Prima pagină » Mașinile de lux pierd teren în SUA din cauza tarifelor impuse de Trump

Mașinile de lux pierd teren în SUA din cauza tarifelor impuse de Trump

Mașinile de lux pierd teren în SUA din cauza tarifelor impuse de Trump
Prețurile mașinilor second-hand în SUA, în creștere din cauza tarifelor vamale

Politica tarifară agresivă a administrației Trump în ceea ce privește importurile la mașinile de lux din afara SUA, afectează vânzările globale ale producătorilor auto.

Mărci de prestigiu precum Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover (JLR) și Porsche au raportat scăderi semnificative ale vânzărilor pe piața nord-americană, una dintre cele mai importante pentru segmentul premium.

Politicile comerciale ale lui Trump afectează vânzările la mașinile de lux din SUA

Mașinile de lux pierd teren în SUA din cauza tarifelor impuse de Trump

Foto: Mercedes-Benz

Spre exemplu, constructorul german a înregistrat o scădere de 9% a vânzărilor globale în cel de-al doilea trimestru al anului până la 547.100 de vehicule. De asemenea, vânzările din SUA s-au diminuat cu 12%, până la 74.600 de vehicule, în timp ce pe o altă mare piață a sa, China, vânzările au scăzut cu 19%, la 140.400 de automobile, arată datele oficiale, preluate de publicația The Wall Street Journal. În schimb, Europa a oferit un ușor sprijin, cu o creștere modestă de 1%, Germania remarcându-se cu un avans de 7%.

În ceea ce privește situația din Statele Unite, oficialii Mercedes-Benz au pus această scădere pe seama efectelor generate de tarifele vamale impuse de administrația Trump, care au modificat condițiile de livrare și costurile de operare în piețele internaționale.

Reprezentanții companiei germane au declarat că livrările către dealeri au fost „atent calibrate pentru a naviga prin noile politici tarifare globale”, sugerând o strategie de adaptare la regimul tarifar impredictibil.

Segmentul electric al mărcii din Stuttgart a fost și mai afectat, înregistrând o scădere de 24% a vânzărilor în perioada aprilie-iunie. În ciuda scăderii generale a vânzărilor, acțiunile Mercedes au crescut ușor după anunțul privind rezultatele financiare, susținute de așteptările analiștilor privind îmbunătățirea condițiilor, anunță CBT News.

Exporturile JLR către SUA, suspendate temporar din cauza tarifelor de 25%

Mașinile de lux pierd teren în SUA din cauza tarifelor impuse de Trump

Foto: Jaguar Land Rover

Într-o situație similară se află și Jaguar Land Rover, companie deținută de conglomeratul indian Tata Motors. Marca britanică a raportat o scădere de 10,7% a vânzărilor în al doilea trimestru. Astfel, doar 87.286 de unități au fost comercializate în perioada analizată comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior.

Impactul tarifelor impuse de Casa Albă a fost atât de sever încât, în aprilie, JLR a suspendat temporar exporturile către piața americană, ca reacție directă la decizia administrației Trump de a aplica o taxă de 25% pe autoturismele importate, transmite Reuters.

JLR nu deține nici o uzină în Statele Unite, ceea ce înseamnă că toate modelele destinate pieței americane sunt supuse acestor tarife punitive. Spre exemplu, SUV-ul Land Rover Defender, care este produs în Slovacia, este vizat de tariful de 25%, în timp ce modelele Range Rover, fabricate în Marea Britanie, sunt supuse doar unei taxe de 10%.

Vânzările de sedanuri, SUV-uri și mașini sport ale Jaguar au scăzut cu aproape 72%, ajungând la doar 2.339 de unități, ca parte a unei eliminări treptate care a durat ani, înainte de transformarea într-o marcă complet electrică în 2026. Excluzând performanța Jaguar, vânzările JLR au scăzut cu 5,1%.

Aproximativ două treimi din totalul veniturilor companiei-mamă Tata Motors provin din vânzările realizate de JLR, iar în acest context, politicile tarifare americane pun o presiune majoră pe profitabilitatea grupului. Totodată, compania britanică a indicat că scăderea vânzărilor se datorează în parte și eliminării treptate a vechilor modele Jaguar, în cadrul unei strategii de repoziționare a mărcii pe segmente electrice și moderne.

Vânzările Porsche au scăzut la nivel global

Producătorul german de mașini sport de lux Porsche a anunțat marți că vânzările sale globale au scăzut în prima jumătate a anului. Reprezentanții companiei pun această scădere pe seama condițiilor dificile de piață și a concurenței acerbe, care au dus la un declin de 28% pe piața din China. La nivel global, vânzările constructorului din Zuffenhausen au scăzut cu 6%, până la 146.391 de vehicule în întreaga lume.

Cu toate acestea, livrările în America de Nord, care este cea mai mare piață a companiei, au crescut cu 10%. Dintre vehiculele livrate până în luna iunie a acestui an, 36% au fost electrificate, ceea ce reprezintă o creștere de 14,5% față de anul trecut.

„Creșterea se datorează în principal disponibilității mai mari a produselor pe piață și protecției prețurilor oferite în prima jumătate a anului din cauza creșterii tarifelor de import”, a precizat Porsche într-un comunicat, citat de Reuters.

Alte articole importante
The Economist: 29 de clerici au mâncat ciuperci magice într-un experiment Johns Hopkins
The Economist: 29 de clerici au mâncat ciuperci magice într-un experiment Johns Hopkins
La Johns Hopkins, un grup de 29 clerici din diverse tradiții – creștinism, iudaism, islam și budism – au acceptat să participe la un studiu experimental, în cadrul căruia au primit pentru prima dată psilocibină, substanța activă din ciupercile halucinogene. Experimentul a fost menit să observe impactul psihedelicelor asupra credinței, scrie The Economist. Halucinațiile produse […]
Bani mulți din scurte experiențe exotice? Tineri nomazi europeni sunt ademeniți să devină mineri în Australia
Bani mulți din scurte experiențe exotice? Tineri nomazi europeni sunt ademeniți să devină mineri în Australia
Pe rețelele sociale, tineri europeni descoperă o cale neașteptată către minele de metale și minerale din deșerturile Australiei, unde joburile „FIFO” (fly-in, fly-out) promit tot ce și-ar putea dori un influencer contemporan: câștiguri rapide și experiențe exotice. Influenceri ca Janne D’Huyvetter au transformat munca în tabere izolate, de la curățenie până la operarea utilajelor grele, […]
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Analize
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Când campaniile publicitare scapă de sub control, efectul asupra brandurilor poate fi devastator. De la mesaje considerate insensibile până la imagini acuzate de discriminare, marile branduri au reușit să transforme lansările de marketing în scandaluri răsunătoare. Greșelile lor arată cât de subțire este linia dintre o strategie creativă de impact și o ofensă care ajunge […]
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Tehnologie
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Compania xAI, startup-ul lui Elon Musk dedicat inteligenței artificiale, a deschis un proces la o instanță din Texas împotriva OpenAI și Apple, acuzându-le de „o conspirație pentru monopolizarea piețelor smartphone-urilor și chatbot-urilor AI generative”. Cazul judiciar ridică noi tensiuni în conflictul public tot mai intens dintre Musk și fostul său partener de la OpenAI, Sam […]
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Două dintre cele mai mari grupuri media din Japonia dau în judecată motorul de căutare Perplexity, bazat pe inteligență artificială, pentru presupuse încălcări ale drepturilor de autor, alăturându-se unei liste tot mai lungi de publicații care acționează în instanță companii de AI care le folosesc conținutul. Puterea Financiară a scris pe larg despre bătălia editorilor […]
Japonia inaugurează a doua centrală osmotică din lume. Cum funcționează și ce promite această tehnologie inovatoare
Japonia inaugurează a doua centrală osmotică din lume. Cum funcționează și ce promite această tehnologie inovatoare
În orașul Fukuoka, situat în sud-vestul Japoniei, a fost deschisă prima centrală osmotică din țară, iar a doua de acest fel la nivel global. Această instalație unică utilizează puterea osmozei pentru a alimenta o stație de desalinizare care furnizează apă potabilă regiunii învecinate. Conform estimărilor, centrala va produce aproximativ 880.000 kilowați-oră anual, suficientă energie pentru […]