Românii sunt cei mai importanți consumatori de vinuri din Republica Moldova, absorbind o parte semnificativă din totalul acestora.
În fiecare an, milioane de litri de vin îmbuteliat dincolo de Prut ajung în țara noastră, consolidând legătura viticolă dintre cele două state.
Fotografii: Freepik
România reprezintă principala destinație de export pentru vinurile din Republica Moldova, deținând o cotă de piață de aproximativ 20%, cu aproape 70 de crame moldovenești active pe piața locală.
În acest context, cele mai renumite crame din Moldova vor veni la București cu cele mai alese vinuri, spumante și vinuri arse tradiționale cu ocazia celei de-a cincea ediții a Festivalului Vinului Moldovenesc (13-14 septembrie, București), transmite Agerpres.
„Pe 13 și 14 septembrie, Bulevardul Kiseleff din București se va transforma într-un adevărat centru al vinului, găzduind aproximativ 50 de crame care vor prezenta vinuri premiate, spumante rafinate și vin ars pentru toate gusturile. Evenimentul reunește producători consacrați, experți și pasionați de vin pentru a degusta, explora și celebra excelența vinurilor de peste Prut, oferind vizitatorilor o experiență completă și memorabilă. Vor fi prezente atât vinării cu tradiție, cât și crame mai mici, cu ediții limitate de vinuri”, se arată în comunicatul organizatorilor.
Acest festival reflectă și legătura solidă care există între România și Moldova în domeniul viticol. În 2024, peste 10 milioane de litri de vin îmbuteliat în Republica Moldova au ajuns în țara noastră, ceea ce reprezintă 20% din totalul exporturilor de vin îmbuteliat, conform datelor publicate de Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) din Republica Moldova. În același timp, 68 de crame moldovenești activează pe piața românească.
Vinurile moldovenești sunt exportate în peste 70 de țări, reprezentând 90% din producția totală. Acestea au câștigat în ultimii nouă ani peste 8.000 de medalii, dintre care mai mult de jumătate dintre ele au fost de aur.
ONVV reprezintă autoritatea principală în sectorul vitivinicol, contribuind la reglementarea și dezvoltarea industriei, promovarea competitivității vinurilor moldovenești, valorificarea autenticitații și orientarea spre consumator. De asemenea, instituția promovează vinurile Moldovei prin programul și brandul național „Wine of Moldova”.