Dubai continuă să își consolideze statutul de destinație turistică de top la nivel mondial, atrăgând în prima jumătate a anului 2025 aproape 10 milioane de turiști internaționali. Cu o ofertă tot mai diversificată, investiții majore în infrastructură și o strategie de marketing global impecabil orchestrată, orașul reușește să îmbine luxul, siguranța și accesibilitatea într-un mod unic, care îi fascinează pe vizitatori din toate colțurile lumii.
În perioada ianuarie – iunie 2025, Dubai a înregistrat 9,88 milioane de turiști internaționali care au petrecut cel puțin o noapte în oraș, ceea ce marchează o creștere de 6% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor oficiale publicate de Departamentul de Economie și Turism din Dubai (DET).
Piețele din apropiere, precum cele din zona GCC (Consiliul de Cooperare al Golfului) și MENA (Orientul Mijlociu și Africa de Nord), au reprezentat împreună peste un sfert din totalul vizitatorilor, cu 1,51 milioane de sosiri din GCC și 1,12 milioane din MENA. Europa Occidentală s-a situat pe primul loc în clasamentul piețelor sursă, trimițând 2,12 milioane de turiști, adică 22% din total.
Pe următoarele locuri s-au situat țările din CSI și Europa de Est cu 1,52 milioane de vizitatori, Asia de Sud cu 1,44 milioane și Asia de Nord-Est împreună cu Asia de Sud-Est cu aproape 900.000 de turiști. Americile, Africa și Australasia au contribuit, de asemenea, cu cifre semnificative, confirmând atractivitatea globală a Dubaiului.
Directorul general al Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing, Issam Kazim, a subliniat că aceste rezultate sunt posibile datorită colaborării strânse dintre sectorul public și cel privat, care a permis o promovare constantă și eficientă a ofertei turistice. El a adăugat că Dubaiul este astăzi mai accesibil ca oricând, beneficiind de o infrastructură solidă, un mediu de afaceri prietenos și un calendar plin de evenimente – de la festivaluri și concerte, la conferințe internaționale și târguri comerciale – care atrag un public extrem de divers.
În primele șase luni ale anului, capacitatea hotelieră a orașului s-a extins prin deschiderea de noi unități în toate segmentele, de la opțiuni de lux până la cazări mai accesibile. Rata medie de ocupare a hotelurilor a ajuns la 80,6%, în creștere față de 78,7% în 2024. Numărul total de camere ocupate peste noapte a depășit 22,24 milioane, iar durata medie a sejurului s-a stabilizat la 3,71 nopți.
În viitorul apropiat, portofoliul de cazare al orașului va fi îmbogățit cu deschiderea unor locații spectaculoase, precum Mandarin Oriental Downtown, ZUHHA Island din ansamblul The World Islands și Ciel Dubai Marina, care va deveni cel mai înalt turn hotelier din lume.
Succesul Dubaiului este alimentat și de campaniile de marketing global lansate în prima jumătate a anului 2025, care au reușit să promoveze orașul către noi segmente de public. Aceste campanii au pus accent pe diversitatea ofertei turistice, pe siguranța destinației și pe experiențele unice pe care le pot trăi vizitatorii, de la safari-uri în deșert și croaziere de lux, până la experiențe gastronomice rafinate și shopping în mall-uri uriașe.
A patra ediție a Ghidului MICHELIN Dubai, lansată în luna mai, a inclus 119 restaurante din 35 de bucătării diferite, oferind o varietate impresionantă, de la preparate tradiționale arabe la fine dining internațional. În premieră, două restaurante au primit trei stele MICHELIN: FZN by Björn Frantzén și Trèsind Studio, recunoscute pentru inovația și excelența lor gastronomică.