Prima pagină » Dubai își păstrează statutul de destinație turistică de top: cum a reușit să adune aproape 10 milioane de vizitatori internaționali în doar șase luni

Dubai își păstrează statutul de destinație turistică de top: cum a reușit să adune aproape 10 milioane de vizitatori internaționali în doar șase luni

Dubai își păstrează statutul de destinație turistică de top: cum a reușit să adune aproape 10 milioane de vizitatori internaționali în doar șase luni
sursă foto: Getty Images

Dubai continuă să își consolideze statutul de destinație turistică de top la nivel mondial, atrăgând în prima jumătate a anului 2025 aproape 10 milioane de turiști internaționali. Cu o ofertă tot mai diversificată, investiții majore în infrastructură și o strategie de marketing global impecabil orchestrată, orașul reușește să îmbine luxul, siguranța și accesibilitatea într-un mod unic, care îi fascinează pe vizitatori din toate colțurile lumii.

Dubai rămâne cea mai bună destinație turistică și în 2025

În perioada ianuarie – iunie 2025, Dubai a înregistrat 9,88 milioane de turiști internaționali care au petrecut cel puțin o noapte în oraș, ceea ce marchează o creștere de 6% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor oficiale publicate de Departamentul de Economie și Turism din Dubai (DET).

Piețele din apropiere, precum cele din zona GCC (Consiliul de Cooperare al Golfului) și MENA (Orientul Mijlociu și Africa de Nord), au reprezentat împreună peste un sfert din totalul vizitatorilor, cu 1,51 milioane de sosiri din GCC și 1,12 milioane din MENA. Europa Occidentală s-a situat pe primul loc în clasamentul piețelor sursă, trimițând 2,12 milioane de turiști, adică 22% din total.

Pe următoarele locuri s-au situat țările din CSI și Europa de Est cu 1,52 milioane de vizitatori, Asia de Sud cu 1,44 milioane și Asia de Nord-Est împreună cu Asia de Sud-Est cu aproape 900.000 de turiști. Americile, Africa și Australasia au contribuit, de asemenea, cu cifre semnificative, confirmând atractivitatea globală a Dubaiului.

Parteneriate strategice și o infrastructură impresionantă

Directorul general al Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing, Issam Kazim, a subliniat că aceste rezultate sunt posibile datorită colaborării strânse dintre sectorul public și cel privat, care a permis o promovare constantă și eficientă a ofertei turistice. El a adăugat că Dubaiul este astăzi mai accesibil ca oricând, beneficiind de o infrastructură solidă, un mediu de afaceri prietenos și un calendar plin de evenimente – de la festivaluri și concerte, la conferințe internaționale și târguri comerciale – care atrag un public extrem de divers.

În primele șase luni ale anului, capacitatea hotelieră a orașului s-a extins prin deschiderea de noi unități în toate segmentele, de la opțiuni de lux până la cazări mai accesibile. Rata medie de ocupare a hotelurilor a ajuns la 80,6%, în creștere față de 78,7% în 2024. Numărul total de camere ocupate peste noapte a depășit 22,24 milioane, iar durata medie a sejurului s-a stabilizat la 3,71 nopți.

În viitorul apropiat, portofoliul de cazare al orașului va fi îmbogățit cu deschiderea unor locații spectaculoase, precum Mandarin Oriental Downtown, ZUHHA Island din ansamblul The World Islands și Ciel Dubai Marina, care va deveni cel mai înalt turn hotelier din lume.

Campaniile de marketing sunt un „push” pentru cei care vor să aleagă o destinație de top

Succesul Dubaiului este alimentat și de campaniile de marketing global lansate în prima jumătate a anului 2025, care au reușit să promoveze orașul către noi segmente de public. Aceste campanii au pus accent pe diversitatea ofertei turistice, pe siguranța destinației și pe experiențele unice pe care le pot trăi vizitatorii, de la safari-uri în deșert și croaziere de lux, până la experiențe gastronomice rafinate și shopping în mall-uri uriașe.

A patra ediție a Ghidului MICHELIN Dubai, lansată în luna mai, a inclus 119 restaurante din 35 de bucătării diferite, oferind o varietate impresionantă, de la preparate tradiționale arabe la fine dining internațional. În premieră, două restaurante au primit trei stele MICHELIN: FZN by Björn Frantzén și Trèsind Studio, recunoscute pentru inovația și excelența lor gastronomică.

Alte articole importante
Ce „job”-uri au căutat românii în 2025? Pentru care crește interesul?
Analize
Ce „job”-uri au căutat românii în 2025? Pentru care crește interesul?
Piața muncii din România a fost extrem de activă în 2025, cu peste 24 de milioane de căutări de locuri de muncă realizate pe platforma eJobs.ro. Analiza interogărilor după cuvinte cheie arată un clasament clar al preferințelor candidaților, cu un lider detașat, dar și cu surprize venite din domenii foarte diferite, de la transport și […]
Construcțiile au accelerat în 2025: lucrările au crescut cu peste 10% în primele zece luni ale anului
Construcțiile au accelerat în 2025: lucrările au crescut cu peste 10% în primele zece luni ale anului
Volumul lucrărilor de construcții din România a înregistrat o creștere semnificativă în primele zece luni din 2025, confirmând revenirea unuia dintre cele mai importante sectoare ale economiei. Datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS) arată un avans de 10% ca serie brută, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, și de 9,7% ca serie ajustată […]
ANALIZĂ
Scheme Ponzi și bule financiare: riscurile din spatele AI
Tehnologie
Scheme Ponzi și bule financiare: riscurile din spatele AI
Entuziasmul din jurul AI a reaprins vechi temeri legate de apariția unor scheme Ponzi și bule financiare, mascate de promisiuni tehnologice. Mulți investitori se întreabă dacă nu cumva trăim într-o bulă a inteligenței artificiale. Alții merg și mai departe și se întreabă pur și simplu „până când?”. Cu toate acestea, bula continuă să se umfle, […]
BVB încheie un an record: 11 emisiuni Fidelis și peste 4,2 miliarde de euro atrase pentru stat
BVB încheie un an record: 11 emisiuni Fidelis și peste 4,2 miliarde de euro atrase pentru stat
Bursa de Valori București (BVB) trage linie la finalul anului 2025 cu rezultate istorice pe segmentul titlurilor de stat, în contextul în care programul Fidelis a devenit unul dintre principalele instrumente de finanțare internă ale statului român. 11 emisiuni de titluri de stat derulate prin BVB Pe parcursul acestui an au fost derulate 11 emisiuni […]
România înregistrează al 2-lea cel mai înalt nivel de bunăstare materială a gospodăriilor în Europa Centrală și de Est
România înregistrează al 2-lea cel mai înalt nivel de bunăstare materială a gospodăriilor în Europa Centrală și de Est
Datele publicate recent de Eurostat evidențiază diferențe semnificative în ceea ce privește bunăstarea materială a gospodăriilor în Uniunea Europeană, măsurată prin consumul individual efectiv (AIC) pe cap de locuitor. România se distinge în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE), ocupând poziția a doua, cu un nivel de 86% din media UE, fiind depășită doar […]
Casele de marcat fizice vs. cele virtuale: între promisiunea „digitalizării” și riscul unui haos total
Companii
Casele de marcat fizice vs. cele virtuale: între promisiunea „digitalizării” și riscul unui haos total
Un proiect de lege depus recent în Parlament readuce în prim-plan una dintre cele mai sensibile teme pentru mediul de afaceri: modul în care firmele își fiscalizează vânzările. Propunerea vizează introducerea așa-numitelor „case de marcat virtuale”, soluții exclusiv software, care ar urma să înlocuiască aparatele fiscale fizice utilizate în prezent. Inițiatorii vorbesc despre modernizare, flexibilitate […]