Piața bunurilor de larg consum din România a înregistrat o creștere de 11%, semnalând un avans important al acestui sector în ultimul an.
Evoluția reflectă atât schimbările în comportamentul de cumpărare al consumatorilor, cât și adaptarea companiilor la noile condiții economice.
Piața bunurilor de larg consum (FMCG) din România a înregistrat în prima jumătate a anului curent o creștere de 11%. Jumătate din acest avans a fost generat de inflație, iar cealaltă jumătate de factori precum creșterea volumelor (+3,5%) și fenomenul de „up-trading”, prin care consumatorii aleg produse mai scumpe și de calitate superioară.
Totodată, analiza arată că frecvența de cumpărare s-a redresat după scăderile din anul precedent, transmite Agerpres, care preia datele publicate de YouGov Shopper.
Promoțiile rămân un element-cheie în decizia de cumpărare, având o pondere ridicată în categoriile de bere, vin, dulciuri, hrană pentru animale și produse de curățenie. În schimb, pe segmente precum lactate, ulei, cafea sau alimente congelate, importanța promoțiilor s-a redus.
Un alt trend semnalat de raport îl reprezintă consolidarea brandurilor de producător, care dețin în prezent aproximativ trei sferturi din consumul casnic FMCG, în detrimentul mărcilor private.
La nivel de canale de vânzare, datele YouGov Shopper România arată că discounterii și comerțul online au fost singurele segmente care au depășit ritmul mediu de creștere al pieței în prima jumătate a lui 2025.
Discounterii se apropie de pragul de 30% cotă de piață, în timp ce comerțul tradițional a scăzut sub 25%. De asemenea, hypermarket-urile au pierdut ușor teren, ajungând la o cotă de 24,5%, mai ales în București și în Ilfov, acolo unde discounterii și supermarketurile au înregistrat cele mai bune performanțe.
În schimb, comerțul online continuă să fie „vedeta” pieței, cu o creștere de 25% în primele șase luni ale anului, susținută fiind de extinderea acoperirii, creșterea frecvenței de achiziție și majorarea valorii coșului mediu de cumpărături.
Studiul este realizat de YouGov Shopper (cunoscut anterior ca GfK Consumer Panel până în 2023), care monitorizează în România un panel de 6.000 de gospodării reprezentative la nivel național. Compania face parte din grupul global YouGov, cu prezență în America, Europa, Orientul Mijlociu, India și regiunea Asia-Pacific.