Proprietarii de mașini hibride vor plăti în 2026 un impozit auto care va putea ajunge și la 1.000 de lei pe an.
Noua valoare este mult mai mare comparativ cu cea avută inițial în vedere și marchează o schimbare importantă în politica de taxare a automobilelor considerate până nu demult mai avantajoase din punct de vedere fiscal.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/Lynk-Co-08-PHEV-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Lynk & Co
Regimul de impozitare a autoturismelor a fost modificat recent prin Ordonanța de Urgență nr. 78/2025 pentru modificarea Legii nr. 239/2025 privind stabilirea unor măsuri de redresare și eficientizare a resurselor publice și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
Aceasta aduce schimbări importante în special în ceea ce privește mașinile hibride. Potrivit consultanților fiscali, noile prevederi conduc la o majorare semnificativă a impozitului pe care proprietarii acestui tip de autovehicule vor trebui să-l achite în 2026.
„Guvernul a revizuit structura de calcul stabilită inițial prin Pachetul 2 de măsuri fiscale, adoptat prin Legea nr. 239/2025. Dacă analizăm ultima coloană a noii grile, observăm că pentru un autoturism cu o capacitate cilindrică de 2.499 cm³, impozitul anual, care anterior era de 76,3 lei, a fost majorat la 953,36 lei. Totodată, a fost eliminată reducerea de 95% aplicată de multe consilii locale, care permitea achitarea unui impozit de aproximativ 50 de lei pe an”, a explicat Anamaria Chiru, consultant fiscal și Tax Partner la Dobrinescu Dobrev SCA.
Majorarea este determinată de modificarea modului de raportare a valorilor din grila de impozitare. Grila de calcul prevede ajustări pe baza normei de poluare (Euro 6, Euro 5, etc.) și a indicilor de calcul pentru fiecare 200 cmc.
În forma sa anterioară, impozitul auto era exprimat ca „lei/autoturism hibrid cu emisii de CO₂ peste 50 g/km”. Noua Ordonanță de Urgență introduce, însă, formula „lei/200 cm³ pentru autoturisme hibride cu emisii de CO₂ peste 50 g/km”.
Reducerea aplicabilă nu poate depăși 30% din valoarea prevăzută în grila specifică. Și asta, chiar și în cazul vehiculelor hibride cu emisii de CO₂ mai mici sau egale cu 50 g/km. Decizia aparține Consiliului General al Municipiului București.
În aceste condiții, impozitul auto minim ajunge la 70% din valoarea standard. Raportat la exemplul anterior, asta înseamnă un impozit auto anual de 667,35 lei. Prin comparație, un automobil cu aceeași capacitate cilindrică de 2.499 cm³, dar cu normă de poluare Euro 4, va avea un impozit anual de 1.107,05 lei, În același timp, pentru un vehicul cu normă Euro 6, suma datorată va fi 972,11 lei.
Un automobil hibrid îmbină două sisteme de propulsie distincte: unul clasic, cu combustie internă, și unul electric. Acestea pot acționa alternativ sau simultan, în funcție de condițiile de rulare.
Mecanismul de funcționare al ansamblului propulsor hibrid se bazează pe coordonarea inteligentă a celor două motoare, menită să optimizeze consumul și eficiența.
Diferența majoră față de mașinile pur electrice constă în tipul de energie utilizat pentru deplasare. Astfel, automobilele cu emisii zero sunt alimentate exclusiv de baterii și nu dispun de motor termic. De partea cealaltă, modelele hibride combină propulsia electrică cu cea pe benzină.