Un tribunal regional din Austria a confirmat finalizarea planului de restructurare pentru un mare brand din industria moto europeană și subsidiarele sale.
În aceste condiții, compania va putea relua producția la uzina din Mattighofen, la sfârșitul lunii iulie. Această decizie încheie unul dintre cele mai mari dosare de insolvență voluntară din industria moto europeană și marchează un pas important în redresarea grupului Pierer Mobility.
Tribunalul din Ried im Innkreis a confirmat finalizarea planului de restructurare pentru compania KTM AG și cele două subsidiare ale sale, KTM Components GmbH și KTM Forschungs & Entwicklungs GmbH. Confirmarea a venit după expirarea termenului legal pentru eventuale contestații și marchează încheierea unuia dintre cele mai complexe și mai ample dosare de insolvență voluntară din industria moto europeană.
În aceste condiții, KTM va putea relua producția la uzina din Mattighofen, la sfârșitul lunii iulie, astfel că cei aproximativ 3.000 de angajați pot răsufla ușurați, relatează NDTV. Gottfried Neumeister, CEO Pierer Mobility, compania care deține KTM AG, a respins în mod ferm zvonurile că noua structură de proprietate ar putea duce la relocarea locurilor de muncă în Asia. Pe termen scurt și mediu, nu este așteptată nici o schimbare la sediul central din Mattighofen.
Potrivit planului aprobat în luna februarie, creditorii vor fi despăgubiți cu o cotă unică de 30% din creanțele recunoscute în instanță, care însumează 525 de milioane de euro. Suma este garantată de partenerul strategic indian Bajaj, acționar minoritar al grupului Pierer Mobility. Transferurile financiare vor trebui finalizate până la data de 30 iunie, conform administratorului judiciar Ulla Reisch.
„Sunt ușurat că, în sfârșit, s-a încheiat acest capitol dificil și recunoscător pentru sprijinul primit. Acum ne concentrăm pe reluarea producției la sfârșitul lunii iulie și pe consolidarea strategică a grupului”, a declarat Gottfried Neumeister.
Finalizarea cu succes a procedurilor reprezintă un pas important în eforturile ample ale KTM de a-și stabiliza operațiunile și finanțele într-un mediu economic dificil.
În 2024, Pierer Mobility a raportat o scădere cu 29% a cifrei de afaceri și o reducere a personalului cu aproximativ 14%. În ianuarie anul acesta, compania a intrat sub protecția legii austriece a reorganizării, Bajaj majorându-și implicarea financiară pentru a asigura lichiditățile necesare.
Planul de restructurare, acceptat de creditori în februarie, prevede plata a 30% din datorii, restul fiind șters. În martie și aprilie, producția KTM a fost suspendată, dealerii reducând stocurile pentru a putea stabiliza cererea. În cursul acestei luni, restructurarea a fost declarată finalizată în mod oficial, după ce, timp de două săptămâni, nu a fost depusă nici o obiecție din partea creditorilor din afara Austriei.
În paralel, producătorul austriac de motociclete a operat modificări majore la nivelul conducerii. Astfel, trei membri ai Consiliului de Supraveghere, inclusiv reprezentanți ai Bajaj și experți juridici, au fost înlocuiți cu CFO‑ul Bajaj, Dinesh Thapar, și avocații Ernst Chalupsky și Ewald Oberhammer, specializați în fuziuni și drept corporativ.
Reluarea producției se va face treptat și se va concentra la început pe modelele off-road și naked, care sunt cele mai solicitate, potrivit surselor interne, citate de Motorcycles News. Deși veniturile pentru 2025 sunt estimate a rămâne sub nivelul anului precedent, conducerea grupului miză pe optimizarea stocurilor dealerilor pentru susținerea vânzărilor în a doua jumătate a anului, investiții în segmentul motoelectric și în platformele de 250-500 cmc destinate piețelor emergente și o colaborare mai strânsă cu Bajaj pentru extinderea producției și distribuției în Asia, compensând cererea mai scăzută din Europa.
Analiștii subliniază că aportul de capital din partea Bajaj, împreună cu disciplina financiară asigurată de planul de restructurare, oferă celor de la KTM o nouă șansă într-un mediu global marcat de incertitudine și schimbări rapide.