Pe fondul ambițiilor Europei de a-și consolida autonomia în producția de baterii pentru vehicule electrice, Northvolt se confruntă cu mari dificultăți financiare.
Într-un moment-cheie pentru viitorul acestei industrii, o parte din divizia germană a companiei suedeze a intrat oficial într-un proces de restructurare.
Potrivit unui purtător de cuvânt al Northvolt, această solicitare vizează entitatea Northvolt Germany TopCo GmbH, confirmând informațiile apărute recent în publicația germană Der Spiegel.
Deși restructurarea afectează o ramură a operațiunilor, lucrările de construire a uzinei Northvolt din Heide, în nordul Germaniei, sunt în plină desfășurare. Sit-ul este văzut ca un pilon strategic în eforturile Europei de a-și reduce dependența de producătorii asiatici de baterii, într-un moment în care tranziția către mobilitatea electrică se accelerează pe fondul presiunilor climatice și al reglementărilor UE privind emisiile.
Criza de la Northvolt a fost declanșată în luna martie, atunci când compania a solicitat intrarea în insolvență în Suedia. Măsura a zguduit din temelii încrederea în capacitatea Europei de a construi un competitor solid în fața giganților chinezi din domeniul bateriilor.
Fotografii: Unsplash
Falimentul grupului scandinav este considerat unul dintre cele mai mari eșecuri corporative din istoria recentă a Suediei. În același timp, ridică semne de întrebare serioase legate de fezabilitatea pe termen lung a proiectelor europene din acest sector extrem de pretențios, relatează Reuters.
În pofida acestor dificultăți, autoritățile germane rămân, totuși, optimiste. Fostul ministru al economiei, Robert Habeck, și-a exprimat speranța că vor fi atrași noi investitori care să sprijine continuarea proiectului de la Heide. Oficialul german crede că fabrica de baterii pentru vehicule electrice ar putea juca un rol crucial în strategia energetică și industrială a Europei.