Tesla marchează al șaptelea trimestru consecutiv în care vânzările scad pe una dintre piețele sale tradiționale și cele mai importante din SUA.
Performanța slabă reflectă nu doar provocările comerciale, ci și impactul contextului politic și al deciziilor strategice recente ale companiei.
Tesla a înregistrat o scădere de 21,1% a înmatriculărilor de vehicule în California în cel de-al doilea trimestru din 2025, conform datelor furnizate de California New Car Dealers Association (CNCDA). Este al șaptelea trimestru consecutiv în care producătorul american de automobile electrice raportează un declin pe această piață-cheie, notează Reuters.
În intervalul aprilie-iunie, Tesla a raportat 41.138 de vehicule noi înmatriculate în acest stat, în scădere față de cele 52.119 unități din aceeași perioadă a anului trecut.
A doua scădere trimestrială consecutivă a veniturilor, cu un minus de 12%, vine în pofida lansării unei versiuni actualizată a SUV-ului Model Y, cel mai bine vândut model din gamă, despre care investitorii sperau că va ajuta la revigorarea cererii.
California a fost până în urmă cu aproximativ un an și jumătate un an una dintre cele mai importante piețe pentru compania condusă de Elon Musk. Însă, vânzările Tesla au fost influențate de tensiunile generate de implicarea politică a acestuia. Musk a anunțat recent formarea unei noi mișcări politice, „America Party”, pe fondul unor conflicte publice cu președintele Donald Trump, ceea ce a stârnit îngrijorări în rândul investitorilor, care se tem că CEO-ul ar putea neglija aspectele operaționale ale companiei.
Veniturile au scăzut la 22,5 miliarde de dolari pentru trimestrul aprilie-iunie, față de 25,50 miliarde de dolari cu un an mai devreme. Analiștii se așteptau, în medie, la venituri de 22,74 miliarde de dolari, conform datelor compilate de LSEG. Profitul ajustat pe acțiune de 40 de cenți a fost inferior consensului de 43 de cenți pe acțiune, transmite New York Post.
Tesla, al cărei sediu este acum în Austin (Texas), a trecut recent printr-un proces de reorganizare a producției. În prima parte a anului, producția lui Model Y, cel mai popular vehicul din portofoliul Tesla, a fost oprită temporar pentru o serie de actualizări. În cel de-al doilea trimestru, compania a lansat versiuni mai accesibile ale SUV-ului electric în încercarea de a-și menține poziția competitivă pe piață.
Chiar și în acest context, Model Y, dar și Model 3 au rămas cele mai bine vândute vehicule din categoria celor electrice din California în primele șase luni ale anului, conform CNCDA. Totodată, pickup-ul electric Cybertruck a fost înmatriculat în 3.622 de unități în California în primele șase luni ale anului. Este unul dintre primele rapoarte care oferă date clare despre vânzările camionetei cu emisii zero.
Pe plan global, Tesla a raportat o scădere de 13,5% a livrărilor în al doilea trimestru din 2025, ceea ce indică faptul că dificultățile companiei se resimt nu doar în California.