România a înregistrat una dintre cele mai rapide creșteri ale traficului aerian din Europa în septembrie 2025. Aeroportul Băneasa a raportat un ritm de creștere uimitor, devenind al treilea cel mai dinamic aeroport european dintre cele cu sub un milion de pasageri.
Raportul ACI-Europe confirmă că aeroporturile din România au înregistrat o creștere medie de 11,1% a traficului de pasageri în septembrie 2025. Creșterea este raportată la aceeași lună din 2024 și poziționează România pe locul al patrulea în Europa. Doar Slovacia, Polonia și Slovenia au raportat ritmuri mai mari.
Creșterea reflectă, de asemenea, extinderea portofoliului de destinații al operatorilor aerieni și o cerere tot mai mare pentru mobilitate rapidă. Piața locală beneficiază și de interesul transportatorilor low-cost, care rămân foarte activi în regiune. Ritmul de creștere înregistrat de România depășește cu mult media europeană.
Una dintre cele mai spectaculoase performanțe vine de la Aeroportul Internațional București Băneasa. Acesta a ocupat locul al treilea în Europa la categoria aeroporturilor cu sub un milion de pasageri pe an.
Clasamentul a fost condus de Aeroportul Anvers din Belgia și Aeroportul Hatay din Turcia. Băneasa s-a poziționat imediat după acestea, cu o creștere-record de 136,7% a traficului aerian în septembrie 2025.
Aeroportul Băneasa a trecut printr-un proces amplu de relansare în ultimii ani. Extinderea operațională, diversificarea rutelor și interesul operatorilor privați au stimulat traficul. Evoluția arată că aeroportul își recapătă poziția în sistemul național de transport aerian.
Și Aeroportul Internațional Henri Coandă București a raportat rezultate peste media europeană pentru categoria sa. Aeroporturile mari, cu trafic între 10 și 25 de milioane de pasageri pe an, au înregistrat în septembrie 2025 o creștere medie europeană de 4,6%.
Henri Coandă a depășit această medie, raportând o creștere solidă de 11,3% față de septembrie 2024. În primele nouă luni ale anului 2025, Compania Națională Aeroporturi București a înregistrat pe cele două aeroporturi ale capitalei un total de 13.281.705 pasageri și 106.840 de mișcări de aeronave.
Dintre aceștia, Aeroportul Henri Coandă a gestionat 12.902.632 de pasageri și 95.944 de aterizări și decolări. Aeroportul Băneasa a raportat 379.073 de pasageri și 10.896 de mișcări.
CNAB consideră că există premise clare pentru atingerea pragului de 17 milioane de pasageri în 2025.
Bogdan Mîndrescu, președintele Asociației Aeroporturilor din România și director general CNAB, afirmă că dinamica puternică din România depășește trendul european și arată o piață în plină maturizare.
„Evoluţia numărului de pasageri din România devansează semnificativ tendinţa generală înregistrată la nivel european, ceea ce evidenţiază dinamismul aeroporturilor din ţară şi interesul românilor pentru transportul aerian. Aviaţia nu mai reprezintă doar un mijloc de transport, ci un catalizator de dezvoltare economică şi o punte între culturi. Aeroporturile României nu trebuie să rămână doar puncte de plecare şi sosire. Ele pot deveni, prin investiţii în modernizare şi extindere, motoare de transformare economică şi socială, simboluri ale unei ţări moderne, deschise şi competitive”, spune acesta.