Prima pagină » Adio vacanțe ieftine în Bulgaria. Cât vor trebui să plătească turiștii români în 2025?

Adio vacanțe ieftine în Bulgaria. Cât vor trebui să plătească turiștii români în 2025?

Adio vacanțe ieftine în Bulgaria. Cât vor trebui să plătească turiștii români în 2025?

Vacanțele în Bulgaria vor fi mai scumpe în 2025 comparativ cu anii anteriori, după ce autoritățile din țara vecină au mărit TVA-ul aplicat serviciilor din restaurante la 20%.

Asta înseamnă că pachetele all-inclusive în această țară vor fi mai costisitoare. De asemenea, turiștii se vor confrunta și cu o creștere semnificativă a taxelor de drum, inclusiv la vinietele electronice.

De ce s-au scumpit vacanțele în Bulgaria în 2025

Bulgaria

Stațiunea Sunny Beach / Fotografii: Shutterstock

Una dintre cele mai importante schimbări, cu impact direct asupra celor care aleg litoralul bulgăresc, este revenirea cotei de TVA la 20% pentru serviciile din restaurante. Măsura marchează sfârșitul unei perioade în care sectorul HoReCa din țara vecină a beneficiat de o taxare de doar 9%, informează Bta.bg.

Guvernul de la Sofia a fost nevoit să renunțe la această facilitate fiscală în urma solicitărilor venite din partea Comisiei Europene, dar și pe fondul presiunilor interne legate de redresarea bugetară. Astfel, autoritățile bulgare încearcă să reducă deficitul public printr-o serie de ajustări fiscale, dintre care aceasta este una dintre cele mai vizibile pentru vizitatori.

În același timp, Executivul bulgar a aprobat și un nou pachet de reglementări privind taxele rutiere. Noile măsuri vor fi aplicate gradual, iar o primă etapă constă în noi tarife la vinietele pentru autoturisme, care au intrat deja în vigoare la data de 1 mai.

Astfel, vigneta săptămânală costă acum 15 leva, iar pentru utilizarea drumurilor în week-end, șoferii vor trebui să achite o taxă de 10 leva. Potrivit Tolls.eu, vinieta anuală costă 97 de leva, cea pe trei luni 54 de leva, iar varianta lunară este tarifată la 30 de leva. O nouă modificare a taxelor de drum se va produce la 1 septembrie 2025, astfel că turiștii care își planifică vacanțele spre finalul verii vor fi nevoiți să aloce și mai mulți bani.

Cât vor plăti românii în 2025

O treime dintre hotelierii bulgari planifică o creștere modestă a prețurilor, de aproximativ 10%, pentru sezonul estival 2025. De asemenea, aproximativ 25% dintre hoteluri își vor menține prețurile actuale, în timp ce altele care nu și-au ajustat tarifele în ultimii ani ar putea chiar să înregistreze creșteri de prețuri de 20-30%, deși astfel de cazuri vor fi rare.

În ceea ce privește prețurile la mâncare, acestea s-au mărit înainte de deschiderea sezonului estival. Spre exemplu, în locații populare de pe litoral precum Nessebar, o porție de stavrid negru cu cartofi prăjiți costă între 14,50 și 22 de leva (între 37 și 57 de lei – 1 leva = 2,58 lei). De asemenea, celebra salată Shopska, un preparat preferat al localnicilor, costă între 8,50 și 13 leva, în timp ce o salată de fructe de mare poate depăși 25 de leva.

Alte mese, cum ar fi o porție combinată cu doner, cartofi prăjiți și o băutură răcoritoare, costă în jur de 20 de leva. Supa de pește costă acum între 10 și 15 leva, iar o felie de pizza costă 5 leva. Băuturile precum cafeaua și cappuccino variază între 2,50 și 5 leva, în funcție de restaurant și de marcă, notează Novinite.com.

Cum a rămas Bulgaria o destinație preferată de români

Tarifele pentru vacanțele pe litoralul bulgăresc al Mării Negre au crescut cu 8-12% comparativ cu vara anului trecut, o majorare previzibilă în contextul inflației. Cu toate acestea, Bulgaria continuă să fie una dintre cele mai accesibile destinații din regiune, raportat la calitatea serviciilor oferite.

Potrivit agenției IRI Travel, unul dintre principalii operatori de turism specializați pe litoralul bulgăresc, Instagram, TikTok și YouTube nu mai sunt doar platforme de divertisment. În 2025, acestea au devenit adevărate surse de inspirație pentru alegerea unui hotel sau a unei stațiuni.

Turiștii români se lasă tot mai des influențați de recenzii vizuale, tururi video, vloguri autentice și impresii împărtășite de alți turiști. În acest fel, hotelurile care stimulează prezența online și încurajează conținutul generat de vizitatori au un avantaj strategic clar în competiția pentru vizibilitate.

Turiștii români își păstrează interesul crescut pentru această țară, orientându-se tot mai mult către experiențe de tip premium și oferte bine promovate în social media, mai precizează reprezentanții agenției, citați de News.ro, În 2024, în jur de 800.000 de români și-au petrecut vacanțele în Bulgaria, în stațiuni precum Nisipurile de Aur, Albena, Sunny Beach și Balcic.

Alte articole importante
Aeroportul Otopeni deschide un nou salon de business și modernizează complet salonul Dacia
Aeroportul Otopeni deschide un nou salon de business și modernizează complet salonul Dacia
Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din București intră într-o nouă etapă de modernizare. Pasagerii care zboară din zona Schengen vor avea parte, în curând, de o experiență premium. Este vorba de un nou salon de business, amenajat în zona porții 57, și reamenajarea completă a cunoscutului salon Dacia.  Un nou spațiu exclusivist pentru pasagerii Schengen Compania […]
ANALIZĂ
Tot ce trebuie să știi despre armele nucleare. Trump cere reluarea testelor. Ce-ar putea să însemne asta?
Tot ce trebuie să știi despre armele nucleare. Trump cere reluarea testelor. Ce-ar putea să însemne asta?
Planul lui Donald Trump de a relua testele nucleare ar putea să zdruncine atât politica globală de neproliferare a acestui tip de armament, cât și echilibrul strategic mondial. Statele Unite nu au mai testat explozia unui focos nuclear din 1992. Rusia nu a mai efectuat un test nuclear de peste 30 de ani. Ultima detonare […]
Un studiu Revolut arată că o treime dintre români au pierdut bani urmând sfaturi financiare din mediul online
Un studiu Revolut arată că o treime dintre români au pierdut bani urmând sfaturi financiare din mediul online
Un studiu realizat pentru Revolut arată că românii sunt printre cei mai expuși europeni la riscurile financiare din mediul online. Aproape 60% iau decizii de investiții sau economii fără a consulta experți, iar o treime dintre ei au pierdut sume importante de bani în urma sfaturilor neverificate.  Sfaturile financiare de pe internet – o capcană […]
Obsesia pentru viața sănătoasă: maratonul devine un simbol al succesului financiar
Obsesia pentru viața sănătoasă: maratonul devine un simbol al succesului financiar
O cursa de elită: alergarea, cândva un sport democratic și accesibil, a devenit marele teren de joacă al elitei financiare. Performanța este un imperativ absolut pentru cei care vor să-și demonstreze astfel succesul, iar investițiile în atingerea acestui obiectiv pot fi fabuloase. Cei mai mulți sunt dispuși să cheltuiască oricât, pe orice promite performanță: pantofi […]
Ce este capitalul de bază universal și de ce ar putea crea o economie AI echitabilă
Ce este capitalul de bază universal și de ce ar putea crea o economie AI echitabilă
Inteligența artificială modelează, cu viteză, mediul de afaceri, piața muncii și lumea în general. În cursul acestui proces, valoarea muncii, așa cum a fost cunoscută de-a lungul istoriei, urmează să scadă vertiginos. Din ce vor trăi oamenii? Venitul de bază universal este soluția pe care o dezbat cei mai mulți, de la mogulii tech din […]
Blocaj total în conturi. Clienții First Bank, furioși că nu mai au acces la bani, după fuziunea cu Intesa Sanpaolo
Blocaj total în conturi. Clienții First Bank, furioși că nu mai au acces la bani, după fuziunea cu Intesa Sanpaolo
Fuziunea First Bank cu Intesa San Paolo a intrat în vigoare la 31 octombrie 2025, după aprobarea oficială de către Banca Națională a României și Registrul Comerțului. Din această dată, banca americană a încetat să mai existe în România, fiind complet absorbită de Intesa Sanpaolo Bank România. Trecerea lasă mii de clienți fără acces la […]