Prima pagină » Tot mai mulți români preferă vacanțele planificate pe cont propriu. Care sunt motivele?

Tot mai mulți români preferă vacanțele planificate pe cont propriu. Care sunt motivele?

Tot mai mulți români preferă vacanțele planificate pe cont propriu. Care sunt motivele?

Tot mai mulți români aleg să își organizeze vacanțele pe cont propriu, evitând astfel să mai apeleze la agențiile de turism.

Ei preferă flexibilitatea și controlul direct asupra bugetului, după cum arată un studiu recent realizat de Reveal Marketing Research (RMR), evitând serviciile turistice prin agenții.

44% dintre români aleg să-și organizeze vacanțele pe cont propriu

Tot mai mulți români preferă vacanțele planificate pe cont propriu. Care sunt motivele?

Conform datelor publicate de RMR, 44% dintre români aleg să-și organizeze singuri vacanțele, rezervând direct transportul și cazarea. În schimb, 28% dintre folosesc exclusiv platformele online, precum Booking sau Airbnb, opțiune preferată în special de tinerii sub 35 de ani (35%). Principalii factori care influențează modul de organizare a concediului sunt bugetul disponibil (72%), destinația și durata sejurului (51%) și nivelul de confort dorit (44%).

„Pe măsură ce sezonul estival atinge apogeul, unii români se bucură deja de vacanțele planificate din timp, în timp ce alții abia acum încep să-și contureze planurile pentru concediul principal”, se menționează în raportul Reveal Marketing Research.

Cercetarea realizată de RMR scoate în evidență obiceiurile și preferințele românilor atunci când vine vorba despre planificarea concediilor. Astfel, 44% dintre respondenți declară că preferă să planifice individual vacanțele, în special persoanele de peste 55 de ani (53%), în timp ce 28% dintre români apelează exclusiv la platforme de rezervări online, iar 15% combină organizarea pe cont propriu cu serviciile oferite de agențiile de turism. Doar 13% dintre români își organizează vacanța exclusiv printr-o agenție de turism.

De ce preferă unii români vacanțele prin agenții de turism

Vacanțele prin agenții de turism sunt apreciate în special pentru ușurința în planificare (62%), pentru siguranța transportului și a cazării (57%) și pentru sprijinul oferit în cazul unor probleme (38%). Totodată, mulți români apelează la agenții datorită faptului că, în acest fel, au acces la oferte speciale și reduceri (49%), pachetele all-inclusive convenabile (46%) și confortul pe care îl oferă (42%). Aceste aspecte sunt mai des întâlnite în rândul persoanelor cu venituri mai mari și al celor cu vârste între 45 și 55 de ani.

Pe de altă parte, costurile mai ridicate (58%), itinerariile rigide (48%) și oferta limitată la anumiți furnizori (41%) reprezintă principalele dezavantaje menționate de români în legătură cu vacanțele organizate prin intermediul agențiilor.

Organizarea individuală este varianta preferată datorită libertății de explorare (51%), posibilității de a stabili un traseu personalizat (47%) și evitării comisioanelor agențiilor (46%). Aceste motive sunt invocate mai frecvent de bărbați, care tind să aprecieze mai mult autonomia și controlul asupra propriilor planuri de vacanță, mai precizează sursa citată.

Potrivit directorului general al Reveal Marketing Research, Marius Luican, românii devin din ce în ce mai sofisticați în alegerile lor legate de vacanță, iar factorii precum controlul asupra bugetului și flexibilitatea sunt esențiali. În același timp, se observă o nevoie tot mai mare de siguranță și de confort, mai ales în rândul familiilor sau al celor de vârstă mijlocie au mai înaintată”.

Studiul subliniază faptul că deciziile privind organizarea vacanței reflectă un echilibru tot mai complex între dorința de libertate și nevoia de siguranță. În acest context, jucătorii din industria turismului sunt nevoiți să își adapteze ofertele, combinând flexibilitatea cu servicii personalizate și eficiente, pentru a răspunde cerințelor variate ale turiștilor români.

Alte articole importante
Amazon încheie un acord de 38 de miliarde de dolari cu OpenAI
Companii
Amazon încheie un acord de 38 de miliarde de dolari cu OpenAI
Amazon a semnat un contract de 38 de miliarde de dolari cu OpenAI, care prevede furnizarea a sute de mii de cipuri Nvidia. Parteneriatul evidențiază ambițiile gigantului american de a-și consolida poziția pe piața AI și de a integra soluții avansate în serviciile și produsele sale. Amazon face un pas major în sectorul AI printr-un […]
Primul robot umanoid majordom din lume își începe activitatea pe aeroportul din Shanghai VIDEO
Video
Primul robot umanoid majordom din lume își începe activitatea pe aeroportul din Shanghai VIDEO
Hotelul Shangri-La Traders din aeroportul Hongqiao, Shanghai, a devenit primul hotel din lume care utilizează un robot umanoid majordom. Robotul, denumit XMAN-R1 și creat de compania chineză Keenon Robotics, este parte dintr-un sistem avansat ce integrează roboți generali și specializați. Robotul a fost creat pentru îmbunătățirea eficienței operaționale și a experienței oferite oaspeților, scrie Interesting […]
Microsoft anunță o investiție majoră în centre de calcul AI
Companii
Microsoft anunță o investiție majoră în centre de calcul AI
Microsoft continuă să investească masiv în infrastructura AI printr-un acord de 9,7 miliarde de dolari cu operatorul de centre de date IREN. Prin acest acord, gigantul tehnologic urmărește să-și extindă capacitatea de calcul, consolidându-și astfel poziția de lider în dezvoltarea și furnizarea de soluții AI la scară largă. Microsoft investește 9,7 miliarde $ pentru a-și […]
Trei tineri de 22 de ani din Silicon Valley au devenit bogați peste noapte din inteligența artificială
Tehnologie
Trei tineri de 22 de ani din Silicon Valley au devenit bogați peste noapte din inteligența artificială
La doar 22 de ani, trei tineri au devenit revelaţia Sillicon Valley. Cei trei au renunțat la facultate și conduc o companie evaluată la 10 miliarde de dolari. Brendan Foody, Adarsh Hiremath și Surya Midha au devenit în scurt timp noul simbol al generației AI. Trei tineri de 22 de ani, de la dezbateri din […]
ANALIZĂ
Industria frumuseții și fizica imposibilului: adevărul despre cremele anti-îmbătrânire
Industria frumuseții și fizica imposibilului: adevărul despre cremele anti-îmbătrânire
Industria frumuseții vinde pure iluzii? Studiile sugerează că, fără anumite vehicule transportoare, cremele anti-ageing nu pot acționa acolo unde apar ridurile. Industria cosmetică cheltuia, în 2022, 7,7 miliarde de dolari pe publicitate, nu pe cercetare. Pare că sume importante sunt alocate construirii unui mit. Două studii publicate anul acesta, la care au colaborat și mai […]
ANALIZĂ
Pericolul testelor nucleare. Trump cere reluarea lor. Rusia cere clarificări. Ce-ar putea să însemne asta?
Pericolul testelor nucleare. Trump cere reluarea lor. Rusia cere clarificări. Ce-ar putea să însemne asta?
Anunțul lui Donald Trump că va relua testele nucleare ar putea să zdruncine atât politica globală de neproliferare a acestui tip de armament, cât și echilibrul strategic mondial, spun observatorii. Statele Unite nu au mai testat explozia unui focos nuclear din 1992. Rusia nu a mai efectuat un test nuclear de peste 30 de ani. […]