Prima pagină » Luca de Meo și-a anunțat intempestiv plecarea de la conducerea Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?

Luca de Meo și-a anunțat intempestiv plecarea de la conducerea Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?

Luca de Meo și-a anunțat intempestiv plecarea de la conducerea Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?
Fotografii: Renault

Luca de Meo, care este CEO-ul grupului Renault din 2020, și-a anunțat intempestiv plecarea de la conducerea companiei franceze.

Decizia sa marchează un moment de cotitură pentru grup, inclusiv pentru marca românească Dacia, care sub conducerea sa a câștigat vizibilitate și importanță strategică.

Luca de Meo părăsește grupul Renault din care face parte și Dacia

Luca de Meo va părăsi Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?

Luca de Meo, CEO-ul italian care a condus Renault în ultimii cinci ani, și-a anunțat plecarea din fruntea companiei spre surprinderea generală, inclusiv a conducerii și angajaților grupului francez. Publicația Le Monde a dezvăluit că de Meo va prelua conducerea Kering, gigantul din industria de lux care deține branduri precum Gucci, Yves Saint Laurent, Ulysse Nardin, Bottega Veneta, Boucheron și Brioni.

Conform informațiilor apărute în presa franceză, joi, 12 iunie, de Meo i-ar fi făcut cunoscută președintelui Renault, Jean-Dominique Senard, intenția de a părăsi grupul. Informația plecării sale a fost ținută secret timp de trei zile, fiind făcută publică de producătorul auto în seara zilei de duminică, 15 iunie. De asemenea, a fost stabilită și data la care de Meo va părăsi efectiv Renault: 15 iulie.

„Vine un moment în viață când știi că treaba e gata. La grupul Renault am făcut față unor provocări imense în mai puțin de cinci ani! Am realizat ceea ce mulți credeau imposibil. Astăzi, rezultatele vorbesc de la sine: sunt cele mai bune din istoria noastră. Avem o echipă puternică și o organizație agilă. De asemenea, avem un plan strategic pregătit pentru următoarea generație de produse. Acesta este motivul pentru care am decis că este timpul să predau ștafeta”, a declarat Luca de Meo.

Anunțul a venit duminică seară, târziu, și a avut un impact imediat asupra piețelor. Concret, acțiunile Renault au scăzut luni dimineață cu 6%, reflectând incertitudinea pe care a provocat-o această decizie neașteptată, la fel de neașteptată ca aceea de finalul anului trecut, când Carlos Tavares a plecat de la conducerea grupului Stellantis. Consiliul de administrație de la Renault urmează să desemneze un nou CEO înainte de plecarea lui Luca de Meo, după cum a precizat o sursă din interior, conform Agerpres.

Cine este Luca de Meo

„Să ajungi în sectorul de lux la 58 de ani, după o întreagă carieră în industria auto, este uimitor”, a declarat un director executiv Renault. La rândul său, un lider sindical Renault, a spus, citat fiind de Le Figaro. „Este o surpriză totală. Nu ne așteptam la plecarea sa”. Acesta a adăugat că „Cinci ani la conducerea companiei este puțin, dar rezultatele companiei sunt net superioare față de momentul în care a preluat conducerea”.

La doar câteva zile după ce prezentase un nou plan strategic pentru următorii cinci ani în fața boardului Renault, care includea proiecte ambițioase de electrificare, extindere în apărare și consolidarea gamei de modele, Luca de Meo a luat decizia radicală de a renunța la rolul pe care încă îl are în industria auto în favoarea unuia complet diferit.

În vârstă de 58 de ani, Luca de Meo are o vastă experiență în industria auto, cu funcții importante ocupate la Fiat în anii ’90, la Volkswagen și Audi, iar apoi la conducerea mărcii Seat. În iulie 2020, într-un moment de criză profundă pentru Renault, a fost adus la conducerea companiei franceze și a lansat planul de redresare intitulat „Renaulution”, care a repoziționat strategic grupul pe direcții de eficiență operațională, electrificare și profitabilitate. Doi ani la rând, sub conducerea lui, Renault a câștigat premiul „Mașina Anului în Europa”.

Sub conducerea lui de Meo, Renault a revenit în zona verde a rezultatelor financiare și a recâștigat încrederea pieței. Inclusiv marca Dacia, parte a grupului, a cunoscut un reviriment puternic, cu modele apreciate pe piețele europene, iar De Meo a elogiat frecvent rolul strategic al brandului românesc în arhitectura Renault.

Ce rol a avut de Meo în evoluția Dacia

Luca de Meo va părăsi Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?

Demisia lui reprezintă un pas înapoi pentru un producător pe care de Meo îl revitalizase în ultimii ani, în pofida provocărilor semnificative cu care se confruntă industria auto globală, inclusiv tranziția către electromobilitate, escaladarea tensiunilor comerciale și creșterea concurenței din partea constructorilor chinezi.

În februarie, de Meo le-a spus investitorilor că grupul auto francez lucrează la o nouă strategie pe termen mediu care îl va ajuta să-și consolideze noile modele, inclusiv Renault 5 electric și SUV-ul Dacia Bigster.

Luca de Meo a avut un impact semnificativ nu doar asupra grupului, ci și asupra evoluției brandului Dacia. Sub conducerea sa, marca de la Mioveni a fost reorganizată ca o entitate de business distinctă în cadrul grupului Renault, cu un plan strategic clar de extindere pe piețele internaționale și de diversificare a portofoliului de modele.

De altfel, Luca de Meo a fost și inițiatorul mutării mărcii către segmentul automobilelor compacte, vizând marje de profit mai ridicate, iar lansarea SUV-ului Bigster marchează primul pas în această direcție, urmând să fie completată de alte două modele în perioada următoare.

Alte articole importante
EXCLUSIV. Grigore Horhoianu, PhD în fizică nucleară despre retehnologizarea U1 de la Cernavodă: O provocare majoră pentru România. Tehnologia CANDU și-a atins limitele de atractivitate economică și tehnică
EXCLUSIV. Grigore Horhoianu, PhD în fizică nucleară despre retehnologizarea U1 de la Cernavodă: O provocare majoră pentru România. Tehnologia CANDU și-a atins limitele de atractivitate economică și tehnică
Retehnologizarea reactorului 1 de la Cernavodă, estimată la 1,9 miliarde de euro, este „un caz sensibil pentru România”, apreciază Grigore Horhoianu, PhD în fizică nucleară și fost cercetător științific principal gradul I la ICN (Institutul de Cercetări Nucleare), într-o amplă analiză exclusivă pentru Puterea Financiară. Unitatea 1, bazată pe un reactor nuclear de tip CANDU, […]
Profitul Berkshire Hathaway scade și tarifele lui Trump amenință viitorul conglomeratului de 344 miliarde $
Profitul Berkshire Hathaway scade și tarifele lui Trump amenință viitorul conglomeratului de 344 miliarde $
Berkshire Hathaway, conglomeratul legendar condus de Warren Buffett, a raportat o scădere de 4% a profitului operațional în al doilea trimestru din 2025 și avertizează că noile tarife comerciale impuse de administrația Trump ar putea provoca daune semnificative afacerilor sale și investițiilor viitoare. Berkshire Hathaway, în scădere după tarifele lui Trump Berkshire Hathaway, una dintre […]
Ethereum la 10 ani: Cum a ajuns un proiect creat de un tânăr vizionar să devină infrastructura secretă a Wall Street-ului și motorul noii revoluții financiare
Ethereum la 10 ani: Cum a ajuns un proiect creat de un tânăr vizionar să devină infrastructura secretă a Wall Street-ului și motorul noii revoluții financiare
În doar un deceniu, Ethereum a trecut de la un experiment al unui grup mic de dezvoltatori la o rețea blockchain de 420 de miliarde de dolari, esențială pentru finanțele globale. Dintr-un apartament improvizat din Berlin, proiectul a ajuns să fie baza pentru bănci, burse și milioane de tranzacții zilnice, transformând pentru totdeauna felul în […]
Producătorii auto din Europa caută soluții pentru a evita tarifele impuse de SUA
Companii
Producătorii auto din Europa caută soluții pentru a evita tarifele impuse de SUA
Producătorii auto din Europa încearcă să găsească soluții pentru a evita tarifele vamale impuse recent de administrația Trump, care amenință profitabilitatea și competitivitatea industriei. În contextul noilor taxe, constructorii caută soluții rapide și negocieri urgente pentru a minimiza impactul economic și riscul relocării producției. Tarifele SUA amenință industria auto din Europa: producătorii cer soluții rapide […]
Băncile din UE sunt pregătite pentru criză, dar riscă pierderi estimate de 547 miliarde de dolari
Băncile din UE sunt pregătite pentru criză, dar riscă pierderi estimate de 547 miliarde de dolari
Băncile din UE sunt pregătite să facă față în caz de criză globală cauzată de tensiunile generate de un război comercial, dar riscă pierderi uriașe. Totuși, în cel mai sever scenariu, sectorul bancar s-ar putea confrunta cu pierderi totale de până la 547 miliarde de dolari în următorii trei ani. Băncile din UE rezistă unei […]
Cum arată mega-iahtul secret al lui Bill Gates, scos la vânzare pentru 645 de milioane de dolari, dar pe care miliardarul nu a călcat niciodată
Cum arată mega-iahtul secret al lui Bill Gates, scos la vânzare pentru 645 de milioane de dolari, dar pe care miliardarul nu a călcat niciodată
Un superiaht de ultimă generație, lung de 119 metri și alimentat integral cu hidrogen lichid, va fi prezentat în premieră la Monaco Yacht Show și listat pentru vânzare la prețul incredibil de 645 de milioane de dolari. Proiectul, cunoscut sub numele de „Breakthrough” sau „Project 821”, a fost mult timp asociat cu cofondatorul Microsoft, Bill […]