Dacia anunță restructurări importante la uzina de la Mioveni, iar mii de angajați sunt vizați de un program de plecări voluntare care promite sume consistente de bani.
În contextul automatizării accelerate din industria auto și al digitalizării proceselor de producție, producătorul român de automobile lansează o ofertă financiară generoasă pentru salariații care aleg să plece din companie până la 1 iulie 2025.
Transformările rapide din industria auto europeană încep să își facă simțite efectele și în România. Angajații uzinei Dacia de la Mioveni au fost informați la început de vară despre declanșarea unui program amplu de reorganizare internă, care implică inclusiv reduceri de personal.
Decizia vine în contextul în care marca auto deținută de Grupul Renault continuă procesul de digitalizare și de automatizare a proceselor de producție, un fenomen care redefinește necesarul de forță de muncă în marile fabrici auto.
Astfel, compania le oferă salariaților posibilitatea de a încheia contractul de muncă prin acordul părților, în schimbul unor compensații financiare consistente. Măsura vizează angajații care optează să demisioneze până la data de 1 iulie 2025, iar valoarea acestor compensații variază în funcție de vechimea în companie, putând ajunge și la 200.000 de lei net.
Sumele acordate pleacă de la 24.000 lei pentru angajații cu mai puțin de doi ani în companie și pot ajunge la 200.000 lei pentru cei cu o vechime de peste 16 ani. De asemenea, cazurile medicale beneficiază de tratament special. Astfel, salariații afectați de boli profesionale, accidente grave de muncă sau restricții medicale privind programul de lucru pot primi până la 230.000 lei net, potrivit Ziartopdearges.ro.
Ca să poată beneficia de aceste pachete compensatorii, angajații Dacia trebuie să solicite încetarea contractului de muncă prin acordul părților până la 20 iunie, urmând ca 30 iunie să fie ultima zi de activitate. Totuși, înscrierea nu garantează automat ieșirea din companie, decizia finală aparținând angajatorului, care va ține cont de nevoile de restructurare și de planurile de producție.
Pachetul mai include și alte beneficii, precum regularizarea zilelor de concediu, posibilitatea achiziționării unui autoturism nou cu discount, dar și plata integrală a primei odată cu lichidarea lunii iunie, conform contractului colectiv de muncă.
Această inițiativă face parte dintr-un proces amplu de modernizare a activității de producție în cadrul uzinei Dacia Automobile. În prezent, peste 90% din procesul de fabricație este dedicat celor două SUV-uri, Duster și Bigster, modele esențiale pentru portofoliul european al mărcii românești, potrivit Libertatea.ro.
Deși restructurarea aduce un val de incertitudine pentru o parte dintre angajați, ea reflectă realitatea unui sector aflat în plină metamorfoză – marcat de tranziția către producția automatizată, electromobilitate și digitalizare.