Prima pagină » Volkswagen își face intrarea în lumea robotaxiurilor, o piață de zeci de miliarde de dolari

Volkswagen își face intrarea în lumea robotaxiurilor, o piață de zeci de miliarde de dolari

Volkswagen își face intrarea în lumea robotaxiurilor, o piață de zeci de miliarde de dolari
Fotografii: MOIA.io

Volkswagen a dezvăluit versiunea de serie a primului său robotaxi cu care speră să oprească dominația liderilor pieței de mobilitate autonomă Waymo și Tesla.

Acesta se numește ID.Buzz AV, este complet electric și dotat cu tehnologie avansată de conducere autonomă și marchează debutul mărcii din Wolfsburg în cursa pentru viitorul transportului urban fără șoferi.

Volkswagen lansează robotaxi-ul destinat să rivalizeze cu Waymo și Tesla

Volkswagen își face intrarea în lumea robotaxiurilor, o piață de zeci de miliarde de dolari

Succesul robotaxi-urilor dezvoltate de Waymo și de Tesla îi determină pe marii producători de automobile din Europa să intre și ei în competiția globală a vehiculelor autonome. Primul competitor important este Volkswagen, care tocmai a anunțat lansarea modelului ID.Buzz AV. Așa cum sugerează denumirea, acesta are la bază o versiune modificată a monovolumului electric lansat de germani în 2022.

După mai bine de trei ani de testări și dezvoltări, Volkswagen a prezentat primul său robotaxi. Această versiune este capabilă să se deplaseze complet autonom, fără intervenție umană. Acest lucru este posibil datorită sistemului de conducere autonomă de nivel 4, dezvoltat în parteneriat cu compania israeliană de mobilitate MOIA.

Volkswagen ID.Buzz AV este echipat cu un sistem complet de senzori, inclusiv 13 camere și nouă sisteme LIDAR. Aceste tehnologii folosesc impulsuri laser pentru a detecta mediul înconjurător și pot gestiona situații dificile precum ploaia sau zăpada, pe care camerele singure le pot interpreta greșit. Spre deosebire de germani, Tesla nu folosește Lidar și se bazează exclusiv pe camere, tehnologie care nu este întotdeauna fiabilă și poate genera erori majore în condus.

În momentul de față, 30 de modele ID.Buzz AV vopsite în negru și bronz circulă singure în Hamburg, fiind operate în cadrul serviciului de ride-pooling al celor de la MOIA. De altfel, al doilea cel mai mare constructor auto din lume plănuiește să comercializeze acest robotaxi împreună cu platforma israeliană sub formă de pachet destinat furnizorilor de servicii de transport, atât publici, cât și privați.

CEO-ul Moia, Sascha Meyer, a declarat că extinderea serviciului va depinde de câștigarea încrederii utilizatorilor, conform The Wall Street Journal.

Tehnologia de conducere autonomă este încă în faza de testare

Deocamdată, în mașini sunt prezenți câte un șofer care este pregătit să preia controlul asupra mașinii în caz de defecțiuni sau de incidente. În prezent, cursele cu robotaxi-urile Volkswagen pot fi rezervate doar de către angajații MOIA, însă americanii vor fi primii clienți de pe piețele internaționale care vor avea acces la această tehnologie.

Tesla a avut o abordare similară, lansând recent robotaxiuri în Austin (Texas), unde însă au fost raportate câteva incidente, inclusiv condus pe contrasens, de către utilizatorii rețelelor sociale. În timpul unei călătorii a jurnaliștilor The Wall Street Journal cu monovolumul ID.Buzz AV, operatorul de siguranță a fost nevoit să intervină de mai multe ori pentru a corecta traseul vehiculului autonom.

Volkswagen a anunțat o colaborare cu Uber prin care va lansa în 2026 un taxi autonom în Statele Unite. Prin intermediul companiei de ride sharing, americanii vor putea folosi noile ID.Buzz AV începând din primăvara anului viitor. De altfel, Volkswagen a anunțat că serviciul propriu de robotaxi va funcționa în Los Angeles.

Din punct de vedere economic, sectorul vehiculelor autonome este estimat să crească semnificativ, numai în Marea Britanie fiind anticipată o creștere de 58 de miliarde de dolari datorită tehnologiei de conducere autonomă. Abordarea eficientă din punct de vedere al costurilor a Volkswagen, care împarte senzorii cu Porsche și Audi, îl poziționează pentru a concura fără pierderile uriașe întâmpinate de alții, precum Cruise de la GM, care a „topit” peste 10 miliarde de dolari înainte de a-și reduce activitatea, notează Evxl.co.

Alte articole importante
Clasamentul veniturilor medii în Europa: România rămâne în urmă și continuă să taxeze puternic veniturile brute
Clasamentul veniturilor medii în Europa: România rămâne în urmă și continuă să taxeze puternic veniturile brute
Clasamentul veniturilor medii în Europa scoate la iveală o discrepanță uriașă între țările vestice și cele estice. Deși familiile românești muncesc din greu, impozitele mari și sistemele sociale ineficiente le lasă cu un salariu net departe de media europeană. La polul opus, Elveția conduce detașat, cu cele mai mari venituri brute și o rată de […]
România, lider în Europa la emigrație. Peste 3 milioane de români s-au stabilit în alte state europene
România, lider în Europa la emigrație. Peste 3 milioane de români s-au stabilit în alte state europene
România deţine un record în Uniunea Europeană fiind țara cu cel mai mare număr de cetățeni stabiliți în alte state membre. Potrivit datelor publicate recent de Parlamentul European, peste 3,1 milioane de români s-au stabilit în alte state europene, în căutarea unui trai mai bun, a stabilității sau a unei cariere.  România, fruntașă la plecări: […]
Poveștile celor care s-au căsătorit cu chatboții lor AI: dragoste digitală superficială sau conexiune profundă?
Tehnologie
Poveștile celor care s-au căsătorit cu chatboții lor AI: dragoste digitală superficială sau conexiune profundă?
În era tehnologiei avansate, granițele dintre realitate și virtual s-au estompat, deschizând noi orizonturi pentru modul în care trăim și iubim. Astfel, au apărut o serie de utilizatori care s-au căsătorit cu chatboții lor AI, ceea ce i-a făcut pe mulți să se întrebe dacă sunt astfel de relații o expresie a unei nevoi autentice […]
Celine Gauer, responsabila Comisiei Europene cu PNRR, vine să tranșeze soarta miliardelor de euro pentru România
Celine Gauer, responsabila Comisiei Europene cu PNRR, vine să tranșeze soarta miliardelor de euro pentru România
Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) al României se află în aceste zile într-un moment-cheie, marcat de vizita la București a lui Celine Gauer, directorul general al DG RECOVER din cadrul Comisiei Europene și principala voce responsabilă pentru implementarea PNRR la nivel european. În perioada 14-15 iulie, Gauer va purta discuții cu premierul Ilie […]
Inteligența artificială amenință din ce în ce mai mult. Cum reușește Centaur să anticipeze comportamentul uman
Tehnologie
Inteligența artificială amenință din ce în ce mai mult. Cum reușește Centaur să anticipeze comportamentul uman
Un sistem de inteligență artificială, denumit Centaur, a reușit să anticipeze comportamentul uman cu o acuratețe care depășește modelele psihologice tradiționale. Dezvoltat de o echipă internațională de cercetători, acest model ar putea schimba complet modul în care înțelegem mintea umană, cu aplicații directe în medicină, psihologie, educație și tehnologie. Centaur, AI-ul care anticipează comportamentul uman […]
Generația Z și obsesia pentru bani. Cum s-a transformat dorința de lux în noul cult al tinerilor
Generația Z și obsesia pentru bani. Cum s-a transformat dorința de lux în noul cult al tinerilor
Generația Z se confruntă cu influențe enorme legate de valorile materialiste și de dorința de afirmare prin intermediul statutului economic. Obsesia pentru bani și lux s-a transformat într-un nou cult al tinerilor, redefinind succesul și aspirațiile într-o societate în care consumul ostentativ devine simbol al realizării personale. Acest fenomen reflectă nu doar schimbări economice, ci […]