Un mare producător de inele inteligente a reușit să atragă o rundă de investiții impresionantă, de 900 de milioane de dolari.
Noua finanțare va permite companiei să accelereze dezvoltarea de noi produse și extinderea la nivel global, în condițiile în care concurența din domeniul dispozitivelor inteligente devine tot mai acerbă.
Foto: Ouraring.com
Compania finlandeză de tehnologie medicală Oura a reușit să atragă o finanțare impresionantă de 900 de milioane de dolari. Aceasta vine în urma unei noi runde de investiții care a ridicat valoarea sa de piață la aproximativ 11 miliarde de dolari. Astfel, Oura a devenit de peste două ori mai valoroasă decât la ultima evaluare, potrivit publicației TechCrunch.
Runda de finanțare a fost condusă de Fidelity Management & Research Company. Acesteia i s-au alăturat noii investitori ICONIQ și fondurile Whale Rock și Atreides.
Oura Ring domină piața globală a inelelor inteligente, având o cotă estimată la peste 80%, conform datelor IDC. De la lansarea primului model, compania a vândut peste 5,5 milioane de unități, dintre care mai mult de jumătate doar în ultimul an. În 2024, veniturile s-au dublat, ajungând la 500 de milioane de dolari. Pentru 2025 se estimează că vânzările vor depăși un miliard de dolari.
„Suntem mândri să construim nu doar un produs, ci o mișcare globală către o sănătate proactivă – ajutând oamenii să își înțeleagă corpul, să ia decizii mai bune privind stilul de viață și să se conecteze mai eficient cu furnizorii lor de servicii medicale”, a declarat Tom Hale, CEO-ul companiei.
Oura Ring intenționează să folosească fondurile obținute pentru dezvoltarea tehnologiilor bazate pe inteligență artificială. O parte din bani vor fi direcționați către modernizarea proceselor de producție. Alții vor fi investiți în lansarea unor noi funcții de monitorizare a sănătății și extinderea distribuției la nivel global. Totodată, compania își diversifică și baza de utilizatori, deoarece s-a constatat o creștere semnificativă în rândul femeilor cu vârste între 20 și 30 de ani, care devin o categorie-cheie de clienți.
Recent, Oura a pășit și în zona testării medicale. Compania finlandeză a lansat funcția Health Panels. Este vorba despre un serviciu care le permite utilizatorilor să programeze analize de sânge în laboratoarele Quest Diagnostics, la un preț de 99 de dolari. Rezultatele pot fi vizualizate direct în aplicație, iar utilizatorii primesc sugestii personalizate prin intermediul unui asistent AI.
Această nouă direcție aduce Oura în competiție directă cu rivali precum Whoop, Ultrahuman și Samsung. Acestea sunt doar câteva dintre companiile care explorează, la rândul lor, segmentul tot mai atractiv al monitorizării avansate a sănătății.