Prima pagină » Adio vacanțe ieftine în Bulgaria. Cât vor trebui să plătească turiștii români în 2025?

Adio vacanțe ieftine în Bulgaria. Cât vor trebui să plătească turiștii români în 2025?

Adio vacanțe ieftine în Bulgaria. Cât vor trebui să plătească turiștii români în 2025?

Vacanțele în Bulgaria vor fi mai scumpe în 2025 comparativ cu anii anteriori, după ce autoritățile din țara vecină au mărit TVA-ul aplicat serviciilor din restaurante la 20%.

Asta înseamnă că pachetele all-inclusive în această țară vor fi mai costisitoare. De asemenea, turiștii se vor confrunta și cu o creștere semnificativă a taxelor de drum, inclusiv la vinietele electronice.

De ce s-au scumpit vacanțele în Bulgaria în 2025

Bulgaria

Stațiunea Sunny Beach / Fotografii: Shutterstock

Una dintre cele mai importante schimbări, cu impact direct asupra celor care aleg litoralul bulgăresc, este revenirea cotei de TVA la 20% pentru serviciile din restaurante. Măsura marchează sfârșitul unei perioade în care sectorul HoReCa din țara vecină a beneficiat de o taxare de doar 9%, informează Bta.bg.

Guvernul de la Sofia a fost nevoit să renunțe la această facilitate fiscală în urma solicitărilor venite din partea Comisiei Europene, dar și pe fondul presiunilor interne legate de redresarea bugetară. Astfel, autoritățile bulgare încearcă să reducă deficitul public printr-o serie de ajustări fiscale, dintre care aceasta este una dintre cele mai vizibile pentru vizitatori.

În același timp, Executivul bulgar a aprobat și un nou pachet de reglementări privind taxele rutiere. Noile măsuri vor fi aplicate gradual, iar o primă etapă constă în noi tarife la vinietele pentru autoturisme, care au intrat deja în vigoare la data de 1 mai.

Astfel, vigneta săptămânală costă acum 15 leva, iar pentru utilizarea drumurilor în week-end, șoferii vor trebui să achite o taxă de 10 leva. Potrivit Tolls.eu, vinieta anuală costă 97 de leva, cea pe trei luni 54 de leva, iar varianta lunară este tarifată la 30 de leva. O nouă modificare a taxelor de drum se va produce la 1 septembrie 2025, astfel că turiștii care își planifică vacanțele spre finalul verii vor fi nevoiți să aloce și mai mulți bani.

Cât vor plăti românii în 2025

O treime dintre hotelierii bulgari planifică o creștere modestă a prețurilor, de aproximativ 10%, pentru sezonul estival 2025. De asemenea, aproximativ 25% dintre hoteluri își vor menține prețurile actuale, în timp ce altele care nu și-au ajustat tarifele în ultimii ani ar putea chiar să înregistreze creșteri de prețuri de 20-30%, deși astfel de cazuri vor fi rare.

În ceea ce privește prețurile la mâncare, acestea s-au mărit înainte de deschiderea sezonului estival. Spre exemplu, în locații populare de pe litoral precum Nessebar, o porție de stavrid negru cu cartofi prăjiți costă între 14,50 și 22 de leva (între 37 și 57 de lei – 1 leva = 2,58 lei). De asemenea, celebra salată Shopska, un preparat preferat al localnicilor, costă între 8,50 și 13 leva, în timp ce o salată de fructe de mare poate depăși 25 de leva.

Alte mese, cum ar fi o porție combinată cu doner, cartofi prăjiți și o băutură răcoritoare, costă în jur de 20 de leva. Supa de pește costă acum între 10 și 15 leva, iar o felie de pizza costă 5 leva. Băuturile precum cafeaua și cappuccino variază între 2,50 și 5 leva, în funcție de restaurant și de marcă, notează Novinite.com.

Cum a rămas Bulgaria o destinație preferată de români

Tarifele pentru vacanțele pe litoralul bulgăresc al Mării Negre au crescut cu 8-12% comparativ cu vara anului trecut, o majorare previzibilă în contextul inflației. Cu toate acestea, Bulgaria continuă să fie una dintre cele mai accesibile destinații din regiune, raportat la calitatea serviciilor oferite.

Potrivit agenției IRI Travel, unul dintre principalii operatori de turism specializați pe litoralul bulgăresc, Instagram, TikTok și YouTube nu mai sunt doar platforme de divertisment. În 2025, acestea au devenit adevărate surse de inspirație pentru alegerea unui hotel sau a unei stațiuni.

Turiștii români se lasă tot mai des influențați de recenzii vizuale, tururi video, vloguri autentice și impresii împărtășite de alți turiști. În acest fel, hotelurile care stimulează prezența online și încurajează conținutul generat de vizitatori au un avantaj strategic clar în competiția pentru vizibilitate.

Turiștii români își păstrează interesul crescut pentru această țară, orientându-se tot mai mult către experiențe de tip premium și oferte bine promovate în social media, mai precizează reprezentanții agenției, citați de News.ro, În 2024, în jur de 800.000 de români și-au petrecut vacanțele în Bulgaria, în stațiuni precum Nisipurile de Aur, Albena, Sunny Beach și Balcic.

Alte articole importante
Donald Trump și Xi Jinping au vorbit la telefon și au convenit să mai vorbească o dată
Donald Trump și Xi Jinping au vorbit la telefon și au convenit să mai vorbească o dată
Donald Trump și Xi Jinping au purtat joi o convorbire telefonică, prima de când președintele american a revenit la Casa Albă în luna ianuarie. Cei doi lideri au convenit să demareze o nouă rundă de negocieri comerciale la nivel înalt, în încercarea de a reduce tensiunile comerciale care afectează economia globală. După discuție, Trump a […]
Record istoric în fuziunea nucleară: cercetătorii germani fac un pas important spre energia curată aproape nelimitată
Record istoric în fuziunea nucleară: cercetătorii germani fac un pas important spre energia curată aproape nelimitată
Stellaratorul Wendelstein 7-X, de la Institutul Max Planck pentru Fizica Plasmei (IPP) din Greifswald, Germania, a doborât recent recordurile anterioare în fuziunea nucleară, stabilind un nou reper pentru performanțele reactoarelor. Această realizare aduce energia curată și aproape nelimitată mai aproape de a deveni o realitate comercială. Promisiunile noilor descoperiri Fuziunea nucleară reprezintă o promisiune tentantă […]
Amazon testează roboți umanoizi pentru a automatiza procesul de livrare
Companii
Amazon testează roboți umanoizi pentru a automatiza procesul de livrare
Gigantul tech american Amazon se pregătește să introducă roboți umanoizi pentru a automatiza procesele de livrare. Compania condusă de Jeff Bezos a demarat testele într-un spațiu special amenajat din San Francisco în care va pune accentul pe dezvoltarea software-ului bazat pe inteligență artificială. Amazon va testa noii roboți umanoizi la sediile sale din California Amazon […]
Educație digitală: cum învață copiii să evite fraudele online
Educație digitală: cum învață copiii să evite fraudele online
În era internetului, copiii fără educație digitală devin vulnerabili în fața pericolelor ascunse în mediul virtual precum fraudele online. Atacatorii vizează din ce în ce mai des utilizatorii tineri, lipsiți de experiență, prin jocuri, aplicații sau rețele sociale. În acest context, educația digitală devine nu doar utilă, ci esențială pentru formarea unei generații capabile să […]
Navele fără echipaj, viitorul războiului pe mări deschise
Navele fără echipaj, viitorul războiului pe mări deschise
Nava de război autonomă Sea Hunter a Marinei SUA, propulsată de inteligență artificială, este un proiect dezvoltat în ultimii șapte ani, care a ajuns acum în faza de utilizare reală. Deși nava a fost construită în 2018, actualizările și ajustările sunt permanente, iar anul acesta, Sea Hunter a bifat o realizare de referință: a devenit […]
Stresul e noua formă de sărăcie. Peste 5 milioane de britanici sunt expuși unor condiții multiple de insecuritate: prizonieri între datorii, boli și chirii nesustenabile
Stresul e noua formă de sărăcie. Peste 5 milioane de britanici sunt expuși unor condiții multiple de insecuritate: prizonieri între datorii, boli și chirii nesustenabile
Într-o țară care își caută echilibrul după ani de austeritate și de crize suprapuse, un nou studiu trage un semnal de alarmă: peste 5 milioane de britanici se află în prezent într-o stare de „multi-insecuritate”, ceea ce înseamnă că se confruntă, simultan, cu probleme financiare, instabilitate locativă și acces precar la servicii de sănătate, transmite […]