Prima pagină » Un renumit brand moto finalizează procesul de restructurare și reia producția în iulie

Un renumit brand moto finalizează procesul de restructurare și reia producția în iulie

Un renumit brand moto finalizează procesul de restructurare și reia producția în iulie
Fotografii: Shutterstock

Un tribunal regional din Austria a confirmat finalizarea planului de restructurare pentru un mare brand din industria moto europeană și subsidiarele sale.

În aceste condiții, compania va putea relua producția la uzina din Mattighofen, la sfârșitul lunii iulie. Această decizie încheie unul dintre cele mai mari dosare de insolvență voluntară din industria moto europeană și marchează un pas important în redresarea grupului Pierer Mobility.

Un important brand moto a încheiat cu succes procesul de restructurare

Un renumit brand moto finalizează procesul de restructurare și reia producția în iulie

Tribunalul din Ried im Innkreis a confirmat finalizarea planului de restructurare pentru compania KTM AG și cele două subsidiare ale sale, KTM Components GmbH și KTM Forschungs & Entwicklungs GmbH. Confirmarea a venit după expirarea termenului legal pentru eventuale contestații și marchează încheierea unuia dintre cele mai complexe și mai ample dosare de insolvență voluntară din industria moto europeană.

În aceste condiții, KTM va putea relua producția la uzina din Mattighofen, la sfârșitul lunii iulie, astfel că cei aproximativ 3.000 de angajați pot răsufla ușurați, relatează NDTV. Gottfried Neumeister, CEO Pierer Mobility, compania care deține KTM AG, a respins în mod ferm zvonurile că noua structură de proprietate ar putea duce la relocarea locurilor de muncă în Asia. Pe termen scurt și mediu, nu este așteptată nici o schimbare la sediul central din Mattighofen.

Potrivit planului aprobat în luna februarie, creditorii vor fi despăgubiți cu o cotă unică de 30% din creanțele recunoscute în instanță,  care însumează 525 de milioane de euro. Suma este garantată de partenerul strategic indian Bajaj, acționar minoritar al grupului Pierer Mobility. Transferurile financiare vor trebui finalizate până la data de 30 iunie, conform administratorului judiciar Ulla Reisch.

„Sunt ușurat că, în sfârșit, s-a încheiat acest capitol dificil și recunoscător pentru sprijinul primit. Acum ne concentrăm pe reluarea producției la sfârșitul lunii iulie și pe consolidarea strategică a grupului”, a declarat Gottfried Neumeister.

Finalizarea cu succes a procedurilor reprezintă un pas important în eforturile ample ale KTM de a-și stabiliza operațiunile și finanțele într-un mediu economic dificil.

Cum a ajuns KTM în această situație

În 2024, Pierer Mobility a raportat o scădere cu 29% a cifrei de afaceri și o reducere a personalului cu aproximativ 14%. În ianuarie anul acesta, compania a intrat sub protecția legii austriece a reorganizării, Bajaj majorându-și implicarea financiară pentru a asigura lichiditățile necesare.

Planul de restructurare, acceptat de creditori în februarie, prevede plata a 30% din datorii, restul fiind șters. În martie și aprilie, producția KTM a fost suspendată, dealerii reducând stocurile pentru a putea stabiliza cererea. În cursul acestei luni, restructurarea a fost declarată finalizată în mod oficial, după ce, timp de două săptămâni, nu a fost depusă nici o obiecție din partea creditorilor din afara Austriei.

În paralel, producătorul austriac de motociclete a operat modificări majore la nivelul conducerii. Astfel, trei membri ai Consiliului de Supraveghere, inclusiv reprezentanți ai Bajaj și experți juridici, au fost înlocuiți cu CFO‑ul Bajaj, Dinesh Thapar, și avocații Ernst Chalupsky și Ewald Oberhammer, specializați în fuziuni și drept corporativ.

Reluarea producției se va face treptat și se va concentra la început pe modelele off-road și naked, care sunt cele mai solicitate, potrivit surselor interne, citate de Motorcycles News. Deși veniturile pentru 2025 sunt estimate a rămâne sub nivelul anului precedent, conducerea grupului miză pe optimizarea stocurilor dealerilor pentru susținerea vânzărilor în a doua jumătate a anului, investiții în segmentul motoelectric și în platformele de 250-500 cmc destinate piețelor emergente și o colaborare mai strânsă cu Bajaj pentru extinderea producției și distribuției în Asia, compensând cererea mai scăzută din Europa.

Analiștii subliniază că aportul de capital din partea Bajaj, împreună cu disciplina financiară asigurată de planul de restructurare, oferă celor de la KTM o nouă șansă într-un mediu global marcat de incertitudine și schimbări rapide.

Alte articole importante
„Nu sunt bani, dar ei ascund asta”. Concedieri masive la Sberbank, cea mai mare bancă din Rusia
„Nu sunt bani, dar ei ascund asta”. Concedieri masive la Sberbank, cea mai mare bancă din Rusia
Sberbank, cea mai mare bancă din Rusia, a inițiat în 2025 un val uriaș de concedieri. Peste 13.500 de angajați au fost afectați, potrivit publicației Frank RG, care citează rapoartele financiare IFRS ale băncii. În primul trimestru, numărul angajaților s-a redus cu 8.600 de persoane. În al doilea, alți 3.500 au fost disponibilizați, iar în […]
Restructurarea OpenAI propulsează valoarea Microsoft peste 4 trilioane de dolari și schimbă echilibrul din industria AI
Restructurarea OpenAI propulsează valoarea Microsoft peste 4 trilioane de dolari și schimbă echilibrul din industria AI
Valoarea Microsoft a depășit pragul istoric de 4 trilioane de dolari după o restructurare amplă a companiei OpenAI, dezvoltatorul ChatGPT. Mișcarea a oferit Microsoft o participație de 27% în noua structură a OpenAI, echivalentă cu 135 de miliarde de dolari. OpenAI, fondată ca organizație non-profit, s-a transformat într-un grup comercial. Aceasta a fost pentru a […]
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
NATO se confruntă cu lipsa unor soluții accesibile pentru doborârea dronelor rusești ieftine. Startup-urile baltice ar putea schimba situația. Ce s-ar întâmpla dacă Rusia ar trimite sute de drone simultan în spațiul aerian NATO? Aceasta este realitatea zilnică în războiul Rusiei din Ucraina. Uniunea Europeană și NATO încearcă să se pregătească după incursiunile aeriene ale […]
ANALIZĂ
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Cheltuielile pentru lobby-ul Big Tech au atins cel mai ridicat nivel din istorie, potrivit unui raport publicat de organizațiile Corporate Europe Observatory (CEO) și Lobby Control. Cercetarea arată că marile companii tehnologice investesc anual aproximativ 151 de milioane de euro pentru a influența deciziile de la Bruxelles. Suma reprezintă o creștere de peste 50% comparativ […]
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Jaful bijuteriilor Coroanei de la Louvre, comis în plină zi, a șocat întreaga lume. Însă nu este singurul episod spectaculos din istorie. De la tablouri ascunse în cufere la trenuri încărcate de bani, istoria a consemnat jafuri incredibile, plănuite cu o ingeniozitate greu de imaginat. Top 5 jafuri care au scris istorie Jaful bijuteriilor Coroanei […]
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Până la finalul lui 2025, șoferii din Spania ar putea fi obligați să respecte cea mai strictă lege privind consumul de alcool la volan. Pragul propus face ca și o simplă bere să încalce limita legală. Măsura ar afecta nu doar șoferii de autoturisme, ci și utilizatorii de biciclete și trotinete electrice. sursă foto: Wise […]