Dermatologii critică o nouă gamă de produse cosmetice pentru copii, numindu-le „distopice”. Acesta include măști faciale destinate copiilor de doar patru ani. Experții avertizează că industria frumuseții își extinde aria de acoperire de la adolescenți spre copii mici.
Tot mai multe branduri se lansează în segmentul de îngrijire a pielii copii, adolescenți și tineri. În octombrie, în SUA a fost lansat Ever-eden, primul brand pentru sub 14 ani. Superdrug a creat recent o linie pentru vârste între 13 și 28 de ani.
Unele branduri au devenit populare printre copiii mici activi pe rețele. Aceștia postează videoclipuri cu produse de la Drunk Elephant, Bubble sau Sol de Janeiro, dând naștere fenomenului „Copiii Sephora”.
Actrița Shay Mitchell, cu 35,2 milioane de urmăritori, a lansat o mască hidrogel inspirată de fiicele ei. Ea descrie produsul ca fiind „amuzant, blând și sigur”. Co-fondatorii Rini, Esther Song și Matte Babel, definesc brandul drept „întâlnirea dintre îngrijire și joacă”. Ei mizează pe „obiceiuri sănătoase, încredere și produse accesibile pentru toate familiile”.
Dr. Emma Wedgeworth, dermatolog consultant la 55 Harley Street, a numit această tendință „ridicolă”. Ea spune:
„Consider că aceste produse sunt total inutile. Pentru pielea copiilor trebuie să evaluăm beneficiile și riscurile. În acest caz, nu există beneficii reale, iar riscurile sunt inutile.”
Ea a subliniat că trebuie să oferim un exemplu sănătos fără a pune accent pe aspectul fizic sau anxietate privind pielea.
„Îngrijirea ar trebui să fie funcțională: curățare blândă, hidratare dacă pielea este uscată și protecție solară. Produsele parfumate sau demachiante topitoare nu ajută bariera cutanată.”
Emma Wedgeworth adaugă:
„Nu vrem să-i încurajăm să se concentreze asupra aspectului sau să creeze anxietate cu privire la aspectul pielii lor”.
Ea a spus că pielea copiilor este mai sensibilă, „iar expunerea lor la mai multe substanțe chimice inutile crește riscul de iritație și sensibilizare mai târziu”.
Wedgeworth a mai spus:
„Nu este nimic în neregulă cu produsele bine formulate, concepute special pentru pielea tânără, dacă se bazează cu adevărat pe înțelegerea științifică a diferențelor dintre pielea adulților și cea a copiilor. Problema cu unele dintre aceste game noi, inclusiv mărci conduse de celebrități, este că sunt bazate pe marketing, nu pe știință și nu oferă niciun beneficiu real pentru piele.”
Dermatologul Amy Perkins a postat pe Instagram:
„Rini promovează măști faciale ‘blânde’ pentru a ‘restabili’ pielea tânără. Ei spun că este ‘întâlnirea dintre îngrijire și inovație’ și mi se pare înfiorător de distopic.”
Ea a spus că industria de frumusețe „se extinde de la adolescenți la copii mici.”
Produsele Rini constau în măști faciale fără parfum, cu tematică animală, pentru cei de patru ani și peste. Prețul este de 11 lire pentru un set. Sunt fabricate din bumbac 100% pur și conțin vitamina E, conform website-ului.
Pe site, Rini anunță lansarea în 2026 a produselor pentru baie recomandate celor de peste doi ani. Produsele de joacă sunt formulate pentru siguranța copiilor „dar părintele știe cel mai bine”. Brandul a fost solicitat pentru comentarii.
În octombrie, Ever-eden a devenit primul brand creat de dermatologi pediatri pentru cei cu vârsta sub 14 ani. A fost anunțat un segment pentru generația alpha (aproximativ 1-15 ani), fondat pe știință, siguranță și educație.
Brandul oferă o opțiune pentru copii între trei și opt ani, incluzând un gel de curățare, cremă cu SPF 20 și o bentiță gratuită, costând 48 dolari. Sunt testate dermatologic, sigure pentru pielea sensibilă și vegane.
Compania vinde și un „kit rutină copii” de 92 dolari (70 lire), care conține șampon, balsam, cremă multi-vitamină și gel de spălat. Acesta este de asemenea pentru cei de trei ani și peste. Ever-eden nu a oferit încă un comentariu.
În Marea Britanie, Superdrug a lansat linia POP dedicată generației Z, cu vârste între 13 și 28 de ani. Brandul vizează o îngrijire accesibilă, sigură și eficientă pentru pielea în dezvoltare.
Emma Monaghan, șefa brandurilor proprii Superdrug, declară că această gamă răspunde nevoilor tinerilor sofisticati în rutine, dar care caută produse accesibile și de încredere. Gama include balsam, gel de curățare, toner, cremă, ser și protecție solară.
Superdrug precizează că toate formulele POP au fost testate extins pe pielea tânără și create cu sprijinul unui grup de tineri, pentru a asigura autenticitatea mesajului și designului.