China și-a fixat pentru 2025 un obiectiv de vânzări sub nivelul prognozelor făcute de asociațiile și analiștii din industrie.
Decizia, considerată surprinzătoare de mulți experți, reflectă o abordare mai precaută a autorităților de la Beijing, care preferă să tempereze așteptările pieței și să pună accent pe stabilitate, în locul unor creșteri accelerate dar greu de susținut. Astfel, China și-a fixat obiectivul de vânzări corespunzător.
Foto: Freepik
China și-a fixat pentru 2025 un obiectiv de vânzări auto sub nivelul prognozelor realizate de principalele asociații de profil. Decizia sugerează faptul că autoritățile de la Beijing preferă să modereze așteptările pieței, deși, în ultimii ani, acest sector a înregistrat o creștere rapidă. Și nu doar pe segmentul clasic, ci mai ales pe cel al vehiculelor electrice, informează agenția Reuters. De asemenea, China și-a fixat un obiectiv moderat, considerând trendurile actuale.
Potrivit Ministerului Industriei și Tehnologiei Informației din China, obiectivul a fost fixat la 32,3 milioane de vehicule vândute. Totalul este puțin mai mic decât prognoza de 32,9 milioane de unități a Asociației Producătorilor de Automobile din China (CAAM). Diferența transmite un mesaj important, și anume că statul chinez dorește să mențină un ritm sustenabil de dezvoltare. Astfel, Beijingul dorește să evite supraaglomerarea pieței sau așteptările nerealiste.
În ceea ce privește segmentul vehiculelor cu energie nouă (NEV), autoritățile chineze au fixat un obiectiv de 15,5 milioane de unități pentru anul curent. Aceasta ar reprezenta o creștere de 20% față de anul anterior, dar totuși sub estimarea CAAM, care anticipa vânzări de 16 milioane de vehicule. Diferența reflectă o notă de prudență, dar și dorința ca China să-și fixeze obiectivul în mod corect, guvernul de la Beijing dorind să calibreze dezvoltarea acestui sector strategic într-un ritm stabil. Și asta, fără a lăsa piața să fie dominată exclusiv de dinamica agresivă a cererii.
Planul prezentat de minister nu se limitează doar la cifrele privind vânzările. Acesta conține și o serie de măsuri privind inovația tehnologică și reglementarea pieței, inclusiv aprobarea condiționată a vehiculelor autonome de Nivel 3. Astfel, se deschide calea testării și utilizării controlate a mașinilor capabile să se deplaseze fără intervenția permanentă a șoferului.
De asemenea, autoritățile chineze intenționează să îmbunătățească și siguranța rutieră, cadrul de asigurări auto și legislația conexă. Scopul este acela de a susține o tranziție ordonată către tehnologii mai avansate.
Documentul oficial pune accent pe necesitatea consolidării concurenței loiale și pe crearea unui mediu de piață echilibrat și previzibil. În acest context, Ministerul Industriei va demara o campanie pentru combaterea marketingului înșelător. În plus, se urmărește eliminarea neregulilor din mediul online asociate sectorului auto. China, printre altele, și-a fixat scopul clar în acest domeniu.
Această campanie se va derula pe durata a trei luni. Ea vine după ce, în luna mai, autoritățile au introdus un set de reglementări mai stricte pe cea mai mare piață auto din lume. Măsurile au fost motivate de necesitatea de a limita efectele unui război prelungit al prețurilor. Acesta a afectat serios producătorii, furnizorii și dealerii auto. De asemenea, reducerile agresive și competiția acerbă au generat presiuni asupra marjelor de profit. Nu în ultimul rând, au fost puse sub semnul întrebării sustenabilitatea multor companii din industrie. De aceea, China și-a fixat și măsuri adiționale pentru a salva piața.