Prima pagină » Volkswagen își face intrarea în lumea robotaxiurilor, o piață de zeci de miliarde de dolari

Volkswagen își face intrarea în lumea robotaxiurilor, o piață de zeci de miliarde de dolari

Volkswagen își face intrarea în lumea robotaxiurilor, o piață de zeci de miliarde de dolari
Fotografii: MOIA.io

Volkswagen a dezvăluit versiunea de serie a primului său robotaxi cu care speră să oprească dominația liderilor pieței de mobilitate autonomă Waymo și Tesla.

Acesta se numește ID.Buzz AV, este complet electric și dotat cu tehnologie avansată de conducere autonomă și marchează debutul mărcii din Wolfsburg în cursa pentru viitorul transportului urban fără șoferi.

Volkswagen lansează robotaxi-ul destinat să rivalizeze cu Waymo și Tesla

Volkswagen își face intrarea în lumea robotaxiurilor, o piață de zeci de miliarde de dolari

Succesul robotaxi-urilor dezvoltate de Waymo și de Tesla îi determină pe marii producători de automobile din Europa să intre și ei în competiția globală a vehiculelor autonome. Primul competitor important este Volkswagen, care tocmai a anunțat lansarea modelului ID.Buzz AV. Așa cum sugerează denumirea, acesta are la bază o versiune modificată a monovolumului electric lansat de germani în 2022.

După mai bine de trei ani de testări și dezvoltări, Volkswagen a prezentat primul său robotaxi. Această versiune este capabilă să se deplaseze complet autonom, fără intervenție umană. Acest lucru este posibil datorită sistemului de conducere autonomă de nivel 4, dezvoltat în parteneriat cu compania israeliană de mobilitate MOIA.

Volkswagen ID.Buzz AV este echipat cu un sistem complet de senzori, inclusiv 13 camere și nouă sisteme LIDAR. Aceste tehnologii folosesc impulsuri laser pentru a detecta mediul înconjurător și pot gestiona situații dificile precum ploaia sau zăpada, pe care camerele singure le pot interpreta greșit. Spre deosebire de germani, Tesla nu folosește Lidar și se bazează exclusiv pe camere, tehnologie care nu este întotdeauna fiabilă și poate genera erori majore în condus.

În momentul de față, 30 de modele ID.Buzz AV vopsite în negru și bronz circulă singure în Hamburg, fiind operate în cadrul serviciului de ride-pooling al celor de la MOIA. De altfel, al doilea cel mai mare constructor auto din lume plănuiește să comercializeze acest robotaxi împreună cu platforma israeliană sub formă de pachet destinat furnizorilor de servicii de transport, atât publici, cât și privați.

CEO-ul Moia, Sascha Meyer, a declarat că extinderea serviciului va depinde de câștigarea încrederii utilizatorilor, conform The Wall Street Journal.

Tehnologia de conducere autonomă este încă în faza de testare

Deocamdată, în mașini sunt prezenți câte un șofer care este pregătit să preia controlul asupra mașinii în caz de defecțiuni sau de incidente. În prezent, cursele cu robotaxi-urile Volkswagen pot fi rezervate doar de către angajații MOIA, însă americanii vor fi primii clienți de pe piețele internaționale care vor avea acces la această tehnologie.

Tesla a avut o abordare similară, lansând recent robotaxiuri în Austin (Texas), unde însă au fost raportate câteva incidente, inclusiv condus pe contrasens, de către utilizatorii rețelelor sociale. În timpul unei călătorii a jurnaliștilor The Wall Street Journal cu monovolumul ID.Buzz AV, operatorul de siguranță a fost nevoit să intervină de mai multe ori pentru a corecta traseul vehiculului autonom.

Volkswagen a anunțat o colaborare cu Uber prin care va lansa în 2026 un taxi autonom în Statele Unite. Prin intermediul companiei de ride sharing, americanii vor putea folosi noile ID.Buzz AV începând din primăvara anului viitor. De altfel, Volkswagen a anunțat că serviciul propriu de robotaxi va funcționa în Los Angeles.

Din punct de vedere economic, sectorul vehiculelor autonome este estimat să crească semnificativ, numai în Marea Britanie fiind anticipată o creștere de 58 de miliarde de dolari datorită tehnologiei de conducere autonomă. Abordarea eficientă din punct de vedere al costurilor a Volkswagen, care împarte senzorii cu Porsche și Audi, îl poziționează pentru a concura fără pierderile uriașe întâmpinate de alții, precum Cruise de la GM, care a „topit” peste 10 miliarde de dolari înainte de a-și reduce activitatea, notează Evxl.co.

Alte articole importante
CEO-ul JPMorgan: Europa are o problemă reală: a alungat afacerile, investițiile și inovația. Asta e un lucru rău pentru SUA
CEO-ul JPMorgan: Europa are o problemă reală: a alungat afacerile, investițiile și inovația. Asta e un lucru rău pentru SUA
Directorul general al JPMorgan Chase & Co., Jamie Dimon, avertizează că slăbiciunea economică și fragmentarea Europei reprezintă un risc strategic pentru Statele Unite, în condițiile în care continentul continuă să piardă competitivitate, investiții și capacitate de inovare. Declarațiile au fost făcute sâmbătă, în cadrul Reagan National Defense Forum. „Europa are o problemă reală. Au lucruri […]
UE intensifică presiunea asupra Big Tech. Comisia Europeană anunță noi sancțiuni pentru rețeaua X
Companii
UE intensifică presiunea asupra Big Tech. Comisia Europeană anunță noi sancțiuni pentru rețeaua X
Comisia Europeană a deschis o nouă etapă în războiul juridic cu marile platforme digitale, avertizând că va impune sancțiuni financiare semnificative companiei X, deținute de Elon Musk. Sancțiunile vizează presupuse încălcări ale Digital Services Act (DSA) – cadrul legislativ european care reglementează moderarea conținutului, transparența algoritmilor și gestionarea riscurilor sistemice pe platformele online majore. UE […]
ANALIZĂ
Jocurile minții pe Wall Street. Ce au învățat investitorii din poker, șah sau puzzle-uri 
Jocurile minții pe Wall Street. Ce au învățat investitorii din poker, șah sau puzzle-uri 
Piețele financiare sunt profund conectate cu puzzle-urile, pariurile și jocurile. Întrebați un manager de fond speculativ și un jucător de poker cât ar trebui să parieze într-o anumită mână. Există șanse mari ca amândoi să se bazeze pe o formulă matematică numită criteriul Kelly. Întrebați un analist de acțiuni dacă Nvidia Corp. merită cumpărată și […]
Elon Musk neagă informațiile privind planurile de 800 miliarde dolari ale SpaceX: „Nu este corect”
Tehnologie
Elon Musk neagă informațiile privind planurile de 800 miliarde dolari ale SpaceX: „Nu este corect”
Elon Musk a negat informațiile din presă potrivit cărora producătorul său de rachete și sateliți, SpaceX, ar urmări o evaluare de 800 de miliarde de dolari printr-o vânzare de acțiuni. „Au existat multe articole care susțin că SpaceX strânge capital la o evaluare de 800 de miliarde de dolari, ceea ce nu este corect”, a […]
România urcă în clasamentele europene: traficul aerian crește cu 8,2% în 2025
România urcă în clasamentele europene: traficul aerian crește cu 8,2% în 2025
Anul 2025 se încheie pentru România cu cifre surprinzătoare în sectorul transportului aerian. În primele nouă luni ale anului, peste 21,45 milioane de pasageri au călătorit pe rutele interne și internaționale, cu 8,2% mai mult față de anul precedent, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică. București, Cluj și Iași rămân cele mai importante […]
ANALIZĂ
Prețul telefoanelor Android va exploda în 2026. Boom-ului AI rescrie tehnologia de bază a industriei
Analize-previziuni
Prețul telefoanelor Android va exploda în 2026. Boom-ului AI rescrie tehnologia de bază a industriei
Telefoanele cu camere mai bune, ecrane uriașe și stocare generoasă au crescut mereu prețurile pe piața telefoniei. Dar în 2026, un component banal – memoria – ar putea deveni principalul vinovat pentru scumpiri, avertizează analiștii. Dacă plănuiai să îți schimbi telefonul anul viitor, pregătește-te pentru o creștere masivă a prețului. Iar efectul nu lovește doar […]