Prima pagină » Treviso, „mica Veneție” care a cucerit Europa prin sustenabilitatea și gastronomia sa

Treviso, „mica Veneție” care a cucerit Europa prin sustenabilitatea și gastronomia sa

Treviso, „mica Veneție” care a cucerit Europa prin sustenabilitatea și gastronomia sa
sursă foto: BBC

În timp ce Veneția se sufocă din cauza turismului în masă și a poluării, Treviso, aflat la doar 30 de minute distanță, devine din ce în ce mai popular. Orașul a câștigat primul premiu european pentru sustenabilitate dedicat localităților mici. Printre altele, orașul este recunoscut ca locul unde a apărut pentru prima dată tiramisù.

Treviso, „mica Veneție” care a cucerit Europa cu un premiu pentru sustenabilitate

Cu o populație de aproape 94.000 de locuitori, Treviso a devenit primul oraș italian care a primit European Green Leaf Award. Această distincție europeană recunoaște eforturile de mediu ale localităților de dimensiuni medii.

Municipalitatea a reușit să transforme un fost depozit de deșeuri într-un parc solar. Mai mult, au reușit să modernizeze rețeaua de canalizare și să lanseze proiecte pentru îmbunătățirea calității aerului. În paralel, fermierii și producătorii de vin din dealurile Prosecco, aflate sub protecția UNESCO, au început să adopte metode de viticultură sustenabilă pentru a lupta cu efectele schimbărilor climatice.

În contrast, Veneția continuă să se confrunte cu probleme majore generate de turismul excesiv și de poluarea lagunei. Taxa de intrare pentru vizitatori a adus milioane de euro la buget, dar nu a reușit să reducă numărul uriaș de turiști, care se ridică la peste 13.000 pe zi în 2025.

Suntem foarte mândri de orașul nostru. A fost o provocare să demonstrăm că și Italia poate câștiga un asemenea premiu. Nu e vorba să fii cel mai verde oraș, ci să arăți că progresezi”, a declarat Alessandro Manera, viceprimarul din Treviso.

sursă foto: Tuscany Now

Treviso, în continuă transformare

Transformarea Treviso a început în urmă cu șapte ani și continuă și astăzi. Până acum, autoritățile au construit kilometri de piste pentru biciclete, au introdus programe educaționale despre reciclare în școli și au plantat peste 6.000 de arbori noi.

Un alt proiect major a vizat modernizarea rețelei de ape uzate. În trecut, doar 27% din locuitori erau conectați la sistem. În prezent, rata a urcat la 64%, iar planul este să se ajungă la 80% în următorii ani.

Este o adevărată revoluție verde, pentru că altfel toate aceste ape ajungeau direct în râuri”, a explicat Manera.

Canalele care traversează orașul au redevenit curate și fac parte din identitatea sa.

Canalele sunt sufletul Treviso. În trecut, ne-au apărat de invazii. Astăzi sunt spații de relaxare și zone cu apă potabilă accesibilă prin fântâni publice”, spune ghidul local Ilaria Barbon.

Mai mult, administrația a investit într-un proiect de 25 de milioane de euro pentru a înlocui iluminatul public cu sisteme LED. Se estimează că noua rețea va aduce economii de energie de peste 70%.

sursă foto: Checkedin

Orașul unde s-a născut tiramisù și cum radicchio a devenit simbol local

Treviso nu impresionează doar prin proiectele de mediu, ci și prin tradițiile culinare. Orașul este recunoscut ca locul unde a apărut pentru prima dată tiramisù, desertul italian devenit celebru în întreaga lume.

Legenda spune că, în secolul al XIX-lea, o patroană de bordel a inventat acest desert pentru a le oferi clienților un stimulent, de unde și numele „tiramisù” – adică „ridică-mă”. Astăzi, preparatul este nelipsit din meniurile restaurantelor locale și chiar există un campionat mondial dedicat lui.

Un alt ingredient emblematic este radicchio di Treviso, o specie de cicoare roșie cu gust ușor amar. Este folosită în risotto, prăjită sau transformată în sosuri și chiar în prăjituri. Festivalurile dedicate radicchio-ului atrag turiști din întreaga lume, dornici să descopere varietatea de rețete locale.

Și să nu uităm de prosecco. Dealurile care înconjoară orașul sunt pline de vii, iar producătorii locali experimentează metode sustenabile pentru a combate efectele secetei, ploilor abundente și grindinei.

sursă foto: Hot Dinners
Alte articole importante
Dreapta tech este obsedată să ridice statui gigantice în stil clasic
Dreapta tech este obsedată să ridice statui gigantice în stil clasic
O statuie înaltă de 137 de metri a lui Prometeu, una de 198 de metri a lui George Washington și 250 de personalități istorice în Grădina Eroilor Americani – aceastea sunt cele mai recente propuneri grandioase ale unei noi clase de „bărbați pasionați de monumente”. Mulți dintre mogulii tech din Silicon Valley visează să imortalizeze […]
Cât adevăr este în ideea că ștergerea e-mailurilor salvează consumul de apă. Explicația reală din spatele mitului digital
Tehnologie
Cât adevăr este în ideea că ștergerea e-mailurilor salvează consumul de apă. Explicația reală din spatele mitului digital
În plin val de caniculă și secetă, autoritățile britanice au venit cu o recomandare neobișnuită: ștergerea e-mailurilor pentru a economisi apă. Propunerea a fost făcută de Agenția Britanică de Mediu, care susținea că centrele de date folosesc cantități uriașe de apă pentru răcire. Subiectul a făcut imediat înconjurul lumii. Dar cât adevăr se ascunde în […]
S-a aflat ce a declanșat implozia submersibilului Titan. Detalii șocante despre designul defectuos
S-a aflat ce a declanșat implozia submersibilului Titan. Detalii șocante despre designul defectuos
Raportul final privind implozia submersibilului Titan a dezvăluit detalii cutremurătoare despre construcția și testarea acestui vehicul subacvatic. Aparatul experimental a jucat un rol crucial în tragedia care a costat viața a cinci persoane în iunie 2023. Contextul misiunii submersibilului Titan Pe 18 iunie 2023, submersibilul Titan, operat de OceanGate, a început o scufundare către epava […]
Blugii japonezi capătă faimă globală exact când meșterii încep să dispară
Blugii japonezi capătă faimă globală exact când meșterii încep să dispară
În ciuda vânzărilor în creștere și al uriașului hype internațional, fabricile tradiționale de denim din Kojima se luptă să facă față cererii cu un număr tot mai mic de meșteri. Blugii au ajuns în Japonia după cel de-al Doilea Război Mondial, aduși de soldații americani. Meșterii locali i-au reinventat, cu o precizie aproape ritualică, cu […]
Vânzările LVMH revin pe creștere după luni de declin
Vânzările LVMH revin pe creștere după luni de declin
După două trimestre de scăderi, gigantul LVMH a raportat din nou creștere în vânzări. Dior, Moët & Chandon și schimbările de strategie creativă au ajutat compania să depășească așteptările analiștilor și să transmită un semnal pozitiv pentru întreaga industrie a luxului. Revenirea surpriză a imperiului LVMH condus de Bernard Arnault LVMH, cel mai mare grup […]
ANALIZĂ
Cum este pusă moda rapidă la plată. Europa trece la ofensivă împotriva risipei textile
Cum este pusă moda rapidă la plată. Europa trece la ofensivă împotriva risipei textile
Moda rapidă a devenit unul dintre cele mai controversate fenomene economice și ecologice ale ultimului deceniu. Deși oferă haine la prețuri mici și în tendințe, acest model de consum are un impact uriaș asupra mediului și al resurselor naturale. Pentru a limita efectele sale distructive, Europa a început să impună taxe, reglementări și politici care […]