Prima pagină » Luca de Meo și-a anunțat intempestiv plecarea de la conducerea Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?

Luca de Meo și-a anunțat intempestiv plecarea de la conducerea Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?

Luca de Meo și-a anunțat intempestiv plecarea de la conducerea Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?
Fotografii: Renault

Luca de Meo, care este CEO-ul grupului Renault din 2020, și-a anunțat intempestiv plecarea de la conducerea companiei franceze.

Decizia sa marchează un moment de cotitură pentru grup, inclusiv pentru marca românească Dacia, care sub conducerea sa a câștigat vizibilitate și importanță strategică.

Luca de Meo părăsește grupul Renault din care face parte și Dacia

Luca de Meo va părăsi Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?

Luca de Meo, CEO-ul italian care a condus Renault în ultimii cinci ani, și-a anunțat plecarea din fruntea companiei spre surprinderea generală, inclusiv a conducerii și angajaților grupului francez. Publicația Le Monde a dezvăluit că de Meo va prelua conducerea Kering, gigantul din industria de lux care deține branduri precum Gucci, Yves Saint Laurent, Ulysse Nardin, Bottega Veneta, Boucheron și Brioni.

Conform informațiilor apărute în presa franceză, joi, 12 iunie, de Meo i-ar fi făcut cunoscută președintelui Renault, Jean-Dominique Senard, intenția de a părăsi grupul. Informația plecării sale a fost ținută secret timp de trei zile, fiind făcută publică de producătorul auto în seara zilei de duminică, 15 iunie. De asemenea, a fost stabilită și data la care de Meo va părăsi efectiv Renault: 15 iulie.

„Vine un moment în viață când știi că treaba e gata. La grupul Renault am făcut față unor provocări imense în mai puțin de cinci ani! Am realizat ceea ce mulți credeau imposibil. Astăzi, rezultatele vorbesc de la sine: sunt cele mai bune din istoria noastră. Avem o echipă puternică și o organizație agilă. De asemenea, avem un plan strategic pregătit pentru următoarea generație de produse. Acesta este motivul pentru care am decis că este timpul să predau ștafeta”, a declarat Luca de Meo.

Anunțul a venit duminică seară, târziu, și a avut un impact imediat asupra piețelor. Concret, acțiunile Renault au scăzut luni dimineață cu 6%, reflectând incertitudinea pe care a provocat-o această decizie neașteptată, la fel de neașteptată ca aceea de finalul anului trecut, când Carlos Tavares a plecat de la conducerea grupului Stellantis. Consiliul de administrație de la Renault urmează să desemneze un nou CEO înainte de plecarea lui Luca de Meo, după cum a precizat o sursă din interior, conform Agerpres.

Cine este Luca de Meo

„Să ajungi în sectorul de lux la 58 de ani, după o întreagă carieră în industria auto, este uimitor”, a declarat un director executiv Renault. La rândul său, un lider sindical Renault, a spus, citat fiind de Le Figaro. „Este o surpriză totală. Nu ne așteptam la plecarea sa”. Acesta a adăugat că „Cinci ani la conducerea companiei este puțin, dar rezultatele companiei sunt net superioare față de momentul în care a preluat conducerea”.

La doar câteva zile după ce prezentase un nou plan strategic pentru următorii cinci ani în fața boardului Renault, care includea proiecte ambițioase de electrificare, extindere în apărare și consolidarea gamei de modele, Luca de Meo a luat decizia radicală de a renunța la rolul pe care încă îl are în industria auto în favoarea unuia complet diferit.

În vârstă de 58 de ani, Luca de Meo are o vastă experiență în industria auto, cu funcții importante ocupate la Fiat în anii ’90, la Volkswagen și Audi, iar apoi la conducerea mărcii Seat. În iulie 2020, într-un moment de criză profundă pentru Renault, a fost adus la conducerea companiei franceze și a lansat planul de redresare intitulat „Renaulution”, care a repoziționat strategic grupul pe direcții de eficiență operațională, electrificare și profitabilitate. Doi ani la rând, sub conducerea lui, Renault a câștigat premiul „Mașina Anului în Europa”.

Sub conducerea lui de Meo, Renault a revenit în zona verde a rezultatelor financiare și a recâștigat încrederea pieței. Inclusiv marca Dacia, parte a grupului, a cunoscut un reviriment puternic, cu modele apreciate pe piețele europene, iar De Meo a elogiat frecvent rolul strategic al brandului românesc în arhitectura Renault.

Ce rol a avut de Meo în evoluția Dacia

Luca de Meo va părăsi Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?

Demisia lui reprezintă un pas înapoi pentru un producător pe care de Meo îl revitalizase în ultimii ani, în pofida provocărilor semnificative cu care se confruntă industria auto globală, inclusiv tranziția către electromobilitate, escaladarea tensiunilor comerciale și creșterea concurenței din partea constructorilor chinezi.

În februarie, de Meo le-a spus investitorilor că grupul auto francez lucrează la o nouă strategie pe termen mediu care îl va ajuta să-și consolideze noile modele, inclusiv Renault 5 electric și SUV-ul Dacia Bigster.

Luca de Meo a avut un impact semnificativ nu doar asupra grupului, ci și asupra evoluției brandului Dacia. Sub conducerea sa, marca de la Mioveni a fost reorganizată ca o entitate de business distinctă în cadrul grupului Renault, cu un plan strategic clar de extindere pe piețele internaționale și de diversificare a portofoliului de modele.

De altfel, Luca de Meo a fost și inițiatorul mutării mărcii către segmentul automobilelor compacte, vizând marje de profit mai ridicate, iar lansarea SUV-ului Bigster marchează primul pas în această direcție, urmând să fie completată de alte două modele în perioada următoare.

Alte articole importante
Restricțiile de imigrație anunțate de Trump schimbă regulile pentru recrutări, călătorii și parteneriate în finanțe
Restricțiile de imigrație anunțate de Trump schimbă regulile pentru recrutări, călătorii și parteneriate în finanțe
Politicile de imigrație tot mai stricte promovate de președintele Donald Trump încep să afecteze serios industria financiară americană. De la verificări intense în tranzacții de fuziuni și achiziții, până la strategii alternative de angajare și temeri privind călătoriile internaționale, firmele de pe Wall Street resimt deja impactul unei posibile noi ere de izolaționism. Restricțiile de […]
Nvidia este prima companie care atinge o capitalizare de 4 trilioane de dolari. Acțiunile, la un maxim istoric
Nvidia este prima companie care atinge o capitalizare de 4 trilioane de dolari. Acțiunile, la un maxim istoric
Nvidia a ajuns la o capitalizare bursieră de 4 trilioane de dolari, devenind prima companie listată la bursă din lume care atinge acest prag istoric. Ascensiunea spectaculoasă subliniază explozia cererii în sectorul de tehnologie AI, în contextul în care corporația americană domină industria globală a procesoarelor grafice. Capitalizare istorică: Nvidia atinge 4 trilioane de dolari […]
Mașinile de lux pierd teren în SUA din cauza tarifelor impuse de Trump
Companii
Mașinile de lux pierd teren în SUA din cauza tarifelor impuse de Trump
Politica tarifară agresivă a administrației Trump în ceea ce privește importurile la mașinile de lux din afara SUA, afectează vânzările globale ale producătorilor auto. Mărci de prestigiu precum Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover (JLR) și Porsche au raportat scăderi semnificative ale vânzărilor pe piața nord-americană, una dintre cele mai importante pentru segmentul premium. Politicile comerciale ale […]
Cum au recuperat consumatorii români sute de mii de euro din tranzacții internaționale eșuate
Analize
Cum au recuperat consumatorii români sute de mii de euro din tranzacții internaționale eșuate
În primele șase luni ale anului 2025, consumatorii români au reușit să recupereze peste 210.000 de euro, după ce au semnalat dificultăți întâmpinate în tranzacții cu firme din alte țări europene. Aceste cazuri au fost gestionate gratuit de Centrul European al Consumatorilor (ECC) din România, care a oferit sprijin în soluționarea litigiilor transfrontaliere, scrie Puterea.ro. […]
Topul celor mai costisitoare infracțiuni financiare în 2024. Peste 16 miliarde de dolari „evaporați” în fraude investigate de FBI
Topul celor mai costisitoare infracțiuni financiare în 2024. Peste 16 miliarde de dolari „evaporați” în fraude investigate de FBI
Numărul de infracțiuni financiare continuă să se înmulțească, provocând pierderi atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii. În decursul anului trecut, peste 850.000 de plângeri au fost depuse la FBI, pierderile totale ridicându-se la 16,6 miliarde de dolari. Topul celor mai costisitoare infracțiuni financiare în 2024, potrivit FBI Pe măsură ce infracțiunile financiare devin […]
Grok, chatbotul lui Elon Musk, forțat să șteargă postări care îl laudau pe Hitler și conțineau comentarii antisemite
Tehnologie
Grok, chatbotul lui Elon Musk, forțat să șteargă postări care îl laudau pe Hitler și conțineau comentarii antisemite
Chatbotul Grok, dezvoltat de firma de inteligență artificială xAI a lui Elon Musk, a fost nevoit să elimine o serie de postări „inadecvate” după ce a început să facă afirmații controversate, inclusiv laude la adresa lui Adolf Hitler și comentarii antisemite în răspunsurile oferite utilizatorilor pe platforma X. Postări șocante și autoclasificare ca „MechaHitler” Printre […]