Compania Montecristo Retail RO SRL, care operează magazinele a trei branduri internaționale de îmbrăcăminte în România, a intrat în insolvență cu scopul de a-și restructura activitatea.
Decizia vine în contextul dificultăților economice acumulate în ultimii ani, pe fondul schimbărilor din comportamentul de consum și al creșterii costurilor operaționale.
Montecristo Retail RO SRL, compania care deține rețeaua de magazine Kenvelo, Lee Cooper și Timeout în România, a intrat sub protecția Legii nr. 85/2014 privind insolvența. Cu sediul central în Domnești, Montecristo solicitase anterior declanșarea procedurii de insolvență, iar Tribunalul Ilfov a aprobat cererea. Instanța a desemnat drept administrator judiciar provizoriu compania Infinexa, specializată în sprijinirea firmelor aflate în dificultate financiară, relatează Economica.net.
Potrivit Infinexa, compania din sectorul de fashion s-a confruntat în ultimii ani cu dificultăți economice, pe fondul scăderii performanței magazinelor fizice. Administratorul judiciar a anunțat că, împreună cu o nouă echipă de management, a inițiat primele măsuri pentru stabilizarea activității și elaborarea unui plan de reorganizare. Acesta va urmări redimensionarea strategică a operațiunilor și relansarea sustenabilă a afacerii în contextul economic actual.
„Lucrăm la un plan de restructurare care vizează eficientizarea activității companiei, restructurarea rețelei de magazine și păstrarea brandurilor esențiale în piață . Suntem în dialog permanent cu echipa Montecristo și vom propune măsuri care să asigure continuitatea operațională și protejarea valorii economice a afacerii”, a declarat Mircea Șomlea, partener Infinexa și administrator judiciar.
Acesta a subliniat faptul că este important ca partenerii comerciali, furnizorii și clienții să știe că activitatea companiei continuă, existând un angajament clar din partea acționarilor pentru susținerea procesului de reorganizare. Infinexa va colabora în perioada următoare cu toate părțile implicate pentru a stabiliza compania și a-i asigura viitorul pe piața românească.
Prezentă de peste două decenii în România, Montecristo s-a confruntat cu o serie de provocări sistemice, potrivit administratorului judiciar. Printre acestea se numără: impactul pandemiei de Covid-19, urmat de inflația ridicată, creșterea costurilor operaționale (chirie, utilități, logistică) și scăderea vânzărilor în anumite centre comerciale, potrivit StartupCafe.ro.
Aceste dificultăți au fost accentuate de migrarea accelerată a consumatorilor către comerțul online și de schimbarea comportamentului de cumpărare, marcat de prudență și optimizarea cheltuielilor. În paralel, creșterea costurilor de aprovizionare și de transport pentru articolele textile a afectat semnificativ marjele comerciale ale companiei.
Compania Montecristo a raportat pentru 2024 afaceri de 152,2 milioane de lei, cu 8,6% mai mici decât în 2023 și pierderi nete de 30,7 milioane de lei, față de un profit net de 1,7 milioane de lei în anul anterior. În 2022, compania a avut pierderi de 89,3 milioane de lei. Anul trecut, compania avea 262 de angajați, conform datelor furnizate de Ministerul Finanțelor.