Prima pagină » Breșă de securitate la un mare producător de articole sportive. Ce s-a întâmplat cu datele clienților?

Breșă de securitate la un mare producător de articole sportive. Ce s-a întâmplat cu datele clienților?

Breșă de securitate la un mare producător de articole sportive. Ce s-a întâmplat cu datele clienților?
România, printre cele mai afectate țări de atacuri cibernetice

Un gigant din industria de articole sportive a anunțat că a suferit o breșă de securitate, într-un context global tot mai tensionat, marcat de creșterea alarmantă a atacurilor cibernetice ce vizează datele personale.

Ca urmare a acestui incident, care a avut loc prin intermediul unui furnizor extern de servicii pentru relații cu clienții, utilizat de respectiva companie, informațiile unor clienți au fost compromise.

Ce fel de date au fost afectate de această breșă de securitate

breșă

Fotografii: Shutterstock

Producătorul german de articole sportive Adidas a anunţat că o parte dintre datele clienților săi au fost accesate de o entitate externă neautorizată. Potrivit comunicatului oficial, accesul neautorizat nu a compromis parole sau date de plată, însă datele de contact ale unor consumatori care au luat legătura cu serviciul de suport clienți, precum nume, adrese de e-mail sau numere de telefon, au fost expuse.

„Am acționat imediat pentru a limita incidentul și am demarat o investigație completă, în colaborare cu experți în securitate cibernetică”, a transmis compania germană. Oficialii Adidas au început deja să notifice persoanele afectate și și-a reafirmat angajamentul față de protejarea datelor și confidențialității clienților, potrivit Reuters.

Numărul exact al persoanelor afectate nu a fost dezvăluit, însă incidentul survine într-un moment în care îngrijorările legate de securitatea digitală cresc la nivel mondial.

Imediat după ce a fost detectată această breșă de securitate, cei de la Adidas au acționat rapid pentru a limita consecințele incidentului și au lansat o anchetă completă cu ajutorul experților în securitate cibernetică. Compania informează acum clienții afectați.

Este nevoie urgentă de politici de protecție cibernetică

În paralel, un nou raport publicat de Thales, lider global în securitate digitală, arată că aproximativ 70% dintre organizațiile din India consideră evoluția rapidă a inteligenței artificiale generative (GenAI) drept cea mai presantă provocare de securitate.

GenAI depinde de volume mari de date sensibile pentru antrenare și generare de conținut, ceea ce sporește riscurile privind confidențialitatea și integritatea acestor informații, după cum informează LiveMint.

Eric Hanselman, analist-șef la 451 Research, avertizează că „implementarea accelerată a GenAI duce adesea la ignorarea riscurilor de securitate, mai ales în cazul aplicațiilor SaaS care integrează astfel de tehnologii fără audituri adecvate”.

Într-o eră în care fiecare click poate însemna expunerea unor date personale, incidente precum cel suferit de Adidas subliniază nevoia urgentă de politici stricte de protecție cibernetică și de conștientizare a pericolelor digitale, atât la nivelul companiilor, cât și al utilizatorilor.

Alte articole importante
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
Companii
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
România devine un pol strategic pe harta globală a Google. Compania americană a anunțat că biroul său din București este, în prezent, cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive „wearables” din regiunea EMEA. Peste 400 de angajați dezvoltă la București inovațiile care vor domina viitorul tech. România, liderul regional al inovației Google La 15 […]
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Italia se pregătește de o explozie turistică în februarie 2026, când Milano și Cortina vor găzdui Jocurile Olimpice de Iarnă. Este unul dintre cele mai așteptate evenimente sportive ale deceniului. Cu mai puțin de 100 de zile rămase până la deschidere, biletele s-au vândut deja într-o proporție impresionantă. Mii de turiști străini au început să-și […]
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Companii
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Marile companii tehnologice Alphabet, Meta, Microsoft și Amazon au transmis un mesaj comun la finalul sezonului de raportări financiare. Potrivit acestora, cheltuielile în domeniul inteligenței artificiale vor continua să crească semnificativ și anunță că, în 2025, totalul investițiilor combinate în acest sector vor depăși 380 de miliarde de dolari. Companiile tehnologice pompează peste 380 miliarde […]
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Companii
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Compania olandeză Nexperia a anunțat suspendarea livrărilor unui material esențial pentru producția de cipuri. Decizia ar putea afecta lanțurile de aprovizionare din industria semiconductorilor și ridică semne de întrebare privind stabilitatea pieței globale, deja marcată de tensiuni geopolitice și deficit de materii prime critice. Agitație pe piața cipurilor: Nexperia suspendă livrările unui material esențial pentru cipuri […]
ANALIZĂ
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
În următoarele decenii, țările europene, ca și alte state dezvoltate, vor deveni economii AI, motiv pentru care specialiștii propun noțiunea capitalului universal. Tehnologia se va răspândi în toate domeniile, de la contabilitate la supermarketuri și fabrici. Creșterea productivității și acumularea de avere vor fi rapide, însă legătura cu locurile de muncă și veniturile va slăbi. […]
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
După trei zile în care clienții First Bank nu au avut acces la fonduri, Intesa Sanpaolo Bank România a venit cu clarificări privind procesul de migrare. Banca italiană a anunțat finalizarea integrării prin absorbția completă a First Bank, consolidându-și astfel poziția pe piața financiar-bancară din România. Fuziunea s-a desfășurat conform calendarului, iar toate datele și […]