Prima pagină » Luca de Meo și-a anunțat intempestiv plecarea de la conducerea Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?

Luca de Meo și-a anunțat intempestiv plecarea de la conducerea Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?

Luca de Meo și-a anunțat intempestiv plecarea de la conducerea Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?
Fotografii: Renault

Luca de Meo, care este CEO-ul grupului Renault din 2020, și-a anunțat intempestiv plecarea de la conducerea companiei franceze.

Decizia sa marchează un moment de cotitură pentru grup, inclusiv pentru marca românească Dacia, care sub conducerea sa a câștigat vizibilitate și importanță strategică.

Luca de Meo părăsește grupul Renault din care face parte și Dacia

Luca de Meo va părăsi Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?

Luca de Meo, CEO-ul italian care a condus Renault în ultimii cinci ani, și-a anunțat plecarea din fruntea companiei spre surprinderea generală, inclusiv a conducerii și angajaților grupului francez. Publicația Le Monde a dezvăluit că de Meo va prelua conducerea Kering, gigantul din industria de lux care deține branduri precum Gucci, Yves Saint Laurent, Ulysse Nardin, Bottega Veneta, Boucheron și Brioni.

Conform informațiilor apărute în presa franceză, joi, 12 iunie, de Meo i-ar fi făcut cunoscută președintelui Renault, Jean-Dominique Senard, intenția de a părăsi grupul. Informația plecării sale a fost ținută secret timp de trei zile, fiind făcută publică de producătorul auto în seara zilei de duminică, 15 iunie. De asemenea, a fost stabilită și data la care de Meo va părăsi efectiv Renault: 15 iulie.

„Vine un moment în viață când știi că treaba e gata. La grupul Renault am făcut față unor provocări imense în mai puțin de cinci ani! Am realizat ceea ce mulți credeau imposibil. Astăzi, rezultatele vorbesc de la sine: sunt cele mai bune din istoria noastră. Avem o echipă puternică și o organizație agilă. De asemenea, avem un plan strategic pregătit pentru următoarea generație de produse. Acesta este motivul pentru care am decis că este timpul să predau ștafeta”, a declarat Luca de Meo.

Anunțul a venit duminică seară, târziu, și a avut un impact imediat asupra piețelor. Concret, acțiunile Renault au scăzut luni dimineață cu 6%, reflectând incertitudinea pe care a provocat-o această decizie neașteptată, la fel de neașteptată ca aceea de finalul anului trecut, când Carlos Tavares a plecat de la conducerea grupului Stellantis. Consiliul de administrație de la Renault urmează să desemneze un nou CEO înainte de plecarea lui Luca de Meo, după cum a precizat o sursă din interior, conform Agerpres.

Cine este Luca de Meo

„Să ajungi în sectorul de lux la 58 de ani, după o întreagă carieră în industria auto, este uimitor”, a declarat un director executiv Renault. La rândul său, un lider sindical Renault, a spus, citat fiind de Le Figaro. „Este o surpriză totală. Nu ne așteptam la plecarea sa”. Acesta a adăugat că „Cinci ani la conducerea companiei este puțin, dar rezultatele companiei sunt net superioare față de momentul în care a preluat conducerea”.

La doar câteva zile după ce prezentase un nou plan strategic pentru următorii cinci ani în fața boardului Renault, care includea proiecte ambițioase de electrificare, extindere în apărare și consolidarea gamei de modele, Luca de Meo a luat decizia radicală de a renunța la rolul pe care încă îl are în industria auto în favoarea unuia complet diferit.

În vârstă de 58 de ani, Luca de Meo are o vastă experiență în industria auto, cu funcții importante ocupate la Fiat în anii ’90, la Volkswagen și Audi, iar apoi la conducerea mărcii Seat. În iulie 2020, într-un moment de criză profundă pentru Renault, a fost adus la conducerea companiei franceze și a lansat planul de redresare intitulat „Renaulution”, care a repoziționat strategic grupul pe direcții de eficiență operațională, electrificare și profitabilitate. Doi ani la rând, sub conducerea lui, Renault a câștigat premiul „Mașina Anului în Europa”.

Sub conducerea lui de Meo, Renault a revenit în zona verde a rezultatelor financiare și a recâștigat încrederea pieței. Inclusiv marca Dacia, parte a grupului, a cunoscut un reviriment puternic, cu modele apreciate pe piețele europene, iar De Meo a elogiat frecvent rolul strategic al brandului românesc în arhitectura Renault.

Ce rol a avut de Meo în evoluția Dacia

Luca de Meo va părăsi Renault. Ce urmează pentru Dacia după plecarea acestuia?

Demisia lui reprezintă un pas înapoi pentru un producător pe care de Meo îl revitalizase în ultimii ani, în pofida provocărilor semnificative cu care se confruntă industria auto globală, inclusiv tranziția către electromobilitate, escaladarea tensiunilor comerciale și creșterea concurenței din partea constructorilor chinezi.

În februarie, de Meo le-a spus investitorilor că grupul auto francez lucrează la o nouă strategie pe termen mediu care îl va ajuta să-și consolideze noile modele, inclusiv Renault 5 electric și SUV-ul Dacia Bigster.

Luca de Meo a avut un impact semnificativ nu doar asupra grupului, ci și asupra evoluției brandului Dacia. Sub conducerea sa, marca de la Mioveni a fost reorganizată ca o entitate de business distinctă în cadrul grupului Renault, cu un plan strategic clar de extindere pe piețele internaționale și de diversificare a portofoliului de modele.

De altfel, Luca de Meo a fost și inițiatorul mutării mărcii către segmentul automobilelor compacte, vizând marje de profit mai ridicate, iar lansarea SUV-ului Bigster marchează primul pas în această direcție, urmând să fie completată de alte două modele în perioada următoare.

Alte articole importante
Diamante din cenușă: Noua tendință care îi transformă pe cei dragi decedați în amintiri prețioase
Analize
Diamante din cenușă: Noua tendință care îi transformă pe cei dragi decedați în amintiri prețioase
Diamantele din cenușă vor putea fi create începând cu octombrie 2025 în Rhineland-Palatinate, oferind o metodă unică de a păstra memoria celor dragi. Transformarea cenușei în bijuterii Doar o cantitate mică din cenușa unei persoane decedate este suficientă pentru a produce un diamant sintetic, spune Patrick Zimmermann de la Cara AG din Berlin. „Este nevoie […]
Cumpărăturile transfrontaliere: Ce schimbări pregătește Belgia ca să-și țină cumpărătorii în țară
Cumpărăturile transfrontaliere: Ce schimbări pregătește Belgia ca să-și țină cumpărătorii în țară
Cumpărăturile transfrontaliere reprezintă o problemă majoră pentru Belgia, unde mulți consumatori aleg să treacă granița pentru prețuri mai mici. Ministrul belgian de finanțe, Jan Jambon, dorește să reducă atractivitatea acestui fenomen. „Prin reducerea accizelor, veniturile pot crește”, a declarat el. Măsuri fiscale în discuție la buget împotriva cumpărăturilor transfrontaliere Guvernul belgian vrea să încurajeze din […]
EXCLUSIV: AI Washing. Ai putea minți că folosești AI doar pentru a obține finanțări?
EXCLUSIV: AI Washing. Ai putea minți că folosești AI doar pentru a obține finanțări?
AI washing și AI hype sunt folosite adesea de startup-uri doar pentru marketing, fără să aducă valoare reală sau automatizare autentică. Când eticheta AI devine doar un instrument de marketing AI nu este doar un instrument. Inteligența artificială schimbă modul de operare, așa cum a făcut cloud-ul până acum, schimbă zona mobile, revoluționează Internetul. Agenții […]
ANALIZĂ: Unde se acordă cele mai mari subvenții pentru vehicule electrice
Companii
ANALIZĂ: Unde se acordă cele mai mari subvenții pentru vehicule electrice
Majoritatea țărilor europene oferă subvenții pentru a stimula achiziția de vehicule electrice, însă aceste stimulente diferă foarte mult. Deși stimulentele guvernamentale joacă un rol esențial în procesul de tranziție globală către mobilitatea electrică, nu toate statele acordă acest sprijin fiscal. Țările unde se oferă cele mai mari subvenții pentru vehicule electrice Vânzările de vehicule electrice […]
Puterea persuasivă a AI: Cum pot chatboții să schimbe opiniile oamenilor
Tehnologie
Puterea persuasivă a AI: Cum pot chatboții să schimbe opiniile oamenilor
Chatboții AI au demonstrat că pot influența rapid și eficient opiniile oamenilor, chiar și în domenii sensibile precum politica sau credințele personale. Prin conversații scurte, personalizate și susținute cu dovezi, aceste modele AI pot schimba percepțiile utilizatorilor și pot avea un impact de durată asupra atitudinilor lor. Puterea subtilă a AI: chatboții care modelează atitudinile […]
Profiturile băncilor au intrat în vizorul Kremlinului care vrea să le confiște pentru a acoperi gaura din buget
Profiturile băncilor au intrat în vizorul Kremlinului care vrea să le confiște pentru a acoperi gaura din buget
Profiturile băncilor au ajuns în centrul atenției autorităților ruse după ce deficitul bugetar a crescut la 4,19 trilioane de ruble în primele opt luni ale lui 2025. Comparativ, bugetul planificat era de 1,1 trilioane de ruble. Oficialii caută surse suplimentare de venit pentru a acoperi gaura din buget. Astfel, băncile ar putea fi primele vizate. […]