Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat cea mai puternică creștere de la aprilie 2024, semnalând o revenire importantă a cererii pe piața auto.
Creșterea a fost susținută în special de modelele electrice și de cele hibride, care continuă să câștige popularitate în rândul consumatorilor europeni.
Vânzările de automobile noi din Europa au înregistrat o creștere de 5,9% în iulie, care a fost cea mai bună lună din ultimul an pentru producătorii auto de pe Bătrânul Continent. Această evoluție oferă un impuls binevenit unei industrii care este afectată de scăderea încrederii consumatorilor, notează Reuters.
Potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), autoturismele hibride plug-in (hibride cu încărcare la priză) au înregistrat cea mai mare creștere de la debutul raportărilor. În același timp, vehiculele electrice au înregistrat cea mai mare creștere de după august 2023.
Germania, care în iunie a prezentat un plan de stimulare pentru vehicule electrice care înlocuiește o schemă de subvenționare eliminată în 2023, a înregistrat creșteri de 58%, respectiv 83,6% ale vânzărilor de vehicule electrice, respectiv PHEV-uri în iulie.
Până la sfârșitul lui iulie, înmatriculările de vehicule pe benzină au scăzut cu 20,1%, cu pierderi semnificative pe toate piețele principale: Franța (-33,6%), Germania (-25,9%), Italia (-17,8%) și Spania (-12,6%). În total, au fost înmatriculate 1.834.375 de autoturisme noi pe benzină, reducând cota de piață de la 35,1% la 28,3%. În paralel, piața dieselurilor a scăzut cu 26,4%, ajungând la 9,5%, iar comparația anuală pentru a șaptea lună a acestui an arată scăderi de 12% pentru benzină și, respectiv de 15,2% pentru motorină.
La nivelul Uniunii Europene, Marii Britanii și Asociației Europene a Liberului Schimb, înmatriculările totale au urcat la 1,09 milioane de unități în iulie. În ceea ce privește marii constructori de volum, Volkswagen și Renault au înregistrat creșteri de 11,6%, respectiv 8,8%, în timp ce Stellantis a înregistrat un ușor recul de 1,1%.
În ciuda creșterii vânzărilor de vehicule electrice, producătorul american Tesla a pierdut cotă de piață în Europa pentru a șaptea lună la rând. Concret, vânzările companiei lui Elon Musk au scăzut cu 40,2%, reducându-i la 0,8% cota pe piața europeană. În aceste condiții, Tesla a fost depășită în premieră de constructorul chinez BYD, care a raportat o creștere a vânzărilor impresionantă, de 225,3%, cu o cotă de 1,2%.
Per total, vânzările de autoturisme din UE au crescut cu 7,4%. Înmatriculările de mașini electrice cu baterie, hibride electrice și hibride plug-in au crescut cu 39,1%, 56,9% și, respectiv, 14,3%, reprezentând împreună 59,8% din înmatriculările blocului comunitar, față de 51,1% în iulie 2024. Vânzările totale în Germania au crescut cu 11,1% și au scăzut cu 5% în Regatul Unit, cu 7,7% în Franța și cu 5,1% în Italia. Spania, Polonia și Austria au înregistrat creșteri de 17,1%, 16,5% și, respectiv, 31,6%, arată datele ACEA.