Rivian a anunțat că va plăti un sfert de miliard de dolari pentru a pune capăt unui proces legat de acuzații de fraudă.
Decizia vine într-un context dificil pentru constructorul american de vehicule electrice, confruntat cu presiuni juridice și financiare crescânde și reprezintă un pas important în încercarea de a-și proteja reputația și stabilitatea financiară.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/10/Rivian-vehicule-electrice-Puterea-financiara-scaled.jpg)
Foto: Rivian
Producătorul american de SUV-uri și camionete electrice Rivian va plăti 250 de milioane de dolari într-un proces intentat de acționari. Aceștia susțin faptul că vehiculele au fost vândute la prețuri prea mici înainte de lansarea IPO-ului din 2021, relatează agenția Reuters.
În paralel, firma a anunțat și concedierea a peste 600 de angajați. Aceasta a fost motivată de provocările generale ale pieței EV din SUA, și nu de procesul în sine.
Acțiunea în justiție a fost deschisă în 2022, după ce Rivian a majorat treptat prețurile SUV-ului R1S și ale camionetei R1T, la scurt timp după listarea companiei. Reclamanții acuzau compania că a practicat strategii de preț înșelătoare pentru clienți și investitori. Compania și-a reafirmat nevinovăția, subliniind că plata celor 250 de milioane de dolari nu echivalează cu recunoașterea vreunei vinovății.
În urmă cu trei ani, prețurile R1S și R1T au crescut semnificativ. SUV-ul a fost scumpit de la 70.000 la 84.500 de dolari, iar pickup-ul de la 67.500 la 79.500 de dolari. Aceste scumpiri au stârnit un val de critici în social media și a determinat anularea unor comenzi. Rezultatul a fost scăderea acțiunilor companiei cu aproape 40%.
Pentru anul viitor, Rivian pregătește lansarea unui alt SUV, de clasă compactă, care va fi denumit R2. Acesta este considerat vital pentru recâștigarea cotei de piață în segmentul SUV-urilor electrice din SUA, care a fost afectat de eliminarea subvențiilor federale.
Rivian a raportat pierderi uriașe, de aproximativ 1,7 miliarde de dolari în prima jumătate din 2025. De asemenea, constructorul se confruntă cu o serie de provocări legate de tarifele vamale și cu o cerere mai scăzută de EV-uri.
În același timp, compania a înregistrat o creștere a livrărilor în trimestrul al treilea cu 32% față de aceeași perioadă a anului precedent, până la 13.201 de unități. Totodată, și-a redus prognoza anuală de livrări la 41.500-43.500 de unități, de la 40.000-46.000 anterior.
Reducerea de personal va afecta peste 600 de angajați, adică aproximativ 4,5% din forța de muncă globală, informează Automotive News. Restructurările survin după alte două runde de concedieri, care au avut loc în iunie și în septembrie. CEO-ul R.J. Scaringe va prelua temporar și funcția de CMO, ca parte a restructurării interne a departamentelor de vânzări și marketing.