Prima pagină » Volvo, în alertă din cauza tarifelor lui Trump: Unele modele riscă să dispară de pe piața americană

Volvo, în alertă din cauza tarifelor lui Trump: Unele modele riscă să dispară de pe piața americană

Volvo, în alertă din cauza tarifelor lui Trump: Unele modele riscă să dispară de pe piața americană
Foto: Shutterstock

Escaladarea tensiunilor comerciale dintre Statele Unite și Uniunea Europeană riscă să lovească în plin industria auto europeană, iar Volvo se numără printre constructorii direct afectați.

Într-un context în care președintele american Donald Trump a anunțat posibilitatea aplicării unor taxe vamale de 50% pentru produsele din UE, începând cu 1 iunie, directorul general al companiei scandinave avertizează că aceste măsuri ar putea face imposibilă vânzarea anumitor modele în SUA.

Modelul electric Volvo EX30 ar putea dispărea din SUA

Volvo

Fotografii: Shutterstock

Într-o declarație oferită agenției Reuters, Hakan Samuelsson a subliniat faptul că un astfel de tarif ar putea scoate de pe piața americană modelul electric EX30. În momentul de față, acesta este cel mai accesibil vehicul din portofoliul Volvo și este produs în Belgia.

Clienții din Statele Unite ar urma să suporte o parte semnificativă din costurile majorate, ceea ce ar afecta competitivitatea brandului suedez în segmentul entry-level al mașinilor electrice.

Cu toate acestea, șeful de la Volvo se arată optimist în privința reluării dialogului între Bruxelles și Washington: „Sunt convins că se va ajunge la o înțelegere. Niciuna dintre părți nu câștigă din blocarea comerțului transatlantic”, a afirmat Samuelsson.

Volvo a lansat crossover-ul electric EX30 în China, în 2023, înainte de a începe producția acestuia în Belgia. Pe piața americană, producătorul suedez a fixat un preț de pornire de 34.950 de dolari, iar un tarif de suplimentar de 50% i-ar distruge competitivitatea, potrivit Motor1.

Volvo va construi o nouă fabrică până în 2026

Anunțul legat de posibilele tarife a influențat deja piața auto, în senzul în care acțiunile companiei Volvo Cars au înregistrat o scădere de aproximativ 5% în prima parte a zilei de vineri.

Marca din Goteborg, care este deținută majoritar de grupul chinez Geely Holding, operează în prezent două fabrici în Europa: una în Suedia și cealaltă în Belgia. În plus, constructorul are în plan construirea unei noi uzine în Slovacia până în 2026, ca parte a obiectivului său strategic de a ajunge la o producție anuală de 1,2 milioane de vehicule, dintre care jumătate electrice.

Volvo nu este singura companie auto care mută presiunea costurilor către clienți. Subaru a aplicat recent scumpiri pe întreg portofoliul său, iar Aston Martin a anunțat majorări de preț pentru toate modelele sale. Ford Maverick, până nu demult o opțiune accesibilă, pornește acum de la circa 30.000 de dolari. Deși a estimat că noile tarife vor genera pierderi de până la 5 miliarde de dolari, General Motors susține că nu va reflecta aceste costuri în prețurile finale ale vehiculelor.

O eventuală suprataxare a importurilor ar putea complica nu doar planurile de extindere ale Volvo, ci și tranziția industriei auto europene către electromobilitate. Astfel, s-ar pune în pericol accesul consumatorilor americani la modele cu emisii zero accesibile produse în UE.

Alte articole importante
De ce băncile olandeze le recomandă clienților să își țină banii acasă
De ce băncile olandeze le recomandă clienților să își țină banii acasă
Băncile olandeze le recomandă oamenilor să se pregătească pentru situații în care infrastructura bancară ar putea fi inaccesibilă, pe fondul atacurilor cibernetice frecvente și al tensiunilor internaționale. Avertismentul venit de la băncile olandeze Un purtător de cuvânt al Asociației Băncilor din Țările de Jos (NVB) a confirmat că este pentru prima dată când va fi […]
Avioanele Boeing, arma secretă a lui Trump în comerț
Avioanele Boeing, arma secretă a lui Trump în comerț
Boeing devine arma secretă a lui Trump. În aproape toate acordurile comerciale negociate, Trump apare cu o comandă masivă de avioane, folosite ca simbol și instrument economic. Boeing, simbol constant în acordurile lui Trump Președintele american Donald Trump a schimbat radical modul în care Statele Unite negociază comerțul global. Spre deosebire de predecesori, el a […]
SUA pierd miliarde din turism / Cine câștigă
SUA pierd miliarde din turism / Cine câștigă
SUA riscă să piardă 30 miliarde dolari din turism internațional, în timp ce Canada, Europa și America Latină atrag tot mai mulți vizitatori. Turismul american în cădere liberă Statele Unite se confruntă în 2025 cu una dintre cele mai mari scăderi ale turismului internațional din ultimele decenii. Estimările inițiale indicau că vizitatorii străini ar urma […]
SpaceX cumpără spectru wireless pentru rețeaua Starlink
Companii
SpaceX cumpără spectru wireless pentru rețeaua Starlink
SpaceX a anunțat achiziția unor licențe de spectru wireless de la EchoStar, într-o tranzacție evaluată la 17 miliarde de dolari. Această mișcare strategică este esențială pentru extinderea rețelei de conectivitate 5G a Starlink, consolidând poziția companiei pe piața globală a comunicațiilor. SpaceX și EchoStar au bătut palma pentru spectru wireless: 17 miliarde $ SpaceX, compania […]
Angajații Microsoft trebuie să revină la birou
Companii
Angajații Microsoft trebuie să revină la birou
Angajații Microsoft sunt nevoiți să revină obligatoriu la birou. Din 2026, compania schimbă politica de lucru hibrid și impune revenirea la birouri, minim 3 zile pe săptămână. Angajații Microsoft revin la birouri. Cum va fi implementată noua regulă? Microsoft, una dintre ultimele companii mari de tehnologie care a păstrat un model flexibil de muncă, a […]
Xpeng va lansa în 2026 un brand auto accesibil
Companii
Xpeng va lansa în 2026 un brand auto accesibil
Producătorul auto chinez Xpeng va lansa anul viitor pe piețele externe un nou brand accesibil, denumit Mona. Această mișcare strategică subliniază ambiția companiei de a combina tehnologia avansată cu prețuri competitive. De asemenea, va stimula concurența cu rivalii locali și cu producătorii auto globali tradiționali în segmentul vehiculelor electrice. Xpeng va lansa în Europa brandul […]