Testamentul lui Giorgio Armani cere vânzarea grupului către LVMH, Luxottica sau L’Oréal ori listarea la bursă.
Moartea lui Giorgio Armani, la 91 de ani, a deschis una dintre cele mai importante competiții din industria globală a modei.
Designerul italian, care și-a condus compania până în ultimele zile, a lăsat în testament instrucțiuni clare pentru vânzarea imperiului său.
Documentul redactat de mână, în aprilie, și publicat vineri, nominalizează trei grupuri de top: LVMH, L’Oréal și Luxottica. Moștenitorii săi sunt obligați să vândă o primă participație de 15% unuia dintre acești giganți.
În următorii cinci ani, cumpărătorul selectat ar putea achiziționa între 30% și 54,9% din restul acțiunilor. Dacă negocierile nu se finalizează, ultima soluție prevăzută de Armani este listarea la bursă a companiei, scrie Bloomberg.
Armani a fost singurul acționar al grupului său, considerat cel mai mare brand privat de lux din lume.
Portofoliul companiei include liniile Emporio Armani, Armani Exchange și Armani Privé, dar și hoteluri, restaurante și o divizie profitabilă de produse de înfrumusețare.
De-a lungul anilor, parteneriatele comerciale au consolidat reputația brandului. L’Oréal colaborează cu Armani din 1988, lansând parfumuri celebre precum Acqua di Giò.
În paralel, EssilorLuxottica produce și distribuie linia de ochelari Armani, extinzând vizibilitatea companiei.
Moștenitorii desemnați în testament sunt membri ai familiei și apropiați ai designerului.
Leo Dell’Orco, partenerul de-o viață și director al liniei masculine, a primit 30% din acțiuni și 40% din drepturile de vot.
Printre ceilalți beneficiari se numără nepoatele Roberta și Silvana Armani, active în companie, și nepotul Andrea Camerana, membru al consiliului de administrație.
De asemenea, sora Rosanna figurează printre moștenitori.
Armani a respins constant ideea ca brandul său să fie absorbit de un conglomerat francez de lux.
Într-un interviu din 2023, designerul declara că nu vrea ca firma să fie „dominată de mega-structuri lipsite de personalitate”. Totuși, el recunoștea că viitorul companiei va fi diferit după dispariția sa.
Industria luxului trece printr-o perioadă de încetinire, iar veniturile Armani au stagnat la 2,4 miliarde de euro anul trecut.
Tinerii consumatori evită tot mai des hainele formale, bază a colecțiilor Armani. Toți vor administra compania prin intermediul Fundației Giorgio Armani, creată în 2016 pentru a asigura continuitatea grupului.
LVMH, cel mai mare conglomerat de lux din lume, deține branduri precum Louis Vuitton, Dior și Fendi. L’Oréal, lider în industria cosmetică, are deja un parteneriat solid cu Armani prin linia de parfumuri.
EssilorLuxottica, gigantul ochelarilor, fondat de miliardarul Leonardo Del Vecchio, produce colecțiile Armani Eyewear.
Două dintre cele trei companii preferate de Armani sunt franceze, în timp ce Luxottica are rădăcini italiene, dar este listată la Paris. Analiștii consideră că fiecare are motive solide pentru a intra în competiție.