Prima pagină » Dubai își păstrează statutul de destinație turistică de top: cum a reușit să adune aproape 10 milioane de vizitatori internaționali în doar șase luni

Dubai își păstrează statutul de destinație turistică de top: cum a reușit să adune aproape 10 milioane de vizitatori internaționali în doar șase luni

Dubai își păstrează statutul de destinație turistică de top: cum a reușit să adune aproape 10 milioane de vizitatori internaționali în doar șase luni
sursă foto: Getty Images

Dubai continuă să își consolideze statutul de destinație turistică de top la nivel mondial, atrăgând în prima jumătate a anului 2025 aproape 10 milioane de turiști internaționali. Cu o ofertă tot mai diversificată, investiții majore în infrastructură și o strategie de marketing global impecabil orchestrată, orașul reușește să îmbine luxul, siguranța și accesibilitatea într-un mod unic, care îi fascinează pe vizitatori din toate colțurile lumii.

Dubai rămâne cea mai bună destinație turistică și în 2025

În perioada ianuarie – iunie 2025, Dubai a înregistrat 9,88 milioane de turiști internaționali care au petrecut cel puțin o noapte în oraș, ceea ce marchează o creștere de 6% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor oficiale publicate de Departamentul de Economie și Turism din Dubai (DET).

Piețele din apropiere, precum cele din zona GCC (Consiliul de Cooperare al Golfului) și MENA (Orientul Mijlociu și Africa de Nord), au reprezentat împreună peste un sfert din totalul vizitatorilor, cu 1,51 milioane de sosiri din GCC și 1,12 milioane din MENA. Europa Occidentală s-a situat pe primul loc în clasamentul piețelor sursă, trimițând 2,12 milioane de turiști, adică 22% din total.

Pe următoarele locuri s-au situat țările din CSI și Europa de Est cu 1,52 milioane de vizitatori, Asia de Sud cu 1,44 milioane și Asia de Nord-Est împreună cu Asia de Sud-Est cu aproape 900.000 de turiști. Americile, Africa și Australasia au contribuit, de asemenea, cu cifre semnificative, confirmând atractivitatea globală a Dubaiului.

Parteneriate strategice și o infrastructură impresionantă

Directorul general al Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing, Issam Kazim, a subliniat că aceste rezultate sunt posibile datorită colaborării strânse dintre sectorul public și cel privat, care a permis o promovare constantă și eficientă a ofertei turistice. El a adăugat că Dubaiul este astăzi mai accesibil ca oricând, beneficiind de o infrastructură solidă, un mediu de afaceri prietenos și un calendar plin de evenimente – de la festivaluri și concerte, la conferințe internaționale și târguri comerciale – care atrag un public extrem de divers.

În primele șase luni ale anului, capacitatea hotelieră a orașului s-a extins prin deschiderea de noi unități în toate segmentele, de la opțiuni de lux până la cazări mai accesibile. Rata medie de ocupare a hotelurilor a ajuns la 80,6%, în creștere față de 78,7% în 2024. Numărul total de camere ocupate peste noapte a depășit 22,24 milioane, iar durata medie a sejurului s-a stabilizat la 3,71 nopți.

În viitorul apropiat, portofoliul de cazare al orașului va fi îmbogățit cu deschiderea unor locații spectaculoase, precum Mandarin Oriental Downtown, ZUHHA Island din ansamblul The World Islands și Ciel Dubai Marina, care va deveni cel mai înalt turn hotelier din lume.

Campaniile de marketing sunt un „push” pentru cei care vor să aleagă o destinație de top

Succesul Dubaiului este alimentat și de campaniile de marketing global lansate în prima jumătate a anului 2025, care au reușit să promoveze orașul către noi segmente de public. Aceste campanii au pus accent pe diversitatea ofertei turistice, pe siguranța destinației și pe experiențele unice pe care le pot trăi vizitatorii, de la safari-uri în deșert și croaziere de lux, până la experiențe gastronomice rafinate și shopping în mall-uri uriașe.

A patra ediție a Ghidului MICHELIN Dubai, lansată în luna mai, a inclus 119 restaurante din 35 de bucătării diferite, oferind o varietate impresionantă, de la preparate tradiționale arabe la fine dining internațional. În premieră, două restaurante au primit trei stele MICHELIN: FZN by Björn Frantzén și Trèsind Studio, recunoscute pentru inovația și excelența lor gastronomică.

Alte articole importante
Lux fără limite: Scandal în Ungaria după ce au apărut poze cu casa de vară a premierului Viktor Orban
Lux fără limite: Scandal în Ungaria după ce au apărut poze cu casa de vară a premierului Viktor Orban
Un val de controverse a cuprins Ungaria după ce deputatul independent Ákos Hadházy a făcut publice imagini cu ceea ce pare a fi casa de vară a premierului Viktor Orban, situată în localitatea Hatvanpuszta. Conform opiniilor exprimate și a dovezilor foto, această „fermă” cuprinde elemente care depășesc cu mult specificul unei proprietăți agricole obișnuite, fiind […]
Bună ziua, Donald! Europa la telefon!
Bună ziua, Donald! Europa la telefon!
Se apropie faimosul summit America-Sua din Alaska, iar lucrurile au început să se precipite. Liderii europeni vor avea, în cursul zilei de astăzi, convorbiri cu președintele Statelor Unite, Donald Trump, și cu vicepreședintele său, JD Vance, pentru consultări înaintea summitului de vineri, adică momentul – își imaginează unii că decisiv – cu președintele Rusiei, Vladimir […]
Guvernul Rusiei propune o lege pentru identificarea și monitorizarea în timp real a tuturor dronelor
Tehnologie
Guvernul Rusiei propune o lege pentru identificarea și monitorizarea în timp real a tuturor dronelor
Guvernul Rusiei pune la punct un sistem național de supraveghere și înregistrare a dronelor, care va permite autorităților să identifice și să monitorizeze fiecare aparat de zbor fără pilot aflat pe teritoriul țării. Măsura, ce urmează să intre în vigoare în martie 2026, vine în contextul intensificării atacurilor cu drone asupra infrastructurii și obiectivelor strategice […]
Bani și putere în Africa de Sud. De ce a stabilit Trump tarife uriașe
Bani și putere în Africa de Sud. De ce a stabilit Trump tarife uriașe
La sfârșitul apartheidului, Africa de Sud a demarat unul dintre cele mai ample programe din lume menite să corecteze inegalitățile rasiale. Cadrul general al acestui efort este Black Economic Empowerment (BEE), un set de politici care, în practică, obligă companiile să vândă active cu discount investitorilor de culoare, să angajeze mai mulți manageri de culoare […]
Criza din IT: 95% dintre companii taie bugetele, dar doar 28% au un plan clar
Companii
Criza din IT: 95% dintre companii taie bugetele, dar doar 28% au un plan clar
Un nou studiu realizat de Horváth dezvăluie că aproape toate companiile vor să reducă cheltuielile IT în următorii ani, însă doar 28% abordează acest proces strategic. Restul se bazează pe măsuri reactive, care riscă să ducă la pierderi pe termen lung și la ratarea unor oportunități majore de inovare. Tăieri masive de bugete în IT […]
România accelerează tranziția verde: Eldrive atinge 700 de puncte de încărcare și lansează abonamente care pot reduce costurile cu 20% pentru șoferii de mașini electrice
Companii
România accelerează tranziția verde: Eldrive atinge 700 de puncte de încărcare și lansează abonamente care pot reduce costurile cu 20% pentru șoferii de mașini electrice
Eldrive România marchează o nouă etapă majoră în dezvoltarea infrastructurii pentru vehicule electrice, depășind pragul de 700 de puncte de încărcare la nivel național. Cu o creștere de 100 de unități doar din primăvară și lansarea unor abonamente cu prețuri preferențiale, compania își consolidează poziția de lider pe piața românească de încărcare electrică. Eldrive România […]