Prima pagină » Marks&Spencer intră pe piața hainelor second-hand cu un magazin dedicat pe eBay

Marks&Spencer intră pe piața hainelor second-hand cu un magazin dedicat pe eBay

Marks&Spencer intră pe piața hainelor second-hand cu un magazin dedicat pe eBay
Marks&Spencer intră pe piața hainelor second-hand. Foto: Freepik

Marks&Spencer anunță lansarea unui magazin online de haine second-hand, găzduit pe platforma eBay, prin care urmărește să ofere o nouă casă „favoritelor vechi” ale clienților. Mișcarea marchează o extindere a strategiei lanţului britanic de a valorifica cererea tot mai mare pentru articolele vestimentare reutilizate, o tendință în plină creștere la nivel global.

Cunoscut pentru programul de reciclare a hainelor lansat acum peste zece ani, numit inițial „shwopping” și recent redenumit „Another Life”, retailerul a colectat până acum 36,5 milioane de articole textile second-hand. Majoritatea au fost vândute prin partenerul caritabil Oxfam.

Un impuls nou prin recompense pentru donatori

Pentru a încetini trendul de stagnare a donațiilor, Marks&Spencer lansează un sistem de recompense pentru clienții care donează haine M&S către Oxfam. Aceștia vor primi un voucher de 5 lire sterline, valabil la cumpărături de minimum 35 lire în magazinele fizice sau online M&S, scrie TheGuardian.

Pentru a beneficia de această ofertă, utilizatorii trebuie să completeze un formular scurt pe site-ul M&S sau să scaneze un cod QR din magazine. Ulterior, articolele donate sunt trimise printr-un serviciu gratuit de curierat local către Reskinned, o companie specializată în repararea și revânzarea de haine.

Procesul de recondiționare și vânzare

Hainele M&S care pot fi refolosite vor fi curățate profesionist și reparate de Reskinned, după care vor fi listate în magazinul dedicat pe eBay. Articolele nereutilizabile vor fi reciclate sau reutilizate responsabil.

În acest aranjament, Oxfam va primi 15% din profitul generat de vânzările pe eBay, restul fiind împărțit între Marks & Spencer, eBay și Reskinned. Totodată, Oxfam va continua să vândă hainele donate, inclusiv cele fără eticheta M&S care nu vor intra în magazinul online, prin intermediul propriilor sale locații fizice.

Viziunea responsabilității sustenabile la M&S

Katharine Beacham, șefa departamentului de sustenabilitate în modă la Marks & Spencer, a declarat că lansarea și dezvoltarea programului „shwopping” a schimbat percepția oamenilor asupra hainelor,

“Am vrut să reinventăm acest concept pentru a continua să îmbunătățim felul în care clienții privesc articolele vestimentare și modalitățile prin care le pot da o viață a doua.”

Colaborarea cu eBay oferă companiei oportunitatea de a înțelege mai bine ce caută consumatorii pe piața second-hand și ce îi atrage în procesul de cumpărare. Marks & Spencer analizează rezultatele acestui magazin online înainte de a decide dacă va introduce vânzarea hainelor second-hand și pe alte canale proprii, precum site-ul oficial sau magazinele fizice.

Piața în ascensiune a hainelor second-hand online

Lansarea magazinului online de haine seconde vine pe fondul unei expansiuni rapide a comerțului digital cu articole vestimentare reutilizate. M&S este printre brandurile cel mai des căutate pe eBay, semnalând interesul puternic al consumatorilor pentru produsele sale second-hand.

Companii rivale precum Depop, un marketplace londonez, sunt aproape să atingă vânzări de 1 miliard de dolari anual, după un salt de 35% în trimestrul început la 1 aprilie 2025. Creșterea impresionantă se datorează mai ales extinderii masive pe piața americană, unde numărul cumpărătorilor noi a atins un maxim record.

Vinted, alt jucător important în segmentul hainelor second-hand, a raportat o creștere de 41% a vânzărilor, aproape atingând o cifră de afaceri de 813 milioane de euro pentru anul 2024. Profitul companiei a crescut aproape triplu, ajungând la 95,4 milioane de euro, în condițiile în care în 2023 s-a înregistrat trecerea de la pierderi la profit.

Astfel, inițiativa Marks&Spencer reflectă tendințele globale ale consumatorilor care doresc să combine sustenabilitatea cu achizițiile inteligente, iar brandul britanic încearcă să se poziționeze ca un lider în această revoluție verde în sectorul modei.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]