Prima pagină » Șefii industriei auto europene – despre interzicerea motoarelor cu combustie

Șefii industriei auto europene – despre interzicerea motoarelor cu combustie

Șefii industriei auto europene - despre interzicerea motoarelor cu combustie
Șefii industriei auto europene avertizează asupra interzicerii motoarelor cu combustie / Foto: Unsplash

Directorii auto europeni avertizează Uniunea Europeană împotriva planului de eliminare treptată a mașinilor cu motor cu combustie, scrie Bloomberg.

La salonul auto de la München s-au reunit cei mai importanți producători auto din Europa, printre care Volkswagen AG sau Mercedes-Benz Group.

Cu toții au pledat pentru o abordare mai realistă, care să includă menținerea vânzărilor de mașini cu „range extenders” (mici motoare pe combustie, care reîncarcă bateria) și continuarea subvențiilor pentru hibride, pentru a ajuta atât consumatorii, cât și furnizorii să se adapteze.

Pe de altă parte, structurile oficiale și organizațiile non-guvernamentale europene par să țină, deocamdată, la acest obiectiv. Credibilitatea climatică a Uniunii Europene este în joc, în condițiile în care oficialii UE și activiștii de mediu susțin că diluarea obiectivului pentru 2035 ar periclita țintele climatice ale blocului. De asemenea, spun ei, ar transmite semnale confuze investitorilor.

Mesaje contradictorii la salonul de la Munchen

La salonul auto de la München, organizat în această săptămână, directorii auto europeni merg pe o linie fină: pe de o parte, își promovează intensiv noile vehicule electrice, iar pe de alta, avertizează Bruxelles-ul că nu pot vinde exclusiv EV-uri în următorul deceniu. Mesajul lor – oricât de contradictoriu ar suna – are scopul de a pune presiune asupra Uniunii Europene să revină asupra planului de eliminare a mașinilor noi cu motoare pe combustie până în 2035. Luni, directorii de top de la Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG și Stellantis NV s-au pronunțat împotriva interdicției, printre altele și pentru că se confruntă cu o piață europeană stagnantă, o cerere inegală pentru EV-uri și o competiție tot mai acerbă din partea producătorilor chinezi, în frunte cu BYD Co.

„Este nerealist să ne așteptăm să avem 100% vehicule electrice până în 2035”, a declarat Oliver Blume, directorul general al Volkswagen, jurnaliștilor prezenți la salon, la scurt timp după ce compania prezentase mai multe noi modele electrice. „Pornind de la realitate, eu susțin verificări periodice ale progresului”, a adăugat el.

Volkswagen

„Acum este momentul să facem un bilanț”

Această acțiune de lobby pregătește o confruntare cu miză mare între greii industriei europene și factorii de decizie de la Bruxelles privind ritmul în care blocul poate să se decarbonizeze. Totul are loc înaintea unui summit programat vineri între președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și liderii industriei. Cancelarul german Friedrich Merz, al cărui partid a criticat eliminarea treptată a motoarelor cu combustie, urmează să vorbească marți la salonul auto de la München.

„Acum este momentul să facem bilanțul: să vedem ce a funcționat în procesul de reglementare și ce trebuie ajustat”, a spus Ola Källenius, CEO-ul Mercedes, pentru Bloomberg. „Suntem foarte convinși lipsa de acțiune nu este în acest moment o opțiune”.

Pentru constructorii auto, interdicția care se profilează amenință să provoace schimbări majore în lanțurile de aprovizionare ce angajează milioane de oameni și reprezintă pârghii economice centrale pentru state precum Germania, Franța și Italia. Pentru autorități, orice retragere riscă să submineze credibilitatea climatică a UE și să lase regiunea și mai în urmă față de China în tranziția către EV-uri.

„Ținta pentru 2035 nu este realizabilă”

Constructorii fac presiuni asupra Comisiei să permită pentru mai mult timp vânzarea de mașini care folosesc tehnologii precum „range extenders”. Au cerut, de asemenea, să mențină subvențiile și flexibilitățile de reglementare pentru hibride. Aceștia cer, de asemenea, stimulente de cumpărare pentru EV-uri și reguli mai puțin stricte privind siguranța pentru modelele mai mici. Astfel de măsuri, susțin directorii, ar oferi consumatorilor și furnizorilor mai mult timp pentru a se adapta, păstrând în același timp competitivitatea producătorilor europeni față de rivalii din străinătate.

„Ținta pentru 2035 nu este realizabilă”, a spus Jean-Philippe Imparato, șeful diviziei europene a Stellantis, la München.

Oficialii UE și activiștii de mediu contracarează, afirmând că diluarea obiectivului pentru 2035 ar compromite țintele climatice ale blocului. Totodată, ar transmite semnale confuze investitorilor. Ei susțin că eliminarea treptată este esențială pentru a accelera investițiile în tehnologii curate. Și pentru a reduce dependența Europei de combustibili fosili importați.

Stellantis renunță la tehnologia de condus autonom de nivel 3 din rațiuni financiare (VIDEO)

Stellantis

Întâlnirea decisivă va avea loc vineri, la Bruxelles

Toate privirile sunt îndreptate acum către întâlnirea de vineri de la Bruxelles. Constructorii și furnizorii de piese auto își vor prezenta lista de preocupări în fața Ursulei von der Leyen. Deși consilierii insistă că termenul din 2035 rămâne neschimbat, oficialii au sugerat posibile compromisuri privind tehnologiile de tranziție. Asta pregătește terenul pentru o confruntare tensionată cu liderii industriei.

Comisia a început deja o revizuire a obiectivelor pentru sectorul auto pentru 2030 și 2035. Este de așteptat să propună eventuale modificări anul viitor. Dezbaterea capătă o relevanță suplimentară pe măsură ce UE stabilește cât de mult îi vor crește ambițiile. Țările sunt divizate în privința unei propuneri a Comisiei de reducere a emisiilor cu 90% până în 2040. Franța se numără printre statele care presează pentru o discuție la nivel de lideri luna viitoare.

Problema țintelor climatice pentru sectorul auto va fi, cel mai probabil, în centrul acestei dezbateri. Italia a cerut o derogare pentru biocombustibili, ca o condiție pentru a-și oferi sprijinul pentru obiectivul din 2040.

Alte articole importante
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
NATO se confruntă cu lipsa unor soluții accesibile pentru doborârea dronelor rusești ieftine. Startup-urile baltice ar putea schimba situația. Ce s-ar întâmpla dacă Rusia ar trimite sute de drone simultan în spațiul aerian NATO? Aceasta este realitatea zilnică în războiul Rusiei din Ucraina. Uniunea Europeană și NATO încearcă să se pregătească după incursiunile aeriene ale […]
Amazon ia în calcul concedierea a până la 30.000 de angajați
Companii
Amazon ia în calcul concedierea a până la 30.000 de angajați
Amazon pregătește una dintre cele mai mari restructurări din istorie. Potrivit presei internaționale, compania ar urma să concedieze până la 30.000 de angajați din corporații. Asta înseamnă aproape 10% din forța sa globală. Decizia vine pe fondul avansului rapid al inteligenței artificiale și al semnalelor de încetinire din piața muncii americane. Amazon lovește din nou […]
ANALIZĂ
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Cheltuielile pentru lobby-ul Big Tech au atins cel mai ridicat nivel din istorie, potrivit unui raport publicat de organizațiile Corporate Europe Observatory (CEO) și Lobby Control. Cercetarea arată că marile companii tehnologice investesc anual aproximativ 151 de milioane de euro pentru a influența deciziile de la Bruxelles. Suma reprezintă o creștere de peste 50% comparativ […]
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Jaful bijuteriilor Coroanei de la Louvre, comis în plină zi, a șocat întreaga lume. Însă nu este singurul episod spectaculos din istorie. De la tablouri ascunse în cufere la trenuri încărcate de bani, istoria a consemnat jafuri incredibile, plănuite cu o ingeniozitate greu de imaginat. Top 5 jafuri care au scris istorie Jaful bijuteriilor Coroanei […]
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Până la finalul lui 2025, șoferii din Spania ar putea fi obligați să respecte cea mai strictă lege privind consumul de alcool la volan. Pragul propus face ca și o simplă bere să încalce limita legală. Măsura ar afecta nu doar șoferii de autoturisme, ci și utilizatorii de biciclete și trotinete electrice. sursă foto: Wise […]
EXCLUSIV
O țară exotică a lansat mașini solare care costă sub 10.000 $
Companii
O țară exotică a lansat mașini solare care costă sub 10.000 $
O țară exotică face un pas uriaș spre viitorul mobilității sustenabile, lansând două mașini solare care costă sub 10.000 de dolari. Vehiculele sunt concepute să funcționeze fără combustibili fosili și promit autonomii extinse și costuri reduse de achiziție și de utilizare. Viitorul este aici: Un startup din Tunisia a lansat două mașini solare Piața vehiculelor […]