Dacia își consolidează poziția pe piața auto din Europa, reușind să depășească pragul de jumătate de milion de mașini vândute în 2025.
Performanța confirmă atractivitatea gamei mărcii românești, care se bazează pe un mix de modele fiabile, prețuri competitive și adaptare la noile cerințe ale pieței.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/10/Dacia-Sandero-Jogger-Logan-2025-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Dacia
Dacia, brandul românesc deținut de grupul Renault, a anunțat că, în noiembrie, a vândut 48.517 de vehicule pe piețele din Uniunea Europeană, EFTA și Marea Britanie. Totalul reprezintă o scădere de 1,7% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Chiar și așa, rezultatele cumulate până la 30 noiembrie indică o dinamică pozitivă, cu un nivel al vânzărilor peste cel din 2024 (49.354 unități), potrivit datelor ACEA.
În intervalul ianuarie-noiembrie 2025, compania a raportat o creștere a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului precedent. Astfel, de la începutul anului și până la 30 noiembrie, pe șoselele europene au ajuns 547.673 de mașini Dacia noi. Totalul este mai mare cu 4,9% comparativ cu primele 11 luni din 2024, respectiv 522.022 de unități livrate. Această evoluție s-a reflectat și într-o ușoară creștere a cotei de piață, de la 4,4% la 4,5%.
Ford, celălalt mare producător auto cu fabrică în România, a obținut în noiembrie o creștere anuală de 0,8%. Concret, „ovalul albastru” a ajuns la 33.045 de autoturisme vândute. Cu toate acestea, la nivelul primelor unsprezece luni din 2025, marca americană se află ușor sub nivelul din 2024. Mai exact, totalul mașinilor comercializate a fost de 393.441 unități, în scădere cu 0,5% față de același interval din 2024 (395.490 unități).
În clasamentul celor mai bine vândute mărci auto din Europa, Volkswagen este lider și după primele 11 luni ale anului. Compania din Wolfsburg a raportat vânzări de 1.328.916 unități. Podiumul este completat de Toyota – 780.495 unități și de Skoda – 770.506 unități.
Până la locul 10, topul se prezintă astfel: 4. BMW – 728.598 unități, 5. Renault – 674.562 unități, 6. Mercedes-Benz – 614.744 unități, 7. Audi – 600.089 unități, 8. Peugeot – 596.706 unități, 9. Dacia – 547.673 de unități și 10. Opel/Vauxhall – 370.409 unități.
Prezența mărcii de la Mioveni în Top 10 este cu atât mai remarcabilă cu cât aceasta a reușit să depășească pragul simbolic de 500.000 de mașini înmatriculate în doar 11 luni. Astfel, Dacia a intrat într-un grup select dominat în mod tradițional de producători consacrați.
În peisajul general al pieței europene se remarcă și ascensiunea spectaculoasă a constructorului chinez BYD. Deși volumul total de vânzări rămâne relativ modest, cu 159.869 de unități, marca asiatică a înregistrat în 2025 o creștere impresionantă, de 276%. BYD a reușit, astfel, să depășească nume cunoscute precum Jeep, MINI, Suzuki, Mazda sau Land Rover.
La polul opus, mai multe mărci cu tradiție au înregistrat scăderi accentuate. Între acestea se numără Jaguar (-87%), Lancia (-65,8%), Mitsubishi (-25,9%), DS (-22,3%) și Suzuki (-15,8%).
Piața auto din România a înregistrat o creștere de 35,6% în ritm anual. Și asta, în condițiile în care, în noiembrie, au fost înmatriculate 13.882 de autoturisme, comparativ cu cele 10.237 în perioada similară din 2024. În 2025, piața locală a suferit o contracție de 1,3% în ritm anual în primele 11 luni, cu un total de 135.491 de automobile.
Pe principalele piețe europene, evoluțiile au fost mixte. Au fost creșteri în Spania (+12,9%) și Germania (+2,5%), precum și scăderi în Franța (-0,3%) și Marea Britanie (-1,6%).
Pe ansamblu, în primele 11 luni ale anului curent, numărul de mașini noi înmatriculate în UE a ajuns la puțin peste 12,098 de milioane. Vorbim despre o creștere cu 1,9% față de perioada similară de anul trecut.