota maritimă de […]
Fondul suveran al Norvegiei investește în energie regenerabilă
Fondul suveran al Norvegiei investește în energie regenerabilă
Fondul suveran al Norvegiei își extinde investițiile în energiile regenerabile, sprijinind tranziția energetică globală. Acestea atât proiecte eoliene și fotovoltaice, cât și infrastructura asociată, precum rețelele electrice și stocarea energiei. Decizia reflectă angajamentul și rolul fondului suveran de a susține tranziția energetică globală și de a diversifica portofoliul său pe termen lung, ceea ce este […]
Japonia, magnetul turiștilor din Asia-Pacific în 2025
Japonia, magnetul turiștilor din Asia-Pacific în 2025
Japonia domină căutările, dar există și surprize regionale. Un nou studiu Booking.com arată preferințele de călătorie ale turiștilor din Asia-Pacific în 2025.  Japonia, magnetul turistic al Asiei Datele Booking.com, analizate între 1 ianuarie și 30 iunie 2025, arată că Japonia este favorita turiștilor din regiune. Tokyo ocupă primul loc în cele mai multe clasamente, fiind […]
Sotheby’s: pierdere anuală de 248 milioane $ pentru casa de licitații
Sotheby’s: pierdere anuală de 248 milioane $ pentru casa de licitații
Sotheby’s a raportat o pierdere anuală de 248 de milioane de dolari, care scoate în evidență dificultățile de piața artei de lux. Rezultatul reflectă atât scăderea tranzacțiilor de mari valori, cât și schimbările în comportamentul colecționarilor globali. Sotheby’s raportează o pierdere anuală de 248 milioane $ Pierderile anuale înainte de impozitare ale Sotheby’s s-mărit de […]