Volkswagen a lansat un abonament lunar care le permite clienților să crească puterea modelului electric ID.3.
Astfel, proprietarii unui astfel de automobil pot opta pentru un „upgrade” al motorului la cerere, fără să fie nevoiți să plătească un preț mai mare la achiziție.
Fotografii: Volkswagen
Constructorul german de automobile Volkswagen a lansat un abonament pentru clienții din Marea Britanie care doresc să crească puterea motorului unui model din gama de electrice ID. Astfel, cei care achiziționează un ID.3 pot opta să plătească suplimentar, bineînțeles dacă doresc, pentru a debloca întregul bagaj de putere a propulsorului electric al acestui vehicul.
Reprezentanții companiei anunță că upgrade-ul opțional costă 16,50 lire sterline pe lună sau 165 de lire sterline anual. De asemenea, clienții pot opta și pentru o subscripție pe viață pentru care vor fi nevoiți să plătească 649 de lire sterline. Cei de la Volkswagen au precizat că, prin această opțiune, le oferă clienților mărcii „posibilitatea de a alege”.
Publicația Auto Express, care a relatat în premieră despre acest subiect, a menționat că abonamentul pe viață se aplică mașinii și nu persoanei, ceea ce înseamnă că upgrade-ul va rămâne activ pe autovehicul chiar dacă acesta va fi vândut ulterior.
Cu toate acestea, opțiunea nu este văzută cu ochi buni de toți clienții. Unii s-au declarat nemulțumiți de faptul că trebuie să plătească în plus pentru a accesa anumite funcții care, în unele cazuri, sunt deja prezente în mașina pe care o dețin.
Un purtător de cuvânt Volkswagen a declarat pentru BBC că opțiunea de a plăti pentru mai multă putere nu este o noutate. „De-a lungul timpului, multe mașini pe benzină și diesel au fost oferite cu motoare de aceeași capacitate, dar cu posibilitatea de a alege unul mai puternic”, a spus reprezentantul. Acesta a adăugat că upgrade-urile de putere permit clienților să opteze pentru o experiență de condus mai sportivă în orice moment, fără să fie nevoiți să plătească de la început un preț mai mare.
Anterior, și alți producători auto, precum BMW, au introdus opțiuni similare pe bază de abonament, cum ar fi de exemplu scaunele și volanul încălzite. De asemenea, Mercedes-Benz a introdus în 2022, în SUA, un serviciu de abonament online care permitea clienților să plătească pentru ca mașinile electrice să accelereze mai rapid.
Conform unui sondaj realizat de S&P Global, unii clienți ar putea fi descurajați de costul abonamentelor pentru anumite funcții ale vehiculelor, cum ar fi conectivitatea, sau de faptul că funcțiile de bază sunt împărțite pe niveluri plătite. Sondajul arată și că procentul respondenților care ar fi dispuși să plătească pentru servicii conectate a scăzut de la 86% în 2024, la 68% în 2025.
Acest lucru se întâmplă în ciuda unei adoptări mai largi a abonamentelor. Firma de cercetare Juniper Research estimează că economia globală a subscripțiilor va atinge o valoare de aproape un trilion de dolari până în 2028.