Retailerul suedez H&M raportează un salt spectaculos al profitului în trimestrul al treilea. Acțiunile companiei cresc cu până la 11%, semnalând o revenire mult așteptată.
H&M a anunțat joi că profitul operațional pentru trimestrul al treilea din 2025 a ajuns la 4,9 miliarde coroane suedeze, comparativ cu 3,5 miliarde în aceeași perioadă din 2024.
Vânzările nete în monede locale au crescut modest, cu 2%, totalizând 57 de miliarde coroane suedeze. Totuși, compania a reușit să își majoreze marja operațională la 8,6%, față de 5,9% anul trecut.
Potrivit raportului citat de Financial Times, aceste rezultate peste așteptări se datorează unei oferte îmbunătățite pentru clienți, unor margini brute mai ridicate și unui control strict al costurilor.
H&M a traversat o perioadă complicată, fiind prinsă între concurența acerbă a Zara (Inditex) și ascensiunea explozivă a jucătorilor chinezi Shein și Temu.
În ultimii doi ani, retailerul suedez a implementat o strategie de închidere a magazinelor neprofitabile și de consolidare a canalului online. Astăzi, această strategie generează deja peste 30% din totalul vânzărilor.
CEO-ul Daniel Ervér, aflat la conducerea grupului din 2024, a declarat că presiunea venită din partea rivalilor și contextul economic dificil i-au forțat să se diferențieze prin designuri mai proaspete și produse cu valoare adăugată.
„Consumatorii au portofelul sub presiune, dar rămân pasionați de modă”, a spus acesta.
Anunțul rezultatelor financiare a provocat o reacție rapidă pe piețele financiare.
Acțiunile H&M au crescut joi dimineață cu până la 11%. Această creștere duce avansul cumulat al grupului de la începutul anului la peste 14%.
Totuși, în ciuda acestei reveniri, acțiunile sunt încă cu aproximativ 6% sub nivelul înregistrat în urmă cu un an.
Analiștii de la Citi au subliniat performanțe solide în Europa de Est și de Vest. În Europa de Sud și Asia, vânzările au rămas mai slabe.
H&M operează în prezent 3.680 de magazine la nivel global, inclusiv brandurile Cos și & Other Stories.
În primele nouă luni din 2025, compania a închis 97 de locații, dintre care 26 doar în trimestrul al treilea. În paralel, îmbunătățirile lanțurilor de aprovizionare au redus stocurile și au adus o mai mare flexibilitate.
„Cu o pondere mai mare a achizițiilor sezoniere și un lanț de aprovizionare mai eficient, vedem oportunități de optimizare în trimestrul patru”, a transmis compania.
Experții spun că H&M și-a redefinit locul în peisajul global al fast-fashion.
Russ Mould, director de investiții la AJ Bell, a explicat că retailerul a avut de ales: fie să concureze direct cu discounterii, fie să se repoziționeze ca un brand accesibil, dar cu produse de calitate mai bună și design atractiv.
„Primele dovezi arată că strategia funcționează”, a spus acesta.
Totuși, Mould a avertizat că tarifele ridicate ar putea afecta marjele în trimestrele următoare.