Prima pagină » Un expert dezvăluie întrebarea Nr.1 pe care trebuie să o pui la interviul de angajare: „Distruge toate balivernele companiei”

Un expert dezvăluie întrebarea Nr.1 pe care trebuie să o pui la interviul de angajare: „Distruge toate balivernele companiei”

Un expert dezvăluie întrebarea Nr.1 pe care trebuie să o pui la interviul de angajare: „Distruge toate balivernele companiei”
Angajare Foto: Freepik

Suzy Welch, profesoară premiată la NYU Stern School of Business, cercetătoare apreciată, podcasteriță populară și autoare de trei ori bestselleruri NYT, a prezentat, pentru CNBC, singura întrebare care contează pentru anagajat la interviul de angajare. Prin această întrebare, spune ea, candidatul poate afla dacă valorile sale sunt aceleași cu ale companiei și dacă va fi o colaborare benefică pe viitor. 

Când valorile angajatului se aliniază cu cele ale companiei, rezultatul este angajament și retenție – o situație câștig-câștig.

Cât de bine îți cunoști valorile?

Cercetările expertei arată că doar aproximativ 7% dintre adulți își cunosc valorile cu adevărat. Mai mult, cei mai mulți nu știu nici cum să identifice valorile reale ale unei companii – nu cele din broșură, ci cele care definesc cu adevărat modul în care se lucrează acolo.

Aproape orice companie va spune că prețuiește „empowerment-ul”, „inovația” și „excelența”. Dar, spune ea, acestea sunt doar clișee. Valorile reale nu sunt ceea ce spune o companie că crede, ci felul în care se desfășoară efectiv munca.

Cum să descoperi valorile reale ale unei companii

Dacă întrebi direct, vei primi de obicei aceleași cuvinte vagi și generale. Așa că trebuie să fii detectiv și să sapi mai adânc. Iar cel mai bun moment pentru asta este interviul de angajare.

Există o întrebare care dă în vileag adevăratele valori ale companiei: „Ce fel de persoană nu ar trebui să lucreze la această companie?”

Cei care pun această întrebare sunt adesea surprinși. Managerii sunt luați prin surprindere, iar răspunsurile lor sunt, de regulă, mai sincere, mai puțin pregătite și mult mai revelatoare.

Iată câteva răspunsuri reale pe care studenții expertei le-au auzit:

  • „O persoană care nu vrea să răspundă la mesaje în weekend.”

  • „Cineva care vrea să încerce mai multe roluri diferite – aici suntem specialiști.”

  • „O persoană prea sociabilă.”

  • „Excesul de „wokeness” nu este binevenit aici.”

  • „Oricine preferă să lucreze prea mult singur.”

Aceste răspunsuri încep să dezvăluie adevăratele valori ale companiei, cu claritate.

Ce spun aceste răspunsuri despre cultura companiei?

De exemplu, prima afirmație – „O persoană care nu vrea să răspundă la mesaje în weekend” – ar putea părea contradictorie cu valorile oficiale care promovează respectul pentru echilibrul viață-muncă, dar spune o altă poveste despre așteptările reale.

Sau „O persoană prea sociabilă” – tradusă simplu: „Apreciem concentrarea și independența, nu prea multă socializare.”

Suzy Welch nu spune că aceste valori sunt greșite, ci doar că trebuie să vezi dacă ele sunt potrivite pentru tine.

Când și cum să pui această întrebare

Această întrebare este cel mai bine adresată la finalul procesului de interviu, ideal după ce ai primit o ofertă. De ce? Pentru că poate destabiliza managerii și vrei să ai o relație bună cu ei înainte să o pui.

De asemenea, tonul este esențial: trebuie să pari curios și deschis, nu să interoghezi.

Cum să-ți clarifici propriile valori

Mulți confundă valorile cu virtuțile – valori precum corectitudinea, integritatea sau onestitatea sunt virtuți acceptate universal, dar valorile sunt alegeri personale despre cum vrei să trăiești și să muncești. Nu sunt bune sau rele, ci potrivite sau nepotrivite pentru tine.

Găsește-ți jobul care ți se potrivește cu adevărat

Cunoașterea valorilor tale și identificarea valorilor reale ale unei companii sunt cheia pentru a găsi un loc de muncă care să te satisfacă pe termen lung. Pune întrebarea care care distruge toate balivernele companiei și nu te mulțumi cu răspunsuri vagi. Astfel, vei putea face o alegere informată și vei evita să ajungi într-un mediu care nu ți se potrivește.

Alte articole importante
EVERGENT Investments raportează profit uriaș de 3,7 miliarde lei
EVERGENT Investments raportează profit uriaș de 3,7 miliarde lei
EVERGENT Investments a atins în primul semestru din 2025 cel mai ridicat nivel al activelor administrate din istoria companiei. Grupul a raportat profit net de peste 110 milioane lei și rezultate solide, în pofida provocărilor economice. Active record pentru EVERGENT Investments La 30 iunie 2025, EVERGENT Investments (simbol bursier EVER) a înregistrat active administrate de […]
Cele două funcții pe care trebuie să le dezactivezi pe telefon ca să nu fii urmărit de hackeri
Tehnologie
Cele două funcții pe care trebuie să le dezactivezi pe telefon ca să nu fii urmărit de hackeri
Două funcții ale telefonului mobil pot expune utilizatorii la atacuri cibernetice dacă rămân active atunci când părăsim locuința. Care sunt cele două funcții din telefon prin care poți fi urmărit Cele două funcții, Wi-Fi și Bluetooth, sunt de multe ori lăsate active pe telefoane, din comoditate. Totuși, acest obicei ușurează accesul infractorilor la informații private, […]
Plasticul biodegradabil: Un material creat de bacterii ar putea înlocui petrolul în producția de plastic
Analize
Plasticul biodegradabil: Un material creat de bacterii ar putea înlocui petrolul în producția de plastic
Plasticul biodegradabil devine o soluție promițătoare pentru reducerea impactului ecologic al industriei plastice și limitarea poluării globale. Plasticul biodegradabil și provocările sale ecologice Plasticul este esențial în viața modernă, dar producția sa generează costuri de mediu ridicate și poluează semnificativ planeta. Cercetătorii caută alternative mai prietenoase cu mediul. Materialul numit acid piridindicarboxilic, PDCA, ar putea […]
Kering o numește pe Bellettini director general la Gucci
Companii
Kering o numește pe Bellettini director general la Gucci
Grupul francez Kering a anunțat schimbări radicale în structura sa de conducere. Francesca Bellettini, fostă directoare adjunctă, devine noul director general al Gucci, înlocuindu-l pe Stefano Cantino. Kering anunță noul director Gucci: Francesca Bellettini, noul pariu Decizia reprezintă prima mutare importantă din reorganizarea impusă de noul CEO al grupului, Luca de Meo. Francesca Bellettini, manager […]
Bugetul Ucrainei: cât costă un an de război și cu cât se implică țările aliate
Bugetul Ucrainei: cât costă un an de război și cu cât se implică țările aliate
Bugetul Ucrainei pentru continuarea războiului cu Rusia în următorul an este estimat la 120 de miliarde de dolari. Aceasta a fost o declarație făcută de președintele Volodimir Zelenski, citat de MoscowTimes. Estimările privind bugetul Ucrainei și costurile războiului Zelenski a precizat că din suma totală, 60 de miliarde de dolari vor fi acoperite de bugetul […]
Huawei lansează cel mai puternic cluster AI din lume
Tehnologie
Huawei lansează cel mai puternic cluster AI din lume
Huawei a prezentat joi la Shanghai un nou sistem de calcul pentru inteligență artificială, construit pe cipurile proprii Ascend. Compania promite că noua infrastructură – Atlas 950 SuperCluster – va depăși prin putere tot ce există acum pe piață. Huawei promite o revoluție în AI cu cipurile Ascend Huawei a anunțat planurile pentru Atlas 950 […]