BYD, lider global în vânzările de vehicule electrice și cel mai important constructor auto din China, a lansat în România cel mai accesibil model electric din portofoliu: Dolphin Surf. Versiunea europeană a modelului are un preț de pornire de sub 20.000 de euro. Astfel, devine cea mai accesibilă opțiune din gama BYD, dar și una dintre cele mai ieftine mașini electrice disponibile în Uniunea Europeană.
Noul automobil de oraș de clasă compactă devine al optulea model EV lansat pe piața europeană în ultimii trei ani. Reprezentanții mărcii au anunțat că, până la finele anului curent, BYD va mai lansa încă două modele în premieră în țara noastră.
Fotografii: BYD
BYD Dolphin Surf vine în trei configurații tehnice distincte, adaptate diferitelor nevoi de mobilitate urbană. Fiecare dispune de o combinație specifică de motorizare și baterie, gândite pentru a răspunde unor cerințe variate de autonomie, performanță și buget. iată care sunt acestea:
Versiunea de bază Active, este echipată cu o baterie de 30 kWh și un motor electric de 65 kW (echivalentul a 87 CP). Această configurație are o autonomie combinată de aproximativ 220 km (WLTP) și permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în 11,1 secunde.
Varianta Boost oferă cea mai mare autonomie din gamă, fiind echipată tot cu motorul de 65 kW, dar care primește energie de la o baterie Blade mai mare, de 43,2 kWh. Deși autonomia crește semnificativ, până la 322 km, performanțele dinamice sunt ușor mai modeste, cu un timp de 12,1 secunde pentru sprintul 0-100 km/h.
Comfort este versiunea de top, care păstrează bateria de 43,2 kWh, dar integrează un motor mai puternic, de 115 kW (154 CP) și 220 Nm. Această variantă oferă cele mai bune performanțe dinamice, cu un sprint 0-100 km/h de doar 9,1 secunde.
Indiferent de nivelul de echipare, BYD Dolphin Surf vine cu opțiuni de încărcare. Versiunea Active suportă încărcare rapidă DC la o putere maximă de 65 kW, în timp ce modelele Boost și Comfort, beneficiază de o capacitate de încărcare rapidă de până la 85 kW. În toate cele trei cazuri, repriza de încărcare 10%-80% se realizează în aproximativ 30 de minute, un timp excelent pentru segmentul urban-compact.
Pe lângă încărcarea rapidă în curent continuu, toate versiunile sunt echipate standard cu sistem de încărcare AC trifazat la 11 kW. Asta permite reîncărcarea completă a bateriei de la 0% la 100% în circa 3 ore și 30 de minute pentru versiunea Active și în aproximativ 5 ore pentru versiunile Boost și Comfort.
Dolphin Surf, versiunea europeană a modelului care este comercializat în China sub numele Seagull, are un preț de pornire de sub 20.000 de euro. Astfel, devine cea mai accesibilă opțiune din gama BYD, dar și una dintre cele mai ieftine mașini electrice disponibile în Uniunea Europeană.
Datorită dimensiunilor compacte, tehnologiei avansate, dar mai ales datorită prețului, Dolphin Surf va fi un rival direct pentru modele precum Dacia Spring, Leapmotor T03, Hyundai Inster, Fiat 500e și Renault 5.
În România, Dolphin Surf costă de la 19.090 de euro (versiunea Active) sau 11.590 de euro prin programul Rabla (n.n. – în 2025, tichetul Rabla pentru „electrice” este în valoare de 7.500 de euro)
Nivelul de echipare Boost pornește de la 15.390 de euro prin programul Rabla, iar varianta de top Comfort are un preț de listă de 18.390 de euro cu tichet Rabla. Fără subvenție, tarifele variază între 19.000 și 25.000 de euro, în funcție de echipare și de capacitatea bateriei.
Primele livrări sunt programate pentru luna iunie. Prin lansarea lui Dolphin Surf, BYD își propune să atingă un volum de vânzări de 5.000 de unități în România în primul an de prezență.