Prima pagină » Șeful gigantului auto BMW lansează o predicție neașteptată: Trump va reduce tarifele auto până în luna iulie

Șeful gigantului auto BMW lansează o predicție neașteptată: Trump va reduce tarifele auto până în luna iulie

Șeful gigantului auto BMW lansează o predicție neașteptată: Trump va reduce tarifele auto până în luna iulie
CEO-ul BMW, Oliver Zipse

Tarifele de 25% impuse de Donald Trump importurilor de mașini străine vor fi reduse până în luna iulie, estimează directorul executiv al BMW, Oliver Zipse, citat de The Guardian. În martie, producătorul auto declara că tarifele impuse de SUA, UE și China l-ar putea costa, cumulat, 1 miliard de euro în acest an.

Deoarece războiul comercial este distructiv pentru toate părțile implicate, Zipse a precizat că se așteaptă la o serie de măsuri de relaxare, printre care și o revenire la tarife mai mici între SUA, Canada și Mexic – (anterior o zonă de liber schimb) – deoarece „costurile sunt mult prea mari pentru toată lumea”.

Această prognoză vine în contextul unei scăderi de 25% a profitului BMW în primul trimestru al anului 2025, ajungând la 3,1 miliarde de euro (2,6 miliarde de lire sterline). Compania se confruntă cu efectele politicilor comerciale ale lui Trump și ale concurenței puternice din China.

„În conflictele comerciale, nimeni nu câștigă. Toate părțile ar trebui să evite spirala izolării și barierele comerciale”, a declarat Zipse, citat de The Guardian.

BMW deține fabrici și în SUA, și în China

În prezent, Donald Trump a impus o pauză de 90 de zile asupra tarifelor comerciale care depășesc o rată fixă de 10% pentru majoritatea țărilor. Această pauză se va încheia la începutul lunii iulie, moment în care există riscul ca tarifele să crească semnificativ din nou. În paralel, China continuă să fie supusă unor taxe de 145%, care nu au fost suspendate.

BMW importă unele dintre modelele sale din China. Tarifele UE pentru mașinile electrice fabricate în China – ca răspuns la presupusul ajutor de stat din partea Beijingului – au costat BMW peste 100 de milioane de euro în primul trimestru al anului 2025, a declarat Zipse, care a ținut, totuși, să precizeze că BMW este bine poziționată și și-ar putea permite să gestioneze cu bine orice costuri tarifare suplimentare, având în vedere că deține fabrici separate atât în SUA, cât și China. Reprezentantul companiei germane a declarat că fabrica sa din Spartanburg, Carolina de Sud, a făcut din BMW cel mai mare exportator de automobile din SUA. BMW deține, de asemenea, fabrica Mini din Oxford, Anglia (unde compania a concediat luna trecută 180 de lucrători, ca răspuns la reducerea cererii de vehicule).

Se intensifică lupta pe segmentul de piață al vehiculelor electrice

Știrile ultimelor zile anunțau că marii producători auto, printre care Ford sau General Motors, își ajustează planurile de profit pe anul în curs. În ciuda scăderii câștigurilor din primul trimestru, BMW își menține previziunile privind profiturile pentru anul acesta. Compania se asteaptă ca situația tarifară globală să se îmbunătățească pe măsură ce țările se străduiesc să încheie acorduri comerciale cu SUA. BMW a anunțat că înregistrează o cerere puternică și continuă pentru vehicule electrice, cu vânzări în creștere cu 32% față de anul precedent, în ciuda concurenței acerbe din China.

În primele luni ale anului, vânzările BMW în China, cea mai mare piață individuală a producătorului de la München, au scăzut cu 17%, chiar dacă vânzările în Europa și SUA au crescut cu 6%, respectiv 4%.

Concurența acerbă de pe piața auto din Asia ar putea să se intensifice după ce producătorul taiwanez de electronice Foxconn a anunțat miercuri că a ajuns la un acord pentru a construi mașini electrice în Taiwan pentru compania japoneză Mitsubishi Motors. Acordul adaugă încă un competitor relevant pe piața vehiculelor electrice în Asia.

Alte articole importante
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Tehnologie
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Inteligența artificială a învățat să mintă, iar acest lucru nu mai este o speculație, ci o realitate documentată de cercetători. Pe măsură ce modelele de inteligență artificială devin mai avansate, cresc și capacitățile lor de a păcăli oamenii. Noi cercetări ale echipei Apollo Research au arătat că modelele lingvistice de mari dimensiuni (LLM) devin tot […]
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Companii
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Într-o piață outdoor tot mai competitivă, unde fiecare secundă de atenție contează, designul vizual poate face diferența între o campanie memorabilă și una trecută cu vederea. Puterea Financiară a aflat de la Carina Vasile, unul dintre designerii creativi ai Focus Media Outdoor, ce înseamnă să construiești mesaje vizuale puternice pentru spațiul public. De la principii […]
Cum au ajuns videoclipurile cu pisici să aibă încasări de milioane de dolari și să spargă box office-ul
Analize
Cum au ajuns videoclipurile cu pisici să aibă încasări de milioane de dolari și să spargă box office-ul
Într-o industrie cinematografică dominată de supereroi, francize și efecte speciale, nimeni nu se aștepta ca niște pisici năzdrăvane să concureze serios la box office. Și totuși, asta a reușit să facă CatVideoFest, un lungmetraj compus integral din videoclipurile cu pisici de pe internet, selectate cu migală de Will Braden, un editor pasionat care, începând cu […]
Spotify înregistrează pierderi uriașe: 86 de milioane de euro pierduți în doar trei luni, din cauza scăderii veniturilor din publicitate
Spotify înregistrează pierderi uriașe: 86 de milioane de euro pierduți în doar trei luni, din cauza scăderii veniturilor din publicitate
Gigantul global al streamingului muzical, Spotify, a raportat o pierderi uriașe de 86 milioane de euro în al doilea trimestru din 2025, înregistrând o scădere semnificativă a veniturilor din publicitate și o reacție negativă din partea pieței, care a dus la o prăbușire cu 11% a acțiunilor companiei. Spotify se confruntă cu pierderi uriașe care […]
China își accelerează ofensiva în AI: noul model lansat este mai ieftin și mai competitiv decât DeepSeek
Tehnologie
China își accelerează ofensiva în AI: noul model lansat este mai ieftin și mai competitiv decât DeepSeek
China accelerează în cursa globală pentru supremația în AI și lansează GLM-4.5, un model revoluționar dezvoltat de startup-ul Z.ai (fost Zhipu). Noua tehnologie este de două ori mai compactă decât DeepSeek, consumă mai puține resurse și este semnificativ mai ieftină, punând presiune pe competiția internațională și pe liderii tradiționali ai industriei. China accelerează în cursa […]
Waymo își lansează propriul serviciu de robotaxi-uri în 2026
Companii
Waymo își lansează propriul serviciu de robotaxi-uri în 2026
Waymo, divizia de conducere autonomă a grupului Alphabet, a anunțat că își va lansa propriul serviciu de robotaxi-uri în 2026, primul oraș fiind Dallas. Decizia marchează o etapă majoră în extinderea transportului autonom comercial în Statele Unite și vine într-un moment în care competiția în acest sector devine tot mai acerbă. După Tesla, și Waymo […]