Prima pagină » Subaru majorează prețurile în SUA, ca răspuns la costurile tot mai mari de producție

Subaru majorează prețurile în SUA, ca răspuns la costurile tot mai mari de producție

Subaru majorează prețurile în SUA, ca răspuns la costurile tot mai mari de producție

Japonezii de la Subaru au anunțat majorări notabile de prețuri la mai multe modele din portofoliul de pe piața nord-americană, începând cu luna iunie.

Producătorul asiatic justifică aceste scumpiri prin ceea ce numește „condiții de piață actuale”, evitând însă să ofere detalii clare privind cauzele exacte ale acestei decizii.

De ce scumpește Subaru mașinile

Subaru

Fotografii: Subaru

Într-un peisaj economic volatil și marcat de incertitudini geopolitice, creșterile de prețuri devin o soluție inevitabilă pentru mulți producători din industria auto. Asta, în încercarea de a amortiza costurile impuse de reglementările comerciale și de lanțurile de aprovizionare tot mai costisitoare.

Ultimul producător care scumpește produsele în SUA este Subaru. Analiza contextului economic actual indică o corelație clară a acestei decizii cu creșterea costurilor de fabricație, dar și cu politica tarifară adoptată de administrația condusă de Donald Trump, ale cărei efecte continuă să influențeze piața auto.

Într-un comunicat oficial, Subaru America subliniază faptul că noile prețuri reflectă o reacție la presiunile inflaționiste și la costurile ridicate de fabricație, fără a compromite poziționarea brandului în zona calitate-preț. „Ajustările au fost realizate pentru a acoperi cheltuielile suplimentare, menținând în același timp valoarea oferită clienților. Structura noastră de prețuri nu este dictată de originea produselor”, a transmis compania, citată de Reuters.

Conform datelor S&P Global Mobility din 2024, aproape jumătate (45%) din vehiculele Subaru comercializate în Statele Unite sunt produse în afara granițelor, ceea ce le face extrem de vulnerabile în fața taxelor vamale impuse de SUA. Acest grad ridicat de expunere la importuri pune o presiune directă pe costurile finale suportate de consumator.

Cu cât se scumpesc modelele Subaru

Creșterile de preț vor fi aplicate vehiculelor aflate deja în stocurile dealerilor, începând cu luna iunie. Un anunț intern, care a apărut pe o platformă destinată distribuitorilor auto, arată că noile tarife vor aduce majorări cuprinse între 750 și 2.055 de dolari, în funcție de model și de dotări.

De pildă, noul Forester, unul dintre SUV-urile de bază din portofoliul Subaru, va fi mai scump cu 1.075 până la 1.600 de dolari. De asemenea, modelele BRZ și WRX vor fi cu 2.000 de dolari mai scumpe, în timp ce Ascent va înregistra cea mai semnificativă creștere de preț, cu până la 2.055 de dolari, după cum informează Motor1.com.

Mergând mai departe, prețurile la Crosstrek și Impreza vor fi cu 750 de dolari mai mari, în timp ce pentru un Outback clienții vor plăti cu 1.715 și chiar 1.820 de dolari mai mult ca până acum. Nu în ultimul rând, Legacy primește o creștere de preț de 1.600 de dolari.

Ce impact au noile tarife comerciale

Subaru nu este singura marcă afectată de climatul economic tensionat din Statele Unite. Ford, spre exemplu, a anunțat recent o creștere de prețuri de până la 2.000 de dolari pentru trei modele, toate produse în Mexic.

Reprezentanți ai industriei auto americane estimează că, la nivelul întregului sector, impactul tarifelor comerciale ar putea genera costuri suplimentare de circa cinci miliarde de dolari în 2025.

Deși unele taxe vamale pentru componente auto au fost reduse în ultimele luni, SUA menține încă un tarif de 25% aplicabil unui volum de aproximativ opt milioane de vehicule importate anual. Acest regim tarifar influențează direct prețurile de vânzare și determină constructorii auto să-și recalibreze strategiile comerciale pentru a-și menține marjele de profit.

Alte articole importante
România are printre cele mai mici prețuri la gaze din UE
România are printre cele mai mici prețuri la gaze din UE
România se menține printre țările din UE cu cele mai mici prețuri la gaze naturale, în ciuda fluctuațiilor de pe piața energetică. Această situație reflectă atât politicile interne de reglementare, cât și resursele proprii de producție care oferă un grad ridicat de independență energetică. România, în topul țărilor din UE cu cele mai mici tarife […]
ANALIZĂ
Explozie a vânzărilor de mașini hibride chinezești în Europa
Companii
Explozie a vânzărilor de mașini hibride chinezești în Europa
Vânzările de mașini hibride chinezești au înregistrat în septembrie cea mai mare creștere pe piața europeană de până acum. Modelele noi de la producători precum BYD, MG și Chery au ajutat mărcile din China să obțină 7,4% din totalul pieței din Europa, cea mai mare cotă din istorie. Vânzările de mașini hibride chinezești în Europa […]
Când șeful îți cronometrează și mersul la toaletă. Cât control e prea mult în munca de acasă
Când șeful îți cronometrează și mersul la toaletă. Cât control e prea mult în munca de acasă
Munca de acasă a devenit o realitate pentru milioane de angajați, dar și o provocare pentru mulți angajatori. Un caz relatat de New York Post a readus în atenție limitele controlului pe care un șef le poate impune. Un manager a avertizat angajații despre o regulă internă numită „regula de cinci minute”. Aceasta obliga personalul […]
Rabla 2025: Ecotichete de 6,51 milioane de lei, aprobate într-o singură zi
Rabla 2025: Ecotichete de 6,51 milioane de lei, aprobate într-o singură zi
AFM anunță că au fost aprobate peste 400 de noi dosare în programul Rabla 2025 pentru persoane fizice, cu o valoare de 6,51 milioane de lei. Acest demers reflectă ritmul intens al cererilor și interesul crescut pentru înnoirea parcului auto național cu vehicule mai puțin poluante, precum şi un pas important spre un transport mai […]
Qualcomm dă lovitura pe piața AI. Acțiunile explodează cu 11%
Tehnologie
Qualcomm dă lovitura pe piața AI. Acțiunile explodează cu 11%
Gigantul american Qualcomm a anunțat lansarea unor cipuri AI dedicate centrelor de date, intrând direct în competiție cu Nvidia și AMD. Noile acceleratoare, AI200 și AI250, vor apărea pe piață în 2026 și 2027. Mișcarea a dus la o creștere spectaculoasă de 11% a acțiunilor companiei. Qualcomm schimbă direcția și intră pe piața centrelor de […]
O cântăreață necunoscută a învins algoritmul TikTok cu un simplu experiment
O cântăreață necunoscută a învins algoritmul TikTok cu un simplu experiment
Cântăreața independentă Sophia James a devenit virală pe rețelele sociale după un experiment neobișnuit menit să înțeleagă cum funcționează algoritmul TikTok. Ideea ei a pornit ca o încercare științifică de promovare a propriei muzici. Artista a decis să testeze cum pot fi „păcălite” mecanismele platformei pentru a atrage ascultători. În doar câteva săptămâni, videoclipurile ei au […]