Prima pagină » A fost lansată cea mai mare flotă de camioane autonome. Unde va fi operațională?

A fost lansată cea mai mare flotă de camioane autonome. Unde va fi operațională?

A fost lansată cea mai mare flotă de camioane autonome. Unde va fi operațională?

China a lansat oficial o flotă impresionantă formată din 100 de camioane complet autonome, într-un pas semnificativ spre digitalizarea și ecologizarea industriei miniere.

Dezvoltată de gigantul industrial XCMG și operată de compania energetică Huaneng, aceasta este cea mai mare flotă de vehicule electrice autonome pentru exploatări miniere la nivel mondial, potrivit publicației Electrive.

Noile camioane vor fi folosite într-o mină din Mongolia Interioară

camioane

Fotografii: Huawei

Proiectul face parte dintr-un program de transformare tehnologică pe termen lung, care prevede extinderea flotei la 300 de unități până în 2027. Camioanele, modelul ZNK95, vor fi folosite în cadrul minei de cărbune Huaneng Yimin, situată în regiunea autonomă Mongolia Interioară.

Vehiculele sunt echipate cu tehnologii avansate furnizate de Huawei, cum ar fi sistem de conducere complet autonomă, rețele 5G pentru comunicare în timp real, sisteme automate de schimbare a bateriei și platforme inteligente de monitorizare a siguranței.

Punctul forte al noii flote de camioane EV o reprezintă infrastructura automată de schimbare a bateriilor. Aceasta este capabilă să înlocuiască un acumulator în doar șase minute, maximizând astfel timpul de operare în medii de lucru solicitante, fără să compromită eficiența sau securitatea muncii, potrivit Electrive.

Vehiculele sunt alimentate exclusiv cu energie regenerabilă și au fost testate în condiții meteo extreme, demonstrând o funcționare stabilă până la temperaturi de -40°C. Vorbim despre o caracteristică esențială pentru regiunile nordice sau cele izolate din China, unde se desfășoară frecvent activități miniere.

Tehnologie dezvoltată local

Potrivit estimărilor reprezentanților Huaneng, camioanele electrice autonome ZNK95 oferă un randament cu circa 20% mai mare comparativ cu vehiculele diesel operate de șoferi. De asemenea, reducerea consumului de combustibil ar urma să depășească 15.000 de tone de motorină anual. În paralel, emisiile de CO₂ ar putea fi reduse cu circa 48.000 de tone în fiecare an, o contribuție notabilă în contextul obiectivelor Chinei privind neutralitatea climatică.

Potrivit South China Morning Post, cei de la Huaneng spun că întreaga soluție tehnologică a fost dezvoltată pe plan local, fără a depinde de echipamente sau software importat, ceea ce consolidează autonomia tehnologică a Chinei și capacitatea sa de inovare în sectorul echipamentelor industriale inteligente.

Modelul adoptat la mina Huaneng Yimin se numește Huaneng Ruichi și este gândit ca un proiect ce va putea fi replicat, având potențial de extindere și în alte zone miniere din țară. Mai mult, aceste camioane ar putea ajunge chiar pe piețe internaționale interesate de soluții de automatizare și sustenabilitate.

Această inițiativă se aliniază strategiei Chinei de a moderniza industriile grele prin tehnologii verzi și autonome. Ea vine într-un moment în care tranziția energetică și reducerea amprentei de carbon devin priorități globale în economie și geopolitică.

Alte articole importante
Remiterile personale către România, dublare în mai puțin de un deceniu. De ce nu ajung
Remiterile personale către România, dublare în mai puțin de un deceniu. De ce nu ajung
Remiterile personale primite de România au înregistrat o creștere semnificativă în perioada 2015–2024, dublându-se de la 3,3 miliarde euro la 6,8 miliarde euro. Evoluția reflectă dinamica migrației externe și consolidarea stocului de emigranți români care continuă să mențină legături financiare cu gospodăriile din țară. Analiza datelor indică o traiectorie clar structurată, marcată de trei etape […]
Francezii vor merge la serviciu în Paris cu telecabina
Francezii vor merge la serviciu în Paris cu telecabina
Francezii se vor deplasa de-acum înainte către serviciu la Paris cu prima telecabină urbană din regiunea capitalei țării. Proiectul de aproape 140 de milioane de euro va reduce timpii de călătorie și va îmbunătăți legăturile dintre cartierele izolate și rețeaua de metrou. Telecabina urbană este noul mijloc de transport pentru angajații din Paris Locuitorii din […]
Ce nevoie are economia românească de imigranți: câți sunt, unde muncesc și de unde vin
Analize
Ce nevoie are economia românească de imigranți: câți sunt, unde muncesc și de unde vin
Imigrația din state terțe a devenit, în ultimul deceniu, un element structural al pieței muncii din România, pe fondul deficitului cronic de forță de muncă și al emigrației persistente a populației active. Datele disponibile arată o creștere accelerată a numărului de muncitori non-UE prezenți legal în economie, cu schimbări semnificative atât în privința țărilor de […]
China a dezvăluit un supercomputer gigantic distribuit pe 2.000 km
Tehnologie
China a dezvăluit un supercomputer gigantic distribuit pe 2.000 km
China a lansat un supercomputer uriaș, distribuit pe o distanță de 2.000 de kilometri, care a fost dezvoltat timp de zece ani. Această rețea masivă promite să revoluționeze calculul de înaltă performanță și să consolideze poziția țării în topul global al supercomputării. Supercomputer gigant în China: zece ani de construcție și 2.000 km de performanță China […]
Campania „Cumpărați produse europene” aprinde tensiunile în UE. Statele mici se revoltă, Bruxelles-ul amână decizia
Campania „Cumpărați produse europene” aprinde tensiunile în UE. Statele mici se revoltă, Bruxelles-ul amână decizia
Reacțiile negative față de agenda Comisiei Europene „Cumpărați produse europene” se intensifică, pe fondul unei diviziuni tot mai vizibile între marile puteri industriale ale Uniunii și statele cu economii mai mici, orientate spre comerț liber. Inițiativa, susținută de președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, riscă să devină una dintre cele mai controversate teme ale […]
Fluxurile comerciale ale UE după noile tarife impuse de SUA: reconfigurarea rutelor comerciale
Analize
Fluxurile comerciale ale UE după noile tarife impuse de SUA: reconfigurarea rutelor comerciale
Declarațiile administrației Statelor Unite începând cu data de 2 aprilie 2025, denumită simbolic „ziua eliberării”, au marcat debutul oficial al unei noi abordări a politicilor comerciale americane, cu impact global semnificativ. Orientarea explicită către protecționism a declanșat reacții imediate pe piețele financiare, a amplificat volatilitatea și a determinat o creștere abruptă a incertitudinii privind evoluția […]