Prima pagină » Nou record pentru piața bunurilor de larg consum din România: creștere de 11% într-un an

Nou record pentru piața bunurilor de larg consum din România: creștere de 11% într-un an

Nou record pentru piața bunurilor de larg consum din România: creștere de 11% într-un an
Foto: Freepik

Piața bunurilor de larg consum din România a înregistrat o creștere de 11%, semnalând un avans important al acestui sector în ultimul an.

Evoluția reflectă atât schimbările în comportamentul de cumpărare al consumatorilor, cât și adaptarea companiilor la noile condiții economice.

Românii cheltuie mai mult: piața bunurilor de larg consum s-a majorat cu 11%

Nou record pentru piața bunurilor de larg consum din România: creștere de 11% într-un an

Piața bunurilor de larg consum (FMCG) din România a înregistrat în prima jumătate a anului curent o creștere de 11%. Jumătate din acest avans a fost generat de inflație, iar cealaltă jumătate de factori precum creșterea volumelor (+3,5%) și fenomenul de „up-trading”, prin care consumatorii aleg produse mai scumpe și de calitate superioară.

Totodată, analiza arată că frecvența de cumpărare s-a redresat după scăderile din anul precedent, transmite Agerpres, care preia datele publicate de YouGov Shopper.

Promoțiile rămân un element-cheie în decizia de cumpărare, având o pondere ridicată în categoriile de bere, vin, dulciuri, hrană pentru animale și produse de curățenie. În schimb, pe segmente precum lactate, ulei, cafea sau alimente congelate, importanța promoțiilor s-a redus.

Un alt trend semnalat de raport îl reprezintă consolidarea brandurilor de producător, care dețin în prezent aproximativ trei sferturi din consumul casnic FMCG, în detrimentul mărcilor private.

Comerțul online, „vedeta” pieței locale

La nivel de canale de vânzare, datele YouGov Shopper România arată că discounterii și comerțul online au fost singurele segmente care au depășit ritmul mediu de creștere al pieței în prima jumătate a lui 2025.

Discounterii se apropie de pragul de 30% cotă de piață, în timp ce comerțul tradițional a scăzut sub 25%. De asemenea, hypermarket-urile au pierdut ușor teren, ajungând la o cotă de 24,5%, mai ales în București și în Ilfov, acolo unde discounterii și supermarketurile au înregistrat cele mai bune performanțe.

În schimb, comerțul online continuă să fie „vedeta” pieței, cu o creștere de 25% în primele șase luni ale anului, susținută fiind de extinderea acoperirii, creșterea frecvenței de achiziție și majorarea valorii coșului mediu de cumpărături.

Studiul este realizat de YouGov Shopper (cunoscut anterior ca GfK Consumer Panel până în 2023), care monitorizează în România un panel de 6.000 de gospodării reprezentative la nivel național. Compania face parte din grupul global YouGov, cu prezență în America, Europa, Orientul Mijlociu, India și regiunea Asia-Pacific.

Alte articole importante
Germania susține că acordul comercial UE-SUA impune tarife auto mai mici
Companii
Germania susține că acordul comercial UE-SUA impune tarife auto mai mici
Germania avertizează că acordul comercial dintre UE și SUA nu va putea progresa fără tarife auto mai mici. Berlinul insistă asupra faptului că reducerea taxelor la automobile reprezintă o condiție esențială pentru echilibrarea relațiilor comerciale transatlantice. Germania condiționează acordul comercial UE-SUA de reducerea tarifelor la automobile Germania a transmis că Statele Unite trebuie să își […]
Românii vor plăti mai mult pentru casele lor! Bolojan anunță creșterea impozitelor pe proprietate din 2026 – unde se situează România față de restul Europei
Românii vor plăti mai mult pentru casele lor! Bolojan anunță creșterea impozitelor pe proprietate din 2026 – unde se situează România față de restul Europei
Impozitele pe proprietăți variază semnificativ în Europa, unele state colectând sume uriașe din această sursă, în timp ce altele abia dacă adaugă câteva procente la PIB. România se află printre țările unde taxarea proprietății este printre cele mai mici, însă acest lucru ar putea să se schimbe radical din 2026, odată cu pachetul fiscal anunțat […]
Scandal pe șine: Alstom cere statului român despăgubiri de 1 milion de lei
Scandal pe șine: Alstom cere statului român despăgubiri de 1 milion de lei
Gigantul francez Alstom, compania care furnizează trenuri electrice și sisteme de transport în toată lumea, a deschis un nou proces împotriva statului român. Miza este restituirea unei cauțiuni de un milion de lei, legată de celebra licitație pentru 37 de rame inter-regionale.  Alstom vs. Statul român: un milion de lei pe masa judecătorilor Pe 14 […]
7 din 10 americani cred că inteligența artificială le va fura locurile de muncă pentru totdeauna
Tehnologie
7 din 10 americani cred că inteligența artificială le va fura locurile de muncă pentru totdeauna
Un sondaj recent Reuters/Ipsos arată că majoritatea americanilor privesc cu teamă expansiunea fulgerătoare a inteligenței artificiale. Deși rata șomajului din SUA rămâne scăzută, frica de pierderea locurilor de muncă, de manipulări politice și de utilizări militare ale AI atinge cote alarmante. Teama de șomaj în masă: americanii se tem din ce în ce mai mult […]
Swatch își cere scuze chinezilor după o reclamă controversată cu un gest de „ochi înclinați”. Casa de ceasuri, acuzată de discriminare
Companii
Swatch își cere scuze chinezilor după o reclamă controversată cu un gest de „ochi înclinați”. Casa de ceasuri, acuzată de discriminare
Casa elvețiană de ceasuri Swatch a fost nevoită să retragă o reclamă care a stârnit indignare în rândul utilizatorilor rețelelor sociale din China. În spotul publicitar, un model făcea un gest cu ambele mâini de ridicare a colțurilor ochilor, gest considerat ofensator, fiind asociat cu o caricatură rasistă istorică ce vizează etnia asiatică. Reclama care […]
Mașinile Tesla, mai accesibile în Marea Britanie: leasing la jumătate față de 2024
Companii
Mașinile Tesla, mai accesibile în Marea Britanie: leasing la jumătate față de 2024
În Marea Britanie, costul unui leasing pentru un automobil Tesla a scăzut spectaculos, ajungând la puțin peste jumătate din nivelul de acum un an. Această reducere reflectă presiunea tot mai mare de pe piața vehiculelor electrice, precum și intensificarea competiției dintre producători. Prețurile la leasing pentru Tesla în Marea Britanie s-au redus la jumătate față […]