Prima pagină » Ikea se extinde în magazinele altor retaileri

Ikea se extinde în magazinele altor retaileri

Ikea se extinde în magazinele altor retaileri
Ikea se extinde în magazinele altor retaileri / Foto: @Adam Kolmacka/ Unsplash

Ikea explorează posibilitatea de a folosi spații în interiorul magazinelor altor retaileri pentru a ajunge la mai mulți clienți, scrie Financial Times.

Cel mai mare retailer de mobilă din lume plănuiește să deschidă studiouri Ikea pentru planificarea bucătăriilor în 10 magazine Best Buy din Florida și Texas. Parteneriatul cu retailerul american de electronice face parte dintr-un experiment de extindere mai rapidă. a prezenței Ikea decât ar fi posibil doar prin construirea de noi magazine, a declarat Tolga Öncü, manager de retail la Ingka, compania care operează aproape toate magazinele Ikea din lume.

El a adăugat că această colaborare cu Best Buy va aduce Ikea „mai aproape de cât mai mulți oameni” din SUA. Totodată, ar putea fi „încă un element care să accelereze acoperirea companiei, în special în țările mari și mature”.

Comenzi online, servicii de livrare și montaj la domiciliu

În ultimii ani, Ikea și-a schimbat modelul de business: a renunțat la formula care i-a adus legenda, respectiv să-i oblige pe clienți să se deplaseze la depozitele din afara orașelor pentru a-și ridica mobila, pe care, ulterior, urmau să și-o asambleze singuri. Acum, compania a deschis magazine în centre urbane și opțiuni de „click and collect”, comenzi online, precum și servicii de livrare și montaj la domiciliu.

Un element central al acestei transformări l-au reprezentat o serie de experimente cu magazine mai mici. Studiouri de planificare și design pentru încăperi individuale, cum ar fi bucătăriile și dormitoarele, puncte de ridicare sau magazine de dimensiuni reduse în locații centrale precum Oxford Street din Londra sau Rue de Rivoli din Paris. Cei mai mulți dintre clienți apreciază comoditatea de a putea face cumpărături, chiar și în pauza de prânz. Unii s-au arătat frustrați, uneori, de lipsa disponibilității anumitor produse.

Ikea / Foto: Unsplash

Ikea / Foto: Unsplash

China și platformele online terțe, o nouă oportunitate

Ikea încearcă să-și crească cota globală de piață de la nivelul actual de 5,7%. A ales China pentru a testa vânzările pe platforme online terțe. Retailerul cu sediul în Olanda a început să vândă pe Tmall, platforma Alibaba, în 2020. Luna trecută, a adăugat JD.com în China. Öncü a declarat că o cincime dintre noii clienți Ikea din China provin acum de pe Tmall. Cifrele de vânzări din prima săptămână pe JD.com au fost peste așteptări.

„Aceasta este o oportunitate pentru noi, în special în China, de a îmbunătăți și găsi noi modalități de a ajunge la cât mai mulți chinezi”, a spus el.

El a adăugat că nu există planuri pentru utilizarea site-urilor terțe în Statele Unite sau Europa. Parteneriatul cu Best Buy ar putea servi mai degrabă drept model pentru piețele dezvoltate. Cele 10 magazine inițiale se află în ceea ce Ikea numește „zone albe”, unde nu are în prezent nicio ofertă. Adică în Daytona Beach și Lakeland în Florida sau Humble și Mesquite în Texas.

„Este vorba de viteză”, a spus Öncü, explicând avantajul modelului de parteneriat față de deschiderea unor magazine noi.

Unul dintre puținii retaileri care se extinde

Best Buy „își făcuse deja temele cu privire la locațiile unde Ikea nu este prezentă”, a adăugat el. „Dacă am începe să căutăm un format mai mic de magazin Ikea în aceleași locații, ar putea dura ani până când suprafețele disponibile ar deveni libere”. Ikea este unul dintre puținii retaileri care încă se extinde. A reușit să utilizeze magazinele mari existente ca centre de procesare pentru comenzile online.

„Unii dintre noi reușesc, alții nu — acesta este stadiul jocului în industria de retail”, a spus Öncü, adăugând că un parteneriat cu Ikea ar putea fi atractiv pentru retailerii care se luptă să atragă consumatori și să-i convingă să facă „vizite fizice în magazinele lor”.

Alte articole importante
De ce tot mai mulți lideri mondiali îl susțin pe Trump în cursa de a câștiga Nobelul pentru Pace
De ce tot mai mulți lideri mondiali îl susțin pe Trump în cursa de a câștiga Nobelul pentru Pace
Donald Trump a devenit din nou subiect de dezbatere globală după ce o serie de lideri internaționali, oficiali guvernamentali și chiar directori executivi au început să îi susțină nominalizarea la Premiul Nobel pentru Pace. Argumentele variază de la medierea unor conflicte internaționale, până la lansarea campaniei de vaccinare împotriva COVID-19 prin „Operation Warp Speed”. Deși […]
De la lingouri la blockchain: aurul digital promite să modernizeze piața metalelor din Londra
De la lingouri la blockchain: aurul digital promite să modernizeze piața metalelor din Londra
Consiliul Mondial al Aurului a lansat un plan ambițios pentru digitalizarea metalului prețios, prin introducerea tokenurilor Pooled Gold Interest (PGI), garantate cu lingouri de aur fizic păstrate în seifurile londoneze. Inițiativa ar putea deschide drumul către utilizarea acestuia ca garanție financiară sau chiar ca mijloc de decontare pe piețele globale. Cum ar urma să funcționeze […]
7 funcții ascunse din WhatsApp care fac interacțiunea mai ușoară
Tehnologie
7 funcții ascunse din WhatsApp care fac interacțiunea mai ușoară
WhatsApp nu este doar o aplicație de mesagerie sau de partajare a fotografiilor. Platforma Meta, folosită de milioane de oameni din întreaga lume, are funcții ascunse care pot transforma modul în care comunicăm, organiza conversațiile și proteja intimitatea utilizatorilor. Explorarea meniurilor dezvăluie unelte utile Deși interfața simplă a lăsat majoritatea utilizatorilor cu doar funcțiile de […]
Cel mai mare retailer de mobilă danez investește în digitalizare
Cel mai mare retailer de mobilă danez investește în digitalizare
Cel mai mare retailer mobilă danez investește 250 de milioane de euro în digitalizare pentru a îmbunătăți experiența clienților. Strategia vizează modernizarea platformelor online și optimizarea experienței clienților, consolidând poziția companiei pe piața internațională. Procesul de digitalizare, prioritate pentru cel mai mare retailer danez de mobilă Jysk plănuiește ca în următorii trei ani, să își […]
Încă un oligarh rus a fost găsit mort. Nu a căzut de la etaj, dar a pățit ceva mult mai rău
Încă un oligarh rus a fost găsit mort. Nu a căzut de la etaj, dar a pățit ceva mult mai rău
Alexey Sinitsyn, directorul general al producătorului de potasiu K-Potash Service, a fost găsit mort în apropiere de Kaliningrad. Aceasta reprezintă al 19-lea deces misterios al unui oligarh rus, director de companie de top, de la începutul războiului Rusiei împotriva Ucrainei, potrivit publicației The Moscow Times. Cadavrul lui Sinitsyn a fost „găsit fără cap”, a declarat […]
Unde cresc și unde scad veniturile reale ale gospodăriilor în UE
Analize
Unde cresc și unde scad veniturile reale ale gospodăriilor în UE
Descoperă cum veniturile reale ale gospodăriilor UE au fost influențate de provocările economice recente și de creșterea PIB-ului. Venitul real al gospodăriilor pe cap de locuitor a scăzut în multe țări europene în primul trimestru din 2025, comparativ cu trimestrul anterior, evidențiind diferențe persistente în regiune. În schimb, PIB-ul real pe cap de locuitor a […]